Röd flagg? Redfall kan bara spelas i 30 fps på Xbox Series X|S – från start

Robot
Röd flagg? Redfall kan bara spelas i 30 fps på Xbox Series X|S – från start

60 fps patchas in senare. Pc-versionen får Denuvo.

#denuvo, #redfall


Medlem
Medlem

Det var ju dock inte denuvo som skapade problem för resident evil village. Deras egna anti-pirate system orsakade stutters och diverse performance issues.

Men absolut denuvo medför definitivt en prestandaförlust generellt

Avstängd

Vart tog alla som tidigare påstod att "Denuvo inte påverkar prestandan, det är enbart dåligt optimerade spel" vägen?

Denuvo förstör upplevelsen något helt brutalt med nästan minus 20 fps i prestandaförlust i vissa spel. Det måste ju finnas något bättre sätt att skydda sig mot pirater, framförallt nu när Empress knäcker Denuvo efter 2 veckor.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Apersson:

Vart tog alla som tidigare påstod att "Denuvo inte påverkar prestandan, det är enbart dåligt optimerade spel" vägen?

Denuvo förstör upplevelsen något helt brutalt med nästan minus 20 fps i prestandaförlust i vissa spel. Det måste ju finnas något bättre sätt att skydda sig mot pirater, framförallt nu när Empress knäcker Denuvo efter 2 veckor.

Vilket spel har 20 fps mindre pga denuvo?

Medlem

Man hade inte köpt och använt Denuvo om man inte märkte att det ökade på försäljningar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man hade inte köpt och använt Denuvo om man inte märkte att det ökade på försäljningar.

Mycket märkligt. Min första tanke när jag får reda på att ett spel får Denuvo på PC är att om jag skall köpa det så blir det att skaffa det till Playstation .


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Och plötsligt så är man inte lika sugen på att testa det längre. 60 Fps känns som ett minimum när det gäller FPS spel som detta.

Medlem

jaha då blir det och vänta med ett köp. Älskar Arkane med det här ju bara skit. 30fps på launch är verkligen inte okej i dagsläget

Medlem

Xbox-moment™️

Releasehästryttare
Medlem

Nej, tack! Tack för den käftsmällen.

Medlem

30 fps... Det var det dummaste jag hört på tusen år.. för den typen av spel dessutom

Medlem

Har varit lite smått nyfiken på spelet fram tills nu, men blir hard pass på det fram tills dom löser det

Medlem
Medlem

Blir att vänta tills den går ur "beta" då.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Xbox-moment™️

Xbox har väl fler spel i 120 fps än konkurrenterna?

Medlem

Mycket märkligt att Series X inte får 60 (eller 120) fps. Kan det verkligen vara tyngre än Warzone?

Medlem

Spelet var ju redan på "inte köpa listan"
Men nu får den verkligen en rödflagg
Äckligt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av strangelove:

Mycket märkligt att Series X inte får 60 (eller 120) fps. Kan det verkligen vara tyngre än Warzone?

Tror du att MS hade gått med på att X får bättre förutsättningar än S? Jag tror faktiskt inte det.

Men de kanske har släppts spel tidigare där X får högre fps?

Medlem

Lmao


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Så om spelet floppar lär vi aldrig få se 60fps

Avstängd

Kommer testa dag 1 och kör alltid Quality mode i Xcloud så inget som påverkar mig. Nästa generation hoppas jag kunna köra 60FPS i Quality mode.

Som att köpa en bil utan däck; däcken kommer senare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av fejksson:

Vilket spel har 20 fps mindre pga denuvo?

Hogwarts Legacy och Total War är två spel där Denuvo fullständigt slaktar performance och där man har lyckats uppmäta ett drop på ca 20+ FPS i vissa områden, framförallt när nya assets ska laddas in för första gången.
https://www.youtube.com/watch?v=5y_bab5wtHY&t=41s

Avstängd
Skrivet av Apersson:

Hogwarts Legacy och Total War är två spel där Denuvo fullständigt slaktar performance och där man har lyckats uppmäta ett drop på ca 20+ FPS i vissa områden, framförallt när nya assets ska laddas in för första gången.
https://www.youtube.com/watch?v=5y_bab5wtHY&t=41s

Det där stämmer ju inte. Det var steam overlay som gav fps drop, inte denuvo.

Medlem

Vad händer med Arkane? Har dom folk där som vill förstöra företaget med flit eller? 🤔🤔. Obegripligt.

Medlem

Då spelar jag det sen med.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ja då är det inte aktuellt.

123
Skriv svar