Tips för att få igång Gamepass igen?

Medlem
Tips för att få igång Gamepass igen?

Hej alla på forumet.

Har råkat ut för ett problem, mitt Gamepass fungerar inte längre. När jag går in för att spela Gears 5, så fastnar jag i ”synkroniserar data för Gears 5…” Jag försöker ladda ner Atomic Heart, men spelet börjar aldrig laddas ner, utan fastnar på 0%.

Jag har givetvis kollar över nätverksinställningarna och allt stämmer där, så kan det vara Microsofts servar som krånglar?

Tacksam för tips, då spelsuget är enormt efter en slitsam vecka på jobbet.

Medlem

Kontrollera vilket konto du har GamePass på och vilket som är aktivt i Xbox appen.

Medlem
Skrivet av Perluck:

Kontrollera vilket konto du har GamePass på och vilket som är aktivt i Xbox appen.

Har dock inte Xbox-appen, men jag går in på min profil och Gamepass-Ultimate ska vara betalt fram till 27/2.

Medlem

Gissar att du redan kört en total omstart av burken? Xbox status visar allt uppe men kan ju va fördröjning så klart. Brukar visa sig rätt snabbt på ex xbox reddit om det är strul.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Gissar att du redan kört en total omstart av burken? Xbox status visar allt uppe men kan ju va fördröjning så klart. Brukar visa sig rätt snabbt på ex xbox reddit om det är strul.

Japp, det är gjort.

Moderator | Testpilot

Har en vän som försökt få game pass och fungera i 2 år. Fastnar på många olika sätt vilket är ströigt. Hoppas det löser sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Gissar att du redan kört en total omstart av burken? Xbox status visar allt uppe men kan ju va fördröjning så klart. Brukar visa sig rätt snabbt på ex xbox reddit om det är strul.

LÖST! Istället för att bara stänga av så gjorde jag det klassiska, drog ur strömkabel i 10 sek, och efter det var det problemet ur världen.

1
Skriv svar