Röd flagg? Redfall kan bara spelas i 30 fps på Xbox Series X|S – från start

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man hade inte köpt och använt Denuvo om man inte märkte att det ökade på försäljningar.

Företag styrs av människor. Människor är inte alltid rationella. Huruvida Denuvo faktiskt leder till fler köpta spel eller ej har jag inte sett någon trovärdig statistik på men det kanske du har?

Medlem

Min killgissning är väl som det varit i tre år nu, gammal kod/arkitektur på nya konsoler med annan typ av arkitektur blir dåligt optimerat.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Apersson:

Vart tog alla som tidigare påstod att "Denuvo inte påverkar prestandan, det är enbart dåligt optimerade spel" vägen?

Denuvo förstör upplevelsen något helt brutalt med nästan minus 20 fps i prestandaförlust i vissa spel. Det måste ju finnas något bättre sätt att skydda sig mot pirater, framförallt nu när Empress knäcker Denuvo efter 2 veckor.

Prestandaläget dom skulle patcha in senare kanske bara är att dom kommer ta bort Denuvo

Testpilot

Det största problemet med Denuvo är ju de sjuka laddningstiderna som blir då spelen har det.
I ren FPS-skillnad är det väldigt blandade skurar om det påverkar mycket eller lite beroeende på spel och optimering som gjorts. men att Denuvo påverkar prestandan till det negativa är helt klart bevisat och det för många spel.
Redfall lär inte vara ett undantag.

Medlem

inte alls min typ av spel så no loss there.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Efter "Dishonored" blev det inte så bra längre.

Dem släppte dock Prey vilket är ett mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det är helt obegripligt att spelet släpps utan 60 fps. Som ett flaggskepp för Microsoft och Gamepass, dessutom. Det är inget annat än ren och skär katastrof.

Där är massor av ansvariga som givetvis har vetat om denna reaktionen, ändå sker det? Hur är det möjligt? Vem är skyldig?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Företag styrs av människor. Människor är inte alltid rationella. Huruvida Denuvo faktiskt leder till fler köpta spel eller ej har jag inte sett någon trovärdig statistik på men det kanske du har?

Logiken säger att de som driver företag gör det som gynnar företaget mest, rent ekonomiskt. Någonstans bör det då finnas en anledning till att många av dessa enorma och ekonomiskt framgångsrika företag efter alla år av "gnäll" ändå väljer att fortsätta med Denuvo.

Att det skulle vara så för att de som driver företagen inte är rationella köper jag inte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Konsoler är så jävla onödig uppfinning

Där har du fel tycker jag men förstår vad du menar. Så länge man gillar pc (som jag inte gör) så kan det vara helt självklart att bara äga pc som tek. Själv så spelar jag enbart på Playstation och Nintendo. Och hade bara pc funnits som alternativ till att spela så skulle jag antagligen spela mycket mindre idag. Så länge det inte fanns Playstation/Nintendo liknande pcar/tema och att valmöjligheterna till att spela på flera olika sätt fanns. För då skulle man kunna kamouflera en pc så att man inte ens behövde se windows eller en mus/tangentbord ens vid inköpet av varan. Isf är jag också för en framtida Playstation/Nintendo pc som bara används för spel och film om man vill ha det så. Med snygga handkontroller och tillbehör.

Medlem

30 fps är spelets minsta bekymmer.

123
Skriv svar