Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Var är Gertzy? Lever han? Gråter han glädjetårar av lättnad?

Han kanske föll på det sista rykten nu innan det verkligen inträffade

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Var är Gertzy? Lever han? Gråter han glädjetårar av lättnad?

Ja, jag har inte varit så lycklig och lättad på länge! Har varit och tagit glädjeskutt på Rainbow Road och kysst stjärnorna! Och för en gångs skull har de kysst mig tillbaks! Åh så kul det är att se att Nexthandheld-läckorna stämde! Ser faktiskt bättre ut än väntat med de diskreta och nedtonade färgerna på joy-consen. Nya Mario Kart ser ju storartat ut också! Någonting helt nytt och spännande vi aldrig kunde förvänta oss. Fantastiskt. Men lite jobbigt att behöva vänta ända till april för direct med spelen. Hade hoppats på redan nu i februari men nåväl...

Medlem

Är nästan lika taggad på Gertys reaktion som på själva switch 2 revealen 😄

Medlem

Jag trodde Switch 2 var en myt vid det här laget !

Medlem
Skrivet av Lathron:

Är nästan lika taggad på Gertys reaktion som på själva switch 2 revealen 😄

Haha, jag är gråtmild idag! <3

Skrivet av Keima:

Jag trodde Switch 2 var en myt vid det här laget !

Haha, började nästan tro det jag också. Ett påhitt och socialt experiment!

Nintendo bekräftar på X att det är 2a april som de har en direct för Switch 2-spel!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, jag har inte varit så lycklig och lättad på länge! Har varit och tagit glädjeskutt på Rainbow Road och kysst stjärnorna! Och för en gångs skull har de kysst mig tillbaks! Åh så kul det är att se att Nexthandheld-läckorna stämde! Ser faktiskt bättre ut än väntat med de diskreta och nedtonade färgerna på joy-consen. Nya Mario Kart ser ju storartat ut också! Någonting helt nytt och spännande vi aldrig kunde förvänta oss. Fantastiskt. Men datumet är April eller blir det en traditionsenlig direct i februari tror ni? Vore jobbigt att behöva vänta så länge på spelen nu...

https://youtu.be/itpcsQQvgAQ

Hoppas dem pyser ut lite mer fram tills dess iaf!

Mariokart-klippet kunde lika gärna vara från Nintendo Switch dock, jag kan inte se någon skillnad där utan att ha en video att jämföra, med mina ögon iaf. 😅

Medlem
Skrivet av sumodl:

Hoppas dem pyser ut lite mer fram tills dess iaf!

Mariokart-klippet kunde lika gärna vara från Nintendo Switch dock, jag kan inte se någon skillnad där utan att ha en video att jämföra, med mina ögon iaf. 😅

Det får vi verkligen hoppas!

Nej, detta är ett helt nytt Mario Kart för Switch 2 och lär bli exklusivt för att sälja nytt spel och ny konsol! Och det ser mer öppet och levande ut? Open world racing kanske? Och tycks stödja 24 spelare åt gången!

Har förövrigt uppdaterat startinlägget med trailern, länk och bilder!

Lets-a goo! 🍄

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det får vi verkligen hoppas!

https://pbs.twimg.com/media/Ghavm7BWAAAVatY?format=jpg&name=m...

Nej, detta är ett helt nytt Mario Kart för Switch 2 och lär bli exklusivt för att sälja nytt spel och ny konsol! Och det ser mer öppet och levande ut? Open world racing kanske? Och tycks stödja 24 spelare åt gången!

Har förövrigt uppdaterat startinlägget med trailern, länk och bilder!

Mariokart hamnar tyvärr ganska långt ner på listan för mig, ett spel jag alltid köper tillslut men inte spelar så värst mycket. Men förnyar dem konceptet på något roligt sätt blir det köp.

Hoppas mest på ett nytt Mario, då är jag är nöjd på release iaf + att man kan spela switchtitlar.

Medlem

Fasen va härligt hörrni!

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Om man besöker Nintendos olika regionala sidor så ser man att eventen de hintade om där man ska kunna spela konsolen sker redan i april. Lite olika datum, men bara mågon vecka efter showen i UK exempelvis.

Så kanske är lanseringen inte så långt efter deras Direct. Eller så blir det ändå till julhandeln.

Står också att man kan fortsätta använda sitt Nintendo Online-konto. Vill minnas att de nämnt det innan någon gång. Men iaf, information som inte fanns med i trailern.

Det hände, ändå! Kul. Jag hade föredragit lite mer färgglada kontroller och sånt, men konsolen ser ju trevlig ut. Switch 2 blir väl ett bra namn. Hoppas att så gott som alla Switch 1-spel kommer att stödjas på tvåan, i sådana fall blir ju ettan helt överflödig så man kan ge bort den eller nåt när man väl skaffar tvåan.

Nåväl, nu blir det ytterligare 2+ månader då innan det kommer mer matnyttig officiell info, som det verkar? Gissar på att konsolen inte kommer förrän i september eller däromkring, ifall en större reveal inte sker förrän början på april. Spännande, hur som helst.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Mariokart hamnar tyvärr ganska långt ner på listan för mig, ett spel jag alltid köper tillslut men inte spelar så värst mycket. Men förnyar dem konceptet på något roligt sätt blir det köp.

Hoppas mest på ett nytt Mario, då är jag är nöjd på release iaf + att man kan spela switchtitlar.

Nya 3D Mario kommer, enligt läckor, att dröja så förvänta dig inte det day one. Men de kan såklart överraska oss där i april men det tycks inte som det är day one utan kommer lite senare. Hamnar nog i "launch window" vilket kan vara 3-6 månader från släpp.
Jag är grymt pepp på nya Mario Kart nu, ser ju amazing ut! Och helt nytt, inte bara nya banor utan större på alla sätt och vis.

Skrivet av ValleyCountryFlash:

Om man besöker Nintendos olika regionala sidor så ser man att eventen de hintade om där man ska kunna spela konsolen sker redan i april. Lite olika datum, men bara mågon vecka efter showen i UK exempelvis.

Så kanske är lanseringen inte så långt efter deras Direct.

Står också att man kan fortsätta använda sitt Nintendo Online-konto. Vill minnas att de nämnt det innan någon gång. Men iaf, information som inte fanns med i trailern.

Jo, de har ju pratat om att behålla kunder genom att ha konto som följer med över generationsgränserna så att ha kvar NSO och accounts är enda logiska. Speciellt som digital bc ska fungera. Men det ingår nog i sådant som de pratar om i april-eventet där de antagligen visar hur de spelar äldre spel - och skalar upp dem t.ex. Men ryktas ju om maj-juni lansering vilket lär stämma då Natethehate hade rätt om idag så.

Medlem

Om ni kollar på donkey kong så är det från Mario Filmen.

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Om ni kollar på donkey kong så är det från Mario Filmen.

La inte märke till det först men några på X har påpekat det och ja, de tycks göra det till Nintendo universe där spel och filmer går ihop mer. Tycker det ser okej ut så.

Medlem

Kul att de äntligen avtäckte konsolen! Men mindre kul att den verkar släppas i höst? Hade hoppat på april-maj ryktena

Medlem

Yes!!! Äntligen!

Medlem
Skrivet av cartnike:

Kul att de äntligen avtäckte konsolen! Men mindre kul att den verkar släppas i höst? Hade hoppat på april-maj ryktena

Vart får du höst ifrån? Maj/Juni verkar mycket mer troligt.

Switch revealades i November och släpptes i Mars. Det stora eventet hölls i Januari (det dom kallar Direct Switch 2 nu den 2 April) och släpptes 1 månad och 3 veckor efter

1 månad och 3 veckor efter 2 April är näst sista veckan i maj.

Jag tror vi har Switch 2 hemma senast juni

Medlem

JAAAAAAAAAAS

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vart får du höst ifrån? Maj/Juni verkar mycket mer troligt.

Switch revealades i November och släpptes i Mars. Det stora eventet hölls i Januari (det dom kallar Direct Switch 2 nu den 2 April) och släpptes 1 månad och 3 veckor efter

1 månad och 3 veckor efter 2 April är näst sista veckan i maj.

Jag tror vi har Switch 2 hemma senast juni

Tänkte eftersom de har sin direct i April så det skulle bli några månader efter det, men jag hoppas du har rätt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GhasplCWEAADRh-?format=jpg&name=l...

La inte märke till det först men några på X har påpekat det och ja, de tycks göra det till Nintendo universe där spel och filmer går ihop mer. Tycker det ser okej ut så.

Undra om gatubelysningen bara är en prydnad eller om det finns en nattversion av banorna

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Undra om gatubelysningen bara är en prydnad eller om det finns en nattversion av banorna

Oh, det vore häftigt om de har typ dynamisk tidsgång så du kan börja på dagen men så mörknar det efter tid och lampor och gatubelysning tänds

Läckta priser som går hand i hand med tidigare uppgifter, vi får se i april om de stämmer men skulle tro det!

Medlem

Ja, denna teaser var ju inget som direkt kändes värt att vänta på, egentligen. Rätt uppenbart enligt mig att Nintendo släppte den som svar på alla läckorna, och att Switch 2 inte kommer förrän tidigast i augusti (förmodligen sept-oktober).
Annars så tror jag att konsolen kommer vara precis som förväntat. Det blir LCD-skärm då Nintendo bara jämförde den med original-Switchen, Oled-modellen var utebliven från presentationen. Priset blir 399.99USD (ca. 5000 i Sverige). Mariokart 9 blir ett releasespel. Muspekare i kontrollerna (yes!)

I övrigt så finns inte mycket att anmärka på för min del då en rak uppföljare på Switch ju är exakt vad jag vill ha. Enda är väl att jag hade velat se den stora presentationen med spelen och konsolens nya funktioner i februari, nu blir det en lång väntan ända tills i vår.

Medlem

Jag fick klicka flera ggr innan poletten äntligen trillade ner. Jäklar så kul! När tror vi att släppdatumet blir?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oh, det vore häftigt om de har typ dynamisk tidsgång så du kan börja på dagen men så mörknar det efter tid och lampor och gatubelysning tänds

https://pbs.twimg.com/media/GhbGuPEWoAAFsA9?format=jpg&name=s...

Läckta priser som går hand i hand med tidigare uppgifter, vi får se i april om de stämmer men skulle tro det!

Jag skulle inte bli förvånad om det finns banor i olika årstider eller tider på dygnet på det sättet man kan välja bland.

Vad tror du: vi vet att Switch 2 direct är 2 April. Men det utesluter väll inte att vi ser Switch 2 spel innan dess?

Ex Mario Day 10 Mars, Pokemon Day 27 Februari, Xbox direct nästa vecka, kanske 3e part som visar upp spel etc. Eller är det locket på nu tills man öppnar grytan 2 April?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GhbGuPEWoAAFsA9?format=jpg&name=s...

Det är inte bara priser i denna bild om du läser det finstilta i mitten. Det står release date 11 Juli. Vad är källan till denna bild?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är inte bara priser i denna bild om du läser det finstilta i mitten. Det står release date 11 Juli. Vad är källan till denna bild?

Holy moly! Det var så blurrigt så jag såg inte det men zoomade in lite så Hoppas verkligen detta stämmer då! Eller ja, maj hade ju varit trevligare men juli så hinner de ha directs och sina event och hypa en bra tid! Så detta känns ju bra ändå! De ryktas ha en Nintendo Direct i februari som brukligt men det sägs det bara är OG Switch-spel där men hoppas de visar något nytt i alla fall.

Edit: länkade till källan på x, som i sin tur länkar vidare till denna forumpost på IconEra som jag inte riktigt vet om de är tillförlitliga så bäst att ha skopan med salt framme!

Moderator | Testpilot

Jamen dåså hörrni. Jag har skapat en ny renodlad Switch 2-tråd med det otroligt roliga och originella namnet "Den stora Switch 2-tråden" så den finns redo - https://www.fz.se/forum/trad/461748-den-stora-nintendo-switch...

Tänker mig att tråden här får leva vidare tills konsolen släpps ungefär. Det är ju ett tag kvar till nästa direct och säkert släpp, så rykten och annat kommer florera ett tag till.

Med tanke på hur jargongen i tråden varit senaste tiden så finns det ett annat ställe att snacka om Switch 2 om man så önskar också.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förhoppningsvis behöver vi inte invänta Nintendo Directs för att börja höra om Switch 2-spel, i alla fall inte från tredjepart!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Holy moly! Det var så blurrigt så jag såg inte det men zoomade in lite så Hoppas verkligen detta stämmer då! Eller ja, maj hade ju varit trevligare men juli så hinner de ha directs och sina event och hypa en bra tid! Så detta känns ju bra ändå! De ryktas ha en Nintendo Direct i februari som brukligt men det sägs det bara är OG Switch-spel där men hoppas de visar något nytt i alla fall.

Edit: länkade till källan på x, som i sin tur länkar vidare till denna forumpost på IconEra som jag inte riktigt vet om de är tillförlitliga så bäst att ha skopan med salt framme!

Ja, så är det nog. Inte heller hört om dom heller. Kommer att ta detta som fake med 99% sannolikhet om
inte mer trovärdiga källor bekräftar att bilden stämmer

Nintendo visade Switch 20 Oktober 2016 och Lanserade 3 Mars 2017.

Det var 134 dagar från att man visade upp Switch till lansering.

134 dagar från idag är Fredag 30 Maj.

Verkar som dom kör hands on så man får prova switch 2 på mässor direkt efter april presentationen:

https://www.nintendo.com//us/nintendo-switch-2-experience/

Skriv svar