Nehe, Ubisoft hoppar över E3 trots att de tidigare bekräftat sin närvaro

Robot
Nehe, Ubisoft hoppar över E3 trots att de tidigare bekräftat sin närvaro

Men utlovar ett eget event.

#E3, #Ubisoft


Redaktör
Ponny

Det kanske är att förenkla det hela, men! Har en känsla av att detta velande spelar en roll i att spel som Skull and Bones och Beyond Good and Evil 2 aldrig släpps, och att annat läggs ner.

Det och en hel del annat, förstås.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tumme NER på att E3 inte är som förr


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av theBoosing:

Tumme NER på att E3 inte är som förr

E3 kunde gott och väl lagt ner 2015.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Så länge alla kör sina egna events och streamar online så behövs inte E3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Väldigt tråkigt att E3 går mot sin grav. Jag och en kompis brukade sitta och hype:a på jobbet inför konferenserna och snacka om det dagen efter. Nu blir allt så utspritt. Men men det är väl en kostnadsfråga som allt numera är.

Redaktör
Ponny
Skrivet av theBoosing:

Tumme NER på att E3 inte är som förr

Medhåll. Fan. Det var ju julafton för spel och så himla mysigt. Har besökt det (en gång), varit vaken i drygt 30 timmar när jag täckt det, sett på streams, bläddrat igenom tidningar innan streams och internet. Även om det handlar mer om hopp än tro ville jag gärna sett en kraftansträngning i år efter pandemiåren.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Har sagt det både en och flera ggr. Det är PR-smart. Varför lägga pengar på att kriga om uppmärksamheten med alla konkurrenter när du kan köra ditt eget event och få chansen att generera mer uppmärksamhet för dina produkter. Det kostar multum att vara på E3, då vill man ha en ROI för sin medverkan och inte dela rampljuset. Enklare att köra eget istället.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Känns som E3 fallit offer för ett modernare format.
Kan också känna att jag kommer sakna det, men känner mig inte orolig att jag inte kommer få mina nyheter iaf.

Redaktör

E3 har famlat med sin identitet i 15 års tid. Känns som att det började 2007 när de körde bara för press, och inte i Convention Center utan på hotellrum i Santa Monica. 2008 var de tillbaka i mässan, men bara för press. Sen har företag kört egna grejer på senare år, vilket är fullt begripligt med tanke på hur tight konkurrensen är under mässveckan och E3-paraplyt.


signatur
Medlem

känns som E3 tillhörde en tid då spelmässor var mycket av spelare för spelare. visst var det alltid främst ett årligt PR-verktyg för utgivare, men det fanns ändå nån underliggande charm och ömsesidig respekt mellan scen, press och publik. alla dessa separata evenemang som utgivare kör med nu för tiden känns väldigt själlösa och corporate. av bobby kotick för investerare.

Medlem

Som uppväxt med SuperPLAY och deras E3-DVD:er och allehanda andra speltidningar (och sajter med tiden) var det väldigt speciellt med det årliga happening som spelmässan var då. Nu läcks mycket i förtid, så kanske har sociala medier framförallt gjort det överflödigt med den samlade branschen och pressen? Allt når ut så enkelt och snabbt ändå liksom. Vilket är tråkigt då det var så mycket nytt och spännande som hände runt en och samma tid. Att se en Youtube-video är ju spännande ändå, men blir inte samma sak att se Switch utannonseras t.ex. jämfört med på en E3-konferens där det mer blir som jul och nyårsafton på samma gång. Kommer sakna det. Enormt.

Medlem

90-talet var bättre. I miss the old days. Inte alltid men tanken kommer då o då..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

90-talet var bättre. I miss the old days. Inte alltid men tanken kommer då o då..

Kallas nostalgi

Medlem

Det var bättre förr.

1
Skriv svar