Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Okej - Hade missat detta. Tänkte det var fritt fram nu. Vill ändå inte helt stänga dörren till april att vi kan få se något spel men misstänker att Mario Kart 9 i så fall som man visat upp i första trailern kanske inte ens är Nintendos största ess i rockärmen. Kan nog på ett riktigt blowout event. Försäljingssiffrorna är en sak. Men personligen ser jag ex ett nytt 3D Mario och Fire Emblem som större än Mario Kart, men det är jag.

Nu tror jag som alla andra GTA VI vinner Game of the Year och det hoppas jag också då jag väntat evigheter och har över 1000 timmar i GTA V - Men ett nytt gigantisk open world 3D Mario som Nintendo jobbat på i 6-7-8 år sen Odyssey tror jag skulle kunna vara en värdig utmanare. Mario Kart kommer såklart vara väldigt bra, men det kommer inte utmana GTA VI om GOTY

Hoppas verkligen i detta skede att Fire Emblem 4 Remake som det ryktas om blir en Switch 2 titel och inte till Switch.

Får se vad Nintendo säger här på investor meeting 4 Februari (1.5 vecka bort). Någon information kanske vi ändå får. Sen får vi se om något Switch 2 spel visas på ex superbowl om Nintendo har reklam där.

Hade det varit fritt fram hade vi nog sett tiotals utannonseringar - minst - redan Nej, Nintendo vill nog samla "allt" och få mer "sprängkraft" av en mer enad utannonsering. Fire Emblem kommer nog vara främst till Switch (när PH Brazil läckte februari-directen sa han en sista stor Switch-titel) men kan tänka mig att det kan få en next gen patch och t.ex. musstöd för mer noggrann kontroll.

Ja, någonting lär de säga under investerarmötet så det ska bli spännande. Och vore ju kul om de nu visar något under Super Bowl om de teasar någonting annat än Mario Kart så även om det bara blir någon sekund så kan vi få lite pepp och framtidshopp från det!

Medlem

Spekulation: kommer Nintendo Switch 2 lanseras 15:e maj?

Men, säger du då, det är ju i slutet av promotiondagarna för Switch 2 så vore det inte mer logiskt om Nintendo släppte den efteråt? Kanske! Men tittar vi på OG Switch-turnén så höll den fortfarande på i LA den tredje mars när konsolen lanserades world wide. Så att de har promotion tycks inte vara något hinder för att lansera konsolen. Och det är ett glapp där mellan 9-11 maj (Amsterdam) och nästa stopp 31 maj till 1a juni (Seoul) så där vore det perfekt att lansera konsolen och dra igång circusen och sen fortsätta promotion-turnén och marknadsföringen.

Då Doom Dark Ages lanseras 15e maj kanske det är en lanseringstitel till Switch 2, speciellt som MS sagt att de ska stödja konsolen!

Medlem

Jag gissar på att den kommer släppas 4 juni eftersom världens bästa snes gjorde det. Nintendo är också nostalgisk.

Medlem

"The Hauts-de-Seine Digital Games Festival is taking place April 4th and 5th, 2025 in Paris, France, and there’s some indication that Nintendo will be bringing the Switch 2 with them to the big event. This tip-off comes from job listings from Nintendo that are looking to hire people for the Switch 2 Experience events, but the listing specifically mentions that staffers are needed for the Hauts-de-Seine Digital Games Festival as well."

Så Switch 2 kan visas ytterligare i Paris innan släpp! Och som inte kräver vunnen biljett till upplevelsen.

Medlem

Showel Knight dyker upp i trailer för Yooka-Replaylee' som släpps på Nintendo-konsoler (de får inte skriva Switch 2 än eller visa dess logga) så det är ändå mer eller mindre bekräftat Inte så hypad på detta spelet personligen men men. Någon kanske finner det intressant.

Medlem

Nintendo Direct på tisdag eller onsdag? Vore trevligt! Metroid Prime 2+3 kanske shadowdroppas och även om vi inte får Switch 2-spel bekräftade ser vi nog något som senare bekräftas till konsolen.

Medlem

Capcom ska tydligen ha event nästa vecka och mycket av de visar lär ju komma till Switch 2 också även om de inte får bekräfta det ännu!

Medlem

Nu är Forza Horizon 5 bekräftat för Playstation 5... så hoppas det kommer till Switch 2 också! Med cross play också!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GiidSurW4AABvLL?format=jpg&name=l...

Nintendo Direct på tisdag eller onsdag? Vore trevligt! Metroid Prime 2+3 kanske shadowdroppas och även om vi inte får Switch 2-spel bekräftade ser vi nog något som senare bekräftas till konsolen.

Är det Direct nu på tisdag/onsdag nästa vecka? Positiv överraskning om det stämmer!

Hade förväntat mig kanske Direct: Torsdag 13 Februari - med en chans att Nintendo droppar något spelrelaterat ikväll på X (sista torsdagen innan investor meeting, torsdagen innan förra investors meeting i Oktober så droppade Nintendo första Xenoblade trailern på X)

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Är det Direct nu på tisdag/onsdag nästa vecka? Positiv överraskning om det stämmer!

Hade förväntat mig kanske Direct: Torsdag 13 Februari - med en chans att Nintendo droppar något spelrelaterat ikväll på X (sista torsdagen innan investor meeting, torsdagen innan förra investors meeting i Oktober så droppade Nintendo första Xenoblade trailern på X)

Det är ju ingen garanti utan mer vad uppgifter och tidigare events pekar mot. Så vi får hoppas att det stämmer bara!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mycket riktigt rapporteras nu Forza Horizon 5 även för Switch 2!

Medlem

According to Vandal, the following Xbox games are coming to Switch 2 and PS5:

- Starfield
- Fable
- MSFS 2024
- Killer Instinct

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är ju ingen garanti utan mer vad uppgifter och tidigare events pekar mot. Så vi får hoppas att det stämmer bara!

Så är det - Kollat in lite mer på det ryktet nyligen från NintendoPrime kanalrn. Finns en koppling ibland helt klart. Kollade även igenom några konton på PHBrazil, Natethehate, Pyoro, Nexthandheld, Samushunter, Jeffgrubb etc.

Men ingen verkar ha gått ut ännu med datum på direct. Bör komma ganska snart om det stämmer med direct nästa vecka tänker jag, någon brukar sitta på information ett par dagar före Nintendo själva annonserar ut direct.

Fable som du skrev i inlägget ovan kan bli intressant om det kommer. Aldrig spelat någon av Fable spelen. Men skulle absolut kunna tänka mig köpa det.

Medlem

Nu när Microsoft är frikostiga med att släppa deras exklusiva spel till andra format så hoppas jag innerligt att de släpper Rare-Replay till Nintendo Switch. Tänk och Nintendo spel också kan ingå, såsom Donkey Kong Country? 🥰

Medlem

Vore väldigt skoj såklart! Kommer garanterat köpa Switch 2 men jag är också väldigt sugen på Xbox handheld som allt tyder på ska komma. Och då kör jag nog Xbox-spelen på den istället. Vi får se såklart babblig kommentar, ber om ursäkt

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GioAYTIWUAAAQrc?format=jpg&name=s...

According to Vandal, the following Xbox games are coming to Switch 2 and PS5:

- Starfield
- Fable
- MSFS 2024
- Killer Instinct

Tycker Xbox "exklusiva" spelserier håller ganska låg kvalitet numera, är inte särskilt hype för t.ex. Starfield på Switch 2.
Men hoppas på en storsatsning på de bättre, äldre spelen från gamm-Xbox och Xbox 360. Där kan ju Microsoft tälja guld med nyreleaser som inte kräver speciellt mycket arbete, mest sugen på Halo 1-3 och Gears remastrad kollektion 1-3.

Skrivet av Ugglan:

Vore väldigt skoj såklart! Kommer garanterat köpa Switch 2 men jag är också väldigt sugen på Xbox handheld som allt tyder på ska komma. Och då kör jag nog Xbox-spelen på den istället. Vi får se såklart babblig kommentar, ber om ursäkt

Ja, om lejonparten av Xbox-spelen kommer till Switch 2 finns det väl ingen anledning att öht. överväga en Xbox längre. Hade tänkt köpa en Series S för Starfield för länge sedan (innan spelet blev recenserat), nu tycker jag det för min del i alla fall blir den bästa lösningen att spelen kommer till Switch istället. Men samtidigt lite tråkigt att XBox som konsolformat ser ut att vara på väg att gå i graven, konkurrensen behövs...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tycker Xbox "exklusiva" spelserier håller ganska låg kvalitet numera, är inte särskilt hype för t.ex. Starfield på Switch 2.
Men hoppas på en storsatsning på de bättre, äldre spelen från gamm-Xbox och Xbox 360. Där kan ju Microsoft tälja guld med nyreleaser som inte kräver speciellt mycket arbete, mest sugen på Halo 1-3 och Gears remastrad kollektion 1-3.

Ja, om lejonparten av Xbox-spelen kommer till Switch 2 finns det väl ingen anledning att öht. överväga en Xbox längre. Hade tänkt köpa en Series S för Starfield för länge sedan (innan spelet blev recenserat), nu tycker jag det för min del i alla fall blir den bästa lösningen att spelen kommer till Switch istället. Men samtidigt lite tråkigt att XBox som konsolformat ser ut att vara på väg att gå i graven, konkurrensen behövs...

Ja deras exklusiva spel har ju tyvärr tappat i kvalitet. Men Gears of war och Halo gör det fortfarande värt för mig att välja Xbox före PS. Men om nästa del i serierna kommer till Switch 2 också så kanske jag hoppar över nästa Xbox. Vi får se!

Medlem

Min bingobricka för pokemon day:

Varför min idol satoshi varför han ville samarbeta med niantic för pokemon go

Legends Zygarde- A till switch 2

Gen 10 spelen hoppas jag har open world men 200-300 pokémon i dexet då pokémon go behöver ha content för gen 10 Tour, nya gmax till Wild Area eventen,

Gen 5 remakes och nya lanseringar av mythicals då zarude var den enda mythical för gen 8, även pecharunt för gen 9, behöver nya mythical till tour eventen, men vet iallafall att gen 8 tpur shiny mythical blir zarude

Jag hoppas på att legends Z-A att de släpper ny mythical.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Så är det - Kollat in lite mer på det ryktet nyligen från NintendoPrime kanalrn. Finns en koppling ibland helt klart. Kollade även igenom några konton på PHBrazil, Natethehate, Pyoro, Nexthandheld, Samushunter, Jeffgrubb etc.

Men ingen verkar ha gått ut ännu med datum på direct. Bör komma ganska snart om det stämmer med direct nästa vecka tänker jag, någon brukar sitta på information ett par dagar före Nintendo själva annonserar ut direct.

Fable som du skrev i inlägget ovan kan bli intressant om det kommer. Aldrig spelat någon av Fable spelen. Men skulle absolut kunna tänka mig köpa det.

Ja, även om vissa vill få det till att dessa Youtubers bara hittar på och önskar sig massa (vilket jag försökt förklara inte är fallet) så har de oftast bra uppgifter som oftast stämmer. Allt som läcker är förstås inte alltid vad som visar sig bli, men de har ändå bra källor som bygger på mer uppgifter än lögner som ofta visar sig stämma. Så det här med att de bara är uppmärksamhetstörstande lögnare som bara fabulerar och säger vad de själv önskar är alltså väldigt långt ifrån sanningen. Men att de inte vet datumet nu kan vara av olika anledningar, varav de mest troliga är att antingen håller Nintendo det för sig själva in i det sista för att undvika läckor, eller så har de helt enkelt inte bestämt sig själva exakt när de vill sända än.

Skrivet av PGR1985:

Nu när Microsoft är frikostiga med att släppa deras exklusiva spel till andra format så hoppas jag innerligt att de släpper Rare-Replay till Nintendo Switch. Tänk och Nintendo spel också kan ingå, såsom Donkey Kong Country? 🥰

Ja, det vore fantastiskt roligt! En Rare Replay+ eller så vore väldigt roligt att ha på Switch 2!

Skrivet av Majoren:

Jag har velat spela Starfield men hann sälja mitt Xbox Series X innan jag fick den möjligheten så skulle jag få chansen på Switch 2 skulle jag mer än gärna ta den. Så hoppas det visar sig stämma. Halo-serien spelar jag också gärna om, och Gears-spelen har jag inte ens spelat (bara testat första i någon timme) så vore väldigt roligt om de också kommer. Forza Horizon 5 gillade jag minst lika mycket som fyran så det tar jag gärna upp igen.

Skrivet av Ugglan:

Ja deras exklusiva spel har ju tyvärr tappat i kvalitet. Men Gears of war och Halo gör det fortfarande värt för mig att välja Xbox före PS. Men om nästa del i serierna kommer till Switch 2 också så kanske jag hoppar över nästa Xbox. Vi får se!

Då det mesta går multiplattform är det svårt för mig att motivera köp av ytterligare konsol utöver PS5 och Switch 2 sen. Kanske om/när bärbar Xbox-enhet släpps för att ha GP och lite så som komplement.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag har velat spela Starfield men hann sälja mitt Xbox Series X innan jag fick den möjligheten så skulle jag få chansen på Switch 2 skulle jag mer än gärna ta den. Så hoppas det visar sig stämma. Halo-serien spelar jag också gärna om, och Gears-spelen har jag inte ens spelat (bara testat första i någon timme) så vore väldigt roligt om de också kommer. Forza Horizon 5 gillade jag minst lika mycket som fyran så det tar jag gärna upp igen.

Ja, är ändå lite sugen på Starfield jag med, synd bara att det i flera avseenden verkar mer föråldrat än t.om. gamla Skyrim är. Men dyker det upp på Switch 2 så är det ju bara att invänta en brakrea så slår man till. Likaså med Cyberpunk. Gears är riktigt bra co-op action, t.om. bättre som co-op spel än de gamla Halo-liren. Dock så blir spelen ganska enformiga, tre spel blev nästan för mycket, det kändes som formulan var mättat redan efter Gears 2. Skulle också ge rejäl tummen upp för en Rare-replay på Switch/Switch 2, med Goldeneye och Perfect Dark mm. som man får köpa permanent och inte vara beroende av online-prenumerationen NSO som det är nu.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, är ändå lite sugen på Starfield jag med, synd bara att det i flera avseenden verkar mer föråldrat än t.om. gamla Skyrim är. Men dyker det upp på Switch 2 så är det ju bara att invänta en brakrea så slår man till. Likaså med Cyberpunk. Gears är riktigt bra co-op action, t.om. bättre som co-op spel än de gamla Halo-liren. Dock så blir spelen ganska enformiga, tre spel blev nästan för mycket, det kändes som formulan var mättat redan efter Gears 2. Skulle också ge rejäl tummen upp för en Rare-replay på Switch/Switch 2, med Goldeneye och Perfect Dark mm. som man får köpa permanent och inte vara beroende av online-prenumerationen NSO som det är nu.

Ja, det kommer nog finnas mycket att spela och välja på så kommer kanske inte heller skaffa det day one (om det nu kommer) utan inväntar kanske rea jag också Så även Halo-spelen då jag redan spelat igenom dem på Xbox Series i MCC men skulle gärna spela om dem faktiskt så kommer de på rea till bra pris slår jag nog till! Gears-spelen är jag nog beredd att betala fullpris för dock.

Imorgon är det investerarmöte så kanske får vi någon ny detalj om Switch 2! Och kanske får vi officiell information om sista Switch-fokuserade Nintendo Directen som ryktas sändas nu under Februari. Sen är ju Pokémon Day och Super Bowl nära förestående också så vi har nog mycket att se fram emot även om just Switch 2 inte får jättemycket strålkastarljus innan april directen.

Medlem

Om all spekulation och rykten stämmer får vi verkligen en otrolig launch!

Medlem

Kommer Switch 2 ha "predictive input"? Ett patent kan peka mot det!

Medlem

Vore kul med Mario Galaxy 3. Jag vill nog hellre ha det än Mario Open world.

Dom skulle iofs kunnat göra Mario open world med sidobanor som är i Galaxy stil.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

https://youtu.be/vDYb32svGaA

SuperMetalDave64 - Lägger inte ut videos speciellt ofta. Men oftast intressant information när han väl gör det och jag tycker han är rätt skarp/kompetent.

Kanal som oftast är lite mer mot tech sidan. Denna gång handlar det lite om nya rykten för kommande spel och om grafiken, bland annat olika versioner av DLSS och potentiellt 5nm chip

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Om all spekulation och rykten stämmer får vi verkligen en otrolig launch!

Njä, inte en chans att Nintendo låter flera av sina stora varumärken konkurrera med varandra. Hade det listats som inom releasecykeln, som väl är 6 månader, hade det varit lite trovärdigare. Men jag tror i bästa fall att alla de spelen kommer inom 12 månader från release.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Njä, inte en chans att Nintendo låter flera av sina stora varumärken konkurrera med varandra. Hade det listats som inom releasecykeln, som väl är 6 månader, hade det varit lite trovärdigare. Men jag tror i bästa fall att alla de spelen kommer inom 12 månader från release.

Vad jag också har svårt att tro på är 3D Mario, det lär sparas till senare men då Mario Kart är det första som visades upp lär det vara en releasetitel. Med tanke på hur bra Mario Kart 8 Deluxe sålt är det inte speciellt svårt att tro att de vill ha en uppföljare så snart som möjligt. Men 3D Mario kan nog dröja till i alla fall hösten/vintern. Tredjepartstitlarna har varit ute ett tag redan så de lär inte Nintendo försöka dröja med utan vidare anledning så tror de flesta stämmer där.

Nintendo har utannonserat exakta tiden för Switch 2-directen, vilket tycks bli 15:00 här. Vilket är ganska typiskt så är inte alltför förvånad.

Medlem

Är Mariokart bekräftat som launchtitel då? Är det lixom det man köper den nya konsolen för eller slår Mario Open world större?
Jag hade nog blivit mer sugen på Switch2 vid release om Mario Open world finns dag 1. Mariokart 8 kan jag ju lixom spela tills vidare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är Mariokart bekräftat som launchtitel då? Är det lixom det man köper den nya konsolen för eller slår Mario Open world större?
Jag hade nog blivit mer sugen på Switch2 vid release om Mario Open world finns dag 1. Mariokart 8 kan jag ju lixom spela tills vidare.

Nej det är inte bekräftat utan det kommer väl på directen andra april men då det är enda spelet uppvisat är det vad många utgår från - mig inkluderad. Tror Mario kommer senare till hösten men Mario kart är ju vad som säljer och lär få dlc och växa med åren.

Medlem
Skrivet av lonian:

Samma här, Mariokart som launchtitel känns otroligt tråkigt. Hoppas på något annat, men är nöjd om vi kan få Metroid istället.

Skriv svar