Bekräftat: Redfall-spelare är inte bundna till varandra i multiplayer

Robot
Bekräftat: Redfall-spelare är inte bundna till varandra i multiplayer

Men särar man på sig går man miste om en buff.

#Arkane-studios, #Redfall


Medlem

Låter som Borderlands, perfekt!

Medlem

Jag misstänker en kommande flopp, mycket som känns luddigt med detta spelet.

Medlem

Gillar inte att endast hosten får framsteg i kampanjen sparat.. samma är det ju i far cry 5 och 6, 5an spelade jag med en polare orkade sen aldrig fortsätta på min egen kampanj... vem vill göra om det man precis klarat av,om nu inte spelet är ngt utöver det vanliga vill säga.

Dex
Medlem
Skrivet av roftg:

Gillar inte att endast hosten får framsteg i kampanjen sparat.. samma är det ju i far cry 5 och 6, 5an spelade jag med en polare orkade sen aldrig fortsätta på min egen kampanj... vem vill göra om det man precis klarat av,om nu inte spelet är ngt utöver det vanliga vill säga.

Ja har aldrig riktigt förstått varför en hel del spel gör så i co-op. Det innebär att man alltid måste spela med samma personer eller göra om det igen när man spelar själv eller med någon annan.
Tycker det är väldigt konstigt, men finns säkert någon logisk anledning. Dock lär det ju inte vara något tekniskt då andra spel har gjort så i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja har aldrig riktigt förstått varför en hel del spel gör så i co-op. Det innebär att man alltid måste spela med samma personer eller göra om det igen när man spelar själv eller med någon annan.
Tycker det är väldigt konstigt, men finns säkert någon logisk anledning. Dock lär det ju inte vara något tekniskt då andra spel har gjort så i alla fall.

Svårt i open world-spel där världen kan se annorlunda ut beroende på vad man gör. Alternativet är att det blir en egen värld bara för Coop (på nån server nånstans) och då måste båda spela om allt om man kör själv sen, alternativt att båda får framsteg i världen oavsett om de är med eller inte. Som det är nu spelar gästen i värdens värld så värden kan fortsätta spela där ensam senare. Att försöka synka bådas värdar hade varit extremt svårt, speciellt om båda spelar sp också på egen hand. Jag tycker det här är en bra medelväg, man får in Coop i ett sp-spel där en kompis kan hoppa in i ens värld och vara med. Man får se det mer som sp med gäst, inte att man spelar gemensam kampanj.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag misstänker en kommande flopp, mycket som känns luddigt med detta spelet.

Arkane verkar inte vara dom bästa på att visa upp sina spel, kände samma sak inför prey och deathloop vill jag minnas, bäst att vänta och se

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag misstänker en kommande flopp, mycket som känns luddigt med detta spelet.

Jag tror dessvärre du har rätt. Ser otroligt genereiskt ut. Jag har inte spelat Deathloop men senast jag hade kul med ett spel från Arkane var i det första Dishonored.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag tror dessvärre du har rätt. Ser otroligt genereiskt ut. Jag har inte spelat Deathloop men senast jag hade kul med ett spel från Arkane var i det första Dishonored.

Jag blev lite imponerad av striderna, så roliga ut. Och stämningen känns mysig. Dock skeptisk till co-op.

Har du kört Prey?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag blev lite imponerad av striderna, så roliga ut. Och stämningen känns mysig. Dock skeptisk till co-op.

Har du kört Prey?

Nej men vad jag förstått så ska det vara väldigt bra (?).

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej men vad jag förstått så ska det vara väldigt bra (?).

Ja det är det. Kan varmt rekommendera, finns att plocka upp billigt idag. Skiljer sig en del från Dishonored, men är likvärdigt bra. Bästa introt i ett spel någonsin.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja det är det. Kan varmt rekommendera, finns att plocka upp billigt idag. Skiljer sig en del från Dishonored, men är likvärdigt bra. Bästa introt i ett spel någonsin.

Kanske man skulle kika in då. Thanks! 😃

Avstängd

De är inte bundna till varandra. De är bundna till studions pissiga servrar.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

De är inte bundna till varandra. De är bundna till studions pissiga servrar.

Oj, berätta mer. Har du haft mycket problem med deras servrar tidigare? Är detta utbrett? Hoppas Azure kan hjälpa i kommande spel.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Oj, berätta mer. Har du haft mycket problem med deras servrar tidigare? Är detta utbrett? Hoppas Azure kan hjälpa i kommande spel.

Onlinekravet innebär att om deras servrar lägger av så kan du inte spela ALLS.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Onlinekravet innebär att om deras servrar lägger av så kan du inte spela ALLS.

Jo, jag känner till det. Men du nämnde att de var pissiga. Var kommer det ifrån? Många spel likt The Division och detta har onlinekrav för att slippa fusk då det är ett lootbaserat spel.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jo, jag känner till det. Men du nämnde att de var pissiga. Var kommer det ifrån? Många spel likt The Division och detta har onlinekrav för att slippa fusk då det är ett lootbaserat spel.

Deathloops infiltreringsläge fick kritik för sin instabilitet bla.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Deathloops infiltreringsläge fick kritik för sin instabilitet bla.

Aha, hoppas som sagt att de förbättrat servrarna då. För det kan ju stå och falla med dåliga servrar i den här typen av spel. Hoppas även att de löst matchmaking på ett bra sätt. Att folk kan joina när som helst om jag väljer det tex.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag misstänker en kommande flopp, mycket som känns luddigt med detta spelet.

Det ser lite för flummigt ut för att ha någon större mass-appeal, men konstigare saker har ju skett. Sen stör jag mig lite på namnet. Redfall känns som det ska vara ett fantasyspel.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Aha, hoppas som sagt att de förbättrat servrarna då. För det kan ju stå och falla med dåliga servrar i den här typen av spel. Hoppas även att de löst matchmaking på ett bra sätt. Att folk kan joina när som helst om jag väljer det tex.

Det kan man hoppas.

1
Skriv svar