Epic planerar för fler "stora" Epic Games Store-exklusiviteter

Robot
Epic planerar för fler "stora" Epic Games Store-exklusiviteter

Lockar fler från Steam än mindre titlar.

#epic-games, #epic-games-store


Medlem

Fler spel jag kommer att ignorera då d.v.s.
Inte precis som att det inte finns tillräckligt mycket spel och för lite tid att spela alla på men trist med fler och fler exklusiva titlar oavsett vem som innehar exklusivitet.

Inte spelat Borderlands 3 eller Tiny Tina spinoffen heller trots att jag älskade BL1 och 2.

Avstängd

Spelar absolut ingen roll, köper ändå aldrig spel inom första året av release.

Medlem

Lockar för gratis ja, men hur många har liksom bytt primärt till epics från steam? Alla vet att steam är den faktiska butiken för att köpa pcspel på, alla andra butiker är sidonöjen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Förvånad att de inte insett att stora spel är det som drar dit folk efter spenderat några miljarder. Bättre sent än aldrig

Medlem
Skrivet av Winzi:

Fler spel jag kommer att ignorera då d.v.s.
Inte precis som att det inte finns tillräckligt mycket spel och för lite tid att spela alla på men trist med fler och fler exklusiva titlar oavsett vem som innehar exklusivitet.

Inte spelat Borderlands 3 eller Tiny Tina spinoffen heller trots att jag älskade BL1 och 2.

Varför är gejmers vresiga gamla gubbar / värre konservativa än amish? Är det inte meningen att gaming ska vara en kul hobby och inte ständig ilska och bojkottande i nivå mot krigförande land om inte minsta detalj smeker en medhårs och raljerande över saker man inte ska spela?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lockar för gratis ja, men hur många har liksom bytt primärt till epics från steam? Alla vet att steam är den faktiska butiken för att köpa pcspel på, alla andra butiker är sidonöjen.

Jag köper där spelen är billigast. Aldrig brytt mig om klienter.

Epic brukar ha mer generösa reor än Steam. Men kostar de samma så väljer jag alltid Steam före såklart.

Medlem

Håller mig till steam, endel nya spel funkar på steamdecken. Epic games funkar på den men det tar för lång tid att installera eller starta upp spel. Sen är många spel inte optimerade för den heller på epic store. Även när spelen inte är speciellt krävande.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

ELF
Medlem

Beställer en hel container med popcorn.....

UUÄÄÄÄ, STEAM ÄR BÄST... UUUÄÄÄÄÄÄÄ

Aldrig bra med exklusiviteter vilken plattform det än är.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hatar epic game store, dom är anledningen vi har inte KH på steam

Medlem

Ska bli intressant att se vilka stora spel man inte köper då.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lockar för gratis ja, men hur många har liksom bytt primärt till epics från steam? Alla vet att steam är den faktiska butiken för att köpa pcspel på, alla andra butiker är sidonöjen.

Finns spelet på epic och är billigare vilket det oftast är så köper jag det där. Kunde inte bry mig mindre om butik. Jag går där det säljs för billigast.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Varför är gejmers vresiga gamla gubbar / värre konservativa än amish? Är det inte meningen att gaming ska vara en kul hobby och inte ständig ilska och bojkottande i nivå mot krigförande land om inte minsta detalj smeker en medhårs och raljerande över saker man inte ska spela?

Jo precis, gaming borde vara en kul hobby som alla stora företag verkar vilja suga allt nöje ur.

Tycker inte att spel på någon så plattform skall kunna vara låsta till en specifik butik/plattform så länge inte ägaren till butiken/plattformen har utvecklat spelet själva (ej köpta utvecklare). Exklusivitet på detta vis är inte bra för konsumenten, helt tvärt om så är det något som hämmar konkurrensen.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Finns spelet på epic och är billigare vilket det oftast är så köper jag det där. Kunde inte bry mig mindre om butik. Jag går där det säljs för billigast.

Vilket är hur jag tycker att det borde vara, välj vart du vill köpa spelet och inte bli tvingad att köpa det där det endast får existera.

Medlem

Epic är cancer.


signatur

I drank what?

Avstängd

Om spelet är intressant så väntar jag tills det släpps på Steam, annars får det vara.

Inaktiv
Skrivet av kingzla:

Varför är gejmers vresiga gamla gubbar / värre konservativa än amish? Är det inte meningen att gaming ska vara en kul hobby och inte ständig ilska och bojkottande i nivå mot krigförande land om inte minsta detalj smeker en medhårs och raljerande över saker man inte ska spela?

Därför att det är en unik hobby i den mån att vi är tätt kopplade och beroende av giriga företag. Om jag ska göra vilken annan hobby som finns är det bara att köra. Inga MTX, ingen exklusivitet, inget konsolkrig som avgör om man spenderat 6 000 kr på rätt eller fel sak. Listan kan göras oändlig.

Men visst vill du inte att gamers ska sluta klaga? För då hade du haft mobilspel X2000 med alla giriga och fula metoder med ett fokus: vinst.

Tipset jag kan ge är att inte läsa eller välja vad du vill kommentera. Nu är verkligheten så här och vi har faktiskt möjlighet att läsa och engagera oss i det vi vill. På samma sätt jag inte läser alla trådar i forumet

Medlem

Gillar inte detta, har inget emot epic men när pc spel släpps 1 år först där så suger det stort tycker jag... känns mest som pc spel idag är bara en stor frustration.... sen alla buggiga spel som behöver day 1 patchar för att funka någorlunda ok.....

Medlem
Skrivet av ELF:

Beställer en hel container med popcorn.....

UUÄÄÄÄ, STEAM ÄR BÄST... UUUÄÄÄÄÄÄÄ

Aldrig bra med exklusiviteter vilken plattform det än är.

Har du lust att dela med dig av en skål?

Visst är det så, definitivt aldrig bra, men inte heller dåligt på så vis att det egentligen är ett icke-problem på PC.

Finns inget ekonomiskt hinder, ingen ingångskostnad eller prenumeration. Inget tekniskt hinder heller, såvida man inte utövar självuppfyllande "exklusivitet" genom att förlita sig på och låsa sig till exempelvis Steams olika funktioner (som då inte fungerar universalt).

Även trots många PC-spelare hävdar någon form av överlägsenhet gentemot konsolspelare så är det förvånansvärt många som vill ha samma stängda system. Är såklart helt okej att vilja det, men det är inte en rättighet att få saker som man vill, vill man ha det så får man köpa där det säljs (ifall det är summan av något avtal mellan parter eller någon sorts "naturlig" exklusivitet spelar ingen roll praktiskt).

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Gillar inte detta, har inget emot epic men när pc spel släpps 1 år först där så suger det stort tycker jag... känns mest som pc spel idag är bara en stor frustration.... sen alla buggiga spel som behöver day 1 patchar för att funka någorlunda ok.....

Du får ju samma spel på konsol idag, lika buggiga och behöver patchas strax efter release.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Epic är cancer.

Låter lite väl överdrivet.
Epic har utvecklad många klassiker och tekniker.
Men det kanske handlar om "populär att hata"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Låter lite väl överdrivet.
Epic har utvecklad många klassiker och tekniker.
Men det kanske handlar om "populär att hata"

Inte för min del. För min del handlar det om monopolisering och relationer med Kinas regering via TenCent. Båda sakerna jag nämnde är cancer. Hence, Epic är cancer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte för min del. För min del handlar det om monopolisering och relationer med Kinas regering via TenCent. Båda sakerna jag nämnde är cancer. Hence, Epic är cancer.

Ok måste vara svårt att undvika allt kinesiskt så fall.
Då måste du undvika Sony och Steam också 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Håller mig till Steam då jag vill ha spelen samlade på ett ställe. Bojkottar ändå Epic pg.a deras syn på exklusiviteter. Väntar tills spelen släpps på Steam och köper dem till Steam istället.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok måste vara svårt att undvika allt kinesiskt så fall.
Då måste du undvika Sony och Steam också 😂

Inte för att det spelar roll för som du säger tencent investerar överallt. Men Valve ägs väl inte delvis av tencent eller är det något som hänt på senare tid? Medan Epic ägs till 40% av tencent.

https://www.polygon.com/22949530/tencent-the-worlds-biggest-v...

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Inte för att det spelar roll för som du säger tencent investerar överallt. Men Valve ägs väl inte delvis av tencent eller är det något som hänt på senare tid? Medan Epic ägs till 40% av tencent.

https://www.polygon.com/22949530/tencent-the-worlds-biggest-v...

Nej men Valve sammarbetar med kinesiskt företag för att bedriva kinesiska versionen av Steam bla.
Jag kan förstå tänket att undvika kinesiskt.
Det gör jag också, men då handlar det om "kinesiskt skräp". Att avstå ens nöje gör jag inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Epic Games suger balle. Ju fler exklusiviteter de bajsar ut desto mer pengar sparar jag. Köper bara pc-spel till Steam.

1
Skriv svar