FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Black Flag-remaken antyds, av producent för Assassin's Creed-statyetter

Robot
Black Flag-remaken antyds, av producent för Assassin's Creed-statyetter
Medlem

en 2a hade varit ännu roligare.

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Håller med. En tvåa. Men å andra sidan minns jag bara att jag åkte runt o sänkte skepp o levlade upp skeppet.
Tror inte jag körde storyn alls när man väl fastnade där ute till havs.

Neo
Medlem
Skrivet av Papphammar:

Håller med. En tvåa. Men å andra sidan minns jag bara att jag åkte runt o sänkte skepp o levlade upp skeppet.

De som var de roligaste Ett av mina favorit AC av dom alla.

Medlem

Behöver Black Flag verkligen en remake?

Skribent
Skrivet av Papphammar:

För mig var spelet typ en modern version av Pirates! Så spelade det lite så också. Åkte runt och levde rövar till havs 😁

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Nej. Men om vi tänker spelmekaniskt så blir svaret ja.

Medlem

Jag tror att det kommer må väldigt bra av en Remake och sälja som smör om det är i ett fint skick!

Detta va liksom tidigt på PS4 man körde det. Nu med utvecklingen på deras motor om ni sett AC Shadows så tror jag detta kommer slå till otroligt hårt! 😁

Ser otroligt mycket fram emot detta!

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Samma här

Spelade tillräckligt långt i storyn för att låsa upp allt som hade med piratandet att göra, sedan levde jag rövare tills jag en dag fick annat för mig och kom ut ur bubblan. Det var på Xbox 360. Har fortfarande inte klarat storyn.

Så för min del gör det inte så mycket även om det bara blir en remake, jag återvänder gärna till den världen för ett nytt försök.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ScorchPipe:

En rimlig fråga att ställa. Hade hellre sett en på originalet. Där finns att göra! Behålla stämningen, känslan och storyn men göra rejäla ingrepp i spelets struktur.

Men, men. En rejäl Black Flag-remake kanske har en poäng också.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är bra det, jag har inte spelat BF, så jag tackar och tar emot.

Medlem

Körde det ett tag sen. Kör man i 4k så såg black flag till och med snyggare ut än skulls&bones trots att skulls and bones är nyare. Då har jag också kört skulls and bones i 4k. Det tråkiga med skulls and bones är att det var inget piratande på land när man som exempel skulle ta över ett fort eller när man bordarde andra båtar så var det bara en filmsekvens på skulls and bones. Så AC:BF har faktiskt åldrats bra tycker jag..

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

en 2a hade varit ännu roligare.

Visst, i teorin. Jag litar inte på att de hade kunnat göra en uppföljare utan att sabotera vad som gjorde det första spelet bra. Jag är inte ens helt övertygad om att de kan göra en remaster, hahaha. Men hoppas!

Medlem

Enligt internet tar spelet slut runt 1722 och då är det i slutet på pirattiden men början på den industriella revolutionen i i Europa.
Jag vet att inte kommer att ske men man skulle kunna spela karaktären som kommer in i endgame på Blackflag och tiotalet år därefter. I början som Edward och när han dör heroiskt flyttar sig perspektivet till den nya personen som tar sig mot England.

AC 3: 1754-1783.
Unity är runt 1789 (franska revolutionen)
Syndicate utspelar sig inte förrän i mitten av 1800-talet

Det som talar mot det är att spelarna (mig inklusive) inte vill lämna Karibien utan vi kommer att vara kvar där. Lite som tvingande uppdraget i RDR2 (du vet vilket ) som för handlingen vidare.

Man kan i alla fall drömma.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag hoppas att det är sant. Black Flag är en av mina favoriter inom AC serien.
Ge mig stabila 60 fps så är jag nöjd.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem
Ett av de bästa Assassin's Creed spelen någonsin

Både storyn och spelet i sig, fullkomligt took diggar jag. Så bra skrivet manus, och det har t o m helt rätt ambience för changern. Verkligen ett spel, som man inte lyckats göra någon två på ännu, av de bästa pirat spelen som gjorts. Att det kommer en remake, är ju isånafall helt klart en woow känsla, som svar på det. THNX mates 🙏🏼😃

signatur

Niklas "Hellbound73" Rönning

Medlem
Jag också. Så Jeefla 𝕟𝕚𝕔𝕖
Skrivet av OAKTHYR:

Jag hoppas att det är sant. Black Flag är en av mina favoriter inom AC serien.
Ge mig stabila 60 fps så är jag nöjd.

Helt klart min också. Utan tvekan det bästa Assassin's Creed spelet som någonsin knåpats ihop. Och storyn, oslagbar. Ja förutom att man far tillbaks, eller fram, till "nutid", hade de inte behövt ha med i spelet känner jag. Grymt Nice spel, och om det är sant. Cant wait 😍👍🏻

signatur

Medlem
Det är Grymt jävla Nice man
Skrivet av Cyberz:

Det är bra det, jag har inte spelat BF, så jag tackar och tar emot.

Ja har du inte lirat det, så har du missat något. För både manus / story och själva spelet är helt sanslöst bra tammefaen måste jag säga. Det absolut 𝕓𝕒̈𝕒𝕥𝕒 pirat spelet som släppts hittills 😝👍🏻

signatur

Medlem
Skrivet av Hellbound73:

Ja har du inte lirat det, så har du missat något. För både manus / story och själva spelet är helt sanslöst bra tammefaen måste jag säga. Det absolut 𝕓𝕒̈𝕒𝕥𝕒 pirat spelet som släppts hittills 😝👍🏻

Verkar så.
Bara hoppas på en remasterd

1
Skriv svar