Sätt betyg på Resident Evil 4-remaken

Robot
Sätt betyg på Resident Evil 4-remaken

Hyllas av väldigt många. Är du en av väldigt många?

#betyg, #resident-evil-4


Medlem
.10 of 10 SCORE.

hade skrivit ett långt inlägg som försvann tidigare; This is a true MASTERPiECE w ork by the dev CAPCOM. Go get it ASAP om du nu är sugen o vill lira. Älskar att spelet var så långt som det var. 3 stora kartor i form av #-1.Village. #-2.Castle. #-3.Island. Jag älskar verkligen långa spel att gotta ner mig med. Vidriga fiender när man närmar sig slottet. This is a true: (10 of 10)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Tveklöst 5/5.
Visst finns det små detaljer som jag personligen tyckt att de kunde gjort annorlunda, men i slutändan är det själva gameplayet som spelar roll, vilket är helt fantastiskt.

Är så jävla kul att uppleva RE4 igen med helt nya ögon.
Det är exakt som originalet, lätt att komma in i men samtidigt svårbemästrat. Just när man tycker att det går väldigt bra blir man överraskad med nya utmaningar och man får tokspö.

Jag gillar hur de bibehållit management-delen och nybalanserat spelet med snabba och svåra fiender.
Måste säga att jag faktiskt gillar utmaningen med knivens uthållighet, vilket jag var tveksamt till i början.

Snuskigt bra spel, som blir ännu bättre med moddar på PC.

Smådetaljer:
+ Extremt bra och tighta kontroller med mus+tangentbord.
+ Väldigt välpolerat interface som är otroligt följsamt och funkar svinbra ihop med M+T.
+ Samma ostiga men coola känsla och ton som originalet.
+ Luis är en ännu bättre karaktär än förut.
+ Utforskandet är otroligt belönande.
+ Hetsiga & panikfyllda strider.

- En del gånger tar man stryk fastän man är i en animation.
- Ibland måste man vänta klart på en animation för att kunna trycka fram invetntoryt.
- Vissa karaktärer saknar samma känsla och "goofyness" från originalet.
- En del solklara och minnesvärda scener & scenarior från originalet är inte med.
- Röstskådespelet är ibland 50/50. En del röster passar inte alls till vissa karaktärer. Vissa är rentav riktigt dåliga, såsom Ada och Salazar.
- Bossfighterna känns ibland ojämna som fan. Ibland superlätta, för att på vissa ställen vara sinnesjukt utdragna och frustrerande.
- Automatiska saving-systemet känns ibland förbannat dumt och tröttsamt.
- Tråkiga gameplay-delen med Ashley är fortfarande kvar.
- Saknar att fienderna längre fram i spelet inte har riktigt samma uttryck som originalet. Ibland är dom helt knäpptysta när dom närmar sig. I originalet kunde man lätt hinta om när dom var nära, när de gav ifrån sig onda skratt eller väsanden.

Bra moddar:
No aiming zoom [Tar bort den hysteriska inzoomningen när man siktar].
Mute Ashleys Breathing [Tystar Ashley's väldigt tunga andetag som blir väldigt tröttsamt att höra på].
Remove Leon's grunt when he aims [Tystar Leon's grymtanden när man siktar].
No yellow paint [Inga mer gulmålade tunnor eller lådor].
DLSS med REFramework Upscaler Beta [Aktivera DLSS läge och få ut mer fps med ett RTX kort].

Finns fler väldigt bra moddar på Nexusmods.

Medlem

Ser fram emot VR versionen på PSVR2.
Håller mig från att spela Re4 Remake fram till dess 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ser fram emot VR versionen på PSVR2.
Håller mig från att spela Re4 Remake fram till dess 👍

Trist att du missar detta mästerverk.

Medlem

Fantastisk remake, men HARDCORE med kontroll var en kamp. Höll mig dock till den förutom på shooting-rangen då jag ville ha S utan en extra kamp med blodtrycket.

92/100


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser fram emot VR versionen på PSVR2.
Håller mig från att spela Re4 Remake fram till dess 👍

Jag har kört det nu men skulle gärna köra det på psvr 2, det skulle förmodligen bli ett köp av psvr 2 om det kommer och det gör det nog.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Trist att du missar detta mästerverk.

Nej jag kommer inte missa det.
VR Mode till Re4 Remake är under utveckling, Capcom har bekräftat.
Skulle det mot förmodan inte komma så kommer VR modd till PC versionen. Det går redan nu att spela i VR men i 3e person men ett första person läge är även under utveckling.

Skrivet av lasselason:

Jag har kört det nu men skulle gärna köra det på psvr 2, det skulle förmodligen bli ett köp av psvr 2 om det kommer och det gör det nog.

Ja det kommer
https://uploadvr.com/resident-evil-4-remake-vr-mode/


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag kommer inte missa det.
VR Mode till Re4 Remake är under utveckling, Capcom har bekräftat.
Skulle det mot förmodan inte komma så kommer VR modd till PC versionen. Det går redan nu att spela i VR men i 3e person men ett första person läge är även under utveckling.

Ja det kommer
https://uploadvr.com/resident-evil-4-remake-vr-mode/

Gött!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har spelat för lite. Tyckte att Gamecube-originalet var full pott när det begav sig, men jag måste hinna spela mer av remaken innan jag kan säga bu eller bä. Men det skulle förvåna mycket om det inte är minst 4/5.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

This is a true: (10 of 10)

Yep detta spel är bland det bästa jag spelat. Lika bra som orginalet fast bättre... Varv 3,5 just nu och fortsätter mala på några varv till. Varje challenge och svårighetsgrad är som en ny upplevelse och roliga belöningar att låsa upp😊

Medlem

Ska försöka ta mig igenom sista 3 kapitlen denna vecka. Riktigt riktigt toppenspel ☺️

Medlem

Verkligen lyckad remake, precis som de lyckades med RE2.
Gillar den mörkare stilen, orginalet är lite för brungrått och ljust. Övergångarna mellan de olika områdena blir väldigt bra och RE Engine är oerhört trevlig.
Gillar samlandet av smycken och juveler, och känslan när man får pimpa sina vapen. Jag utforskar varje millimeter och älskar varje sekund.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Trist att du missar detta mästerverk.

Ett spel försvinner inte för att det går lite tid...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ni som röstar 4/5. Varför? Vad är bristerna/nackdelarna?


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Ni som röstar 4/5. Varför? Vad är bristerna/nackdelarna?

Jag röstade 5/5, men visst finns det små brister. Kontrollen kan ibland kännas lite bökig. Och man blir ibland frustrerad när man fastnar i fiender och tar oförtjänt mycket skada pga detta.
Jag tycker även att det finns mer att önska av raytracing-läget (ps5), ger en orolig bild där bla. vatten och grässtrån skimrar och pixlar sig. Kör man på Resolution, RT Av och håreffekter Av så får man en stabil fin bild dock.
Men som sagt, som helhet är spelet fantastiskt och få spel just nu som bjuder på lika mycket underhållning.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Ni som röstar 4/5. Varför? Vad är bristerna/nackdelarna?

Jag röstade 3.

Det är ett välgjort spel, men det saknar kärnvärdena som gjorde ettan och tvåan magiska för mig. Det känns som man spelar en helt annan spelserie, fast med samma kontrollschema.

RE2 är spelvärldens bästa dungeoncrawl, förklädd som en survival horror. Den begränsade ammunitionen och alternativa vägarna leder till ett spel där du behöver planera framtida rutter och använda ammunition bara vid bästa tillfälle. Samt har MR.X har en tendens att slänga alla dina planer åt vinden och tvinga kompromiss. Vilket ökar spänningen och rädslan (du är inte på toppen av näringskedjan).

RE4 upplevs som en survival-shooter med horror estetik. Combat arenor där det finns alltid mera ammo än du behöver. Jag kastar mig in vårdslöst i horder av zombies för att leverera kung-fu sparkar med invincibility frames. Ytterst sällan behöver man loopa tillbaka till gamla zoner, och då är det för att göra inlevelse brytande quests för en verkligtsförvrängande ”the merchant”.

Jag tycker det är skoj, men jag fastnar inte riktigt för det och jag har inte upplevt en gnutta av rädslan som RE1-2 levererade.

Medlem

Sjukt nog första gången jag spelar RE4. Har ägt det till både ps o gc när det kom men spelade bara introt båda gångerna. Spelet är även på något konstigt vis helt ospoilat för mig. Kände att det var dags nu. Lätt 5/5. Spelar det i 4K på pc och det flyter på fantastiskt bra och ser otroligt fint ut. Hdr är grymt i det också.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Ett spel försvinner inte för att det går lite tid...

Det har jag inte påstått heller.

Redaktör
Ponny

Jäkligt kul att se hur extremt väl mottaget detta blivit av många. Remakes kan ju stå en upp i halsen, men när det görs med kärlek kan resultatet bli magiskt. Som i fallet Resident Evil 4.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det har jag inte påstått heller.

Vad menar du då med att man missar spelet om man inväntar en VR-version?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Jag röstade 5/5, men visst finns det små brister.

Du röstade fortfarande 5/5.

Skrivet av CalleP120:

Jag röstade 3.

Mitt inlägg var såklart lite klumpigt skrivet. Förstår självklart om du inte gillade originalet lika mycket som föregångarna - det var ju helt nytt koncept. Min fråga var egentligen riktad till dem som hyllar originalet men inte ger remaken fullpott. Det är då obegripligt åtminstone för mig då jag tycker remaken är perfekt. Därav frågan.


signatur

I'm like you, I have no name.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Vad menar du då med att man missar spelet om man inväntar en VR-version?

Vad är svårt att förstå?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad menar du då med att man missar spelet om man inväntar en VR-version?

Det känns som att det inte är mycket lönt att fråga, det verkar finnas en motvilja till att förtydliga.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det känns som att det inte är mycket lönt att fråga, det verkar finnas en motvilja till att förtydliga.

Ja, märkligt nog verkar det vara så. Tråkigt, men bara att gå vidare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Det känns som att det inte är mycket lönt att fråga, det verkar finnas en motvilja till att förtydliga.

Hur svårt ska det vara att förstå en så enkel jävla formulering?

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Ja, märkligt nog verkar det vara så. Tråkigt, men bara att gå vidare.

Jag får väl omformulera för tydlighetens skull, han går miste om ett bra spel genom att invänta VR versionen vilken blir en annan typ av upplevelse än den som går att spela nu.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Jag får väl omformulera för tydlighetens skull, han går miste om ett bra spel genom att invänta VR versionen vilken blir en annan typ av upplevelse än den som går att spela nu.

Så, det var väl inte så jävla svårt?

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Så, det var väl inte så jävla svårt?

Säger detsamma.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Ni som röstar 4/5. Varför? Vad är bristerna/nackdelarna?

Gav det en 4. Tycker det är ett jättebra betyg för en fantastisk remake. Tycker inte man ska strössla femmor omkring sig utan spara de till sina absoluta favoritspel. Hade TLOU1 remake för PC fått denna tekniska behandling så hade det varit en solklar femma för mig. Gillar kanske spel med mer fokus på narrativet. Gillar det väldigt mycket dock.

Skrivet av Dohman:

Mitt inlägg var såklart lite klumpigt skrivet. Förstår självklart om du inte gillade originalet lika mycket som föregångarna - det var ju helt nytt koncept. Min fråga var egentligen riktad till dem som hyllar originalet men inte ger remaken fullpott. Det är då obegripligt åtminstone för mig då jag tycker remaken är perfekt. Därav frågan.

Missade ditt förtydligande. Jag gillar remaken mer än orginalet.


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar