Phil Spencer om Redfall-fiaskot: "Tar fullt ansvar"

Robot
Phil Spencer om Redfall-fiaskot: "Tar fullt ansvar"

Vill säkra kvalitén på företagets spel.

#nyhetstips, #phil-spencer, #redfall


Medlem

Tro inte på allt det han säger.

Dex
Medlem

Bra att han går med på en intervju, men tycker det han säger egentligen inte säger något alls. Bara massa PR snack typ. Visa att ni inte tycker detta är ok också och gör något åt det och gå inte bara ut och säg att det inte är ok utan berätta då vad ni ska göra för att förbättra det!

Om dom själva inte tycker att det är ok att spel släpps så här, så varför släpper dom då spelet i detta skicket? Det är ju knappast så att ingen har vetat om hur spelet var innan det släpptes. Så klart har både Arcane, Bethesda och Microsoft på något sätt spelat eller sätt spelet innan.

I Redfalls fall är det ju inte bara prestanda problem som så många spel har nu för tiden utan där är väldigt mycket problem med AI, "död" värld osv osv som många recensenter har pratat om. Detta är ju inget som patchas bort inom ett par veckor som man oftast kan göra med prestanda problem. Inte för att prestanda problem inte suger också så klart, men detta är ju mycket värre...

Nu är det ju så klart inte bara Microsoft som har detta problemet. Playstation med Last of Us PC relelase för någon månad sedan hade också stora problem med prestandan och många andra spel.

Medlem

Lätt att vara efterklok. Så pinsam kille.

Men nåt bra gör han väl för Xbox eftersom märket av nån konstig anledning ändå innehar sån pass respekt i gamingvärlden trots över 10 års speltorka.


signatur

Memento Mori

Medlem

Förstår inte riktigt vad "ta fullt ansvar" betyder i det här sammanhanget. Praktiskt sett förmodligen inget, det är väl mest Phil som säger att han som chef för Xbox har yttersta ansvaret för spelen från deras egna utvecklare, och det är väl egentligen ganska givet. Något som helt enkelt låter bra.

Vet inte hur mycket tid de kommer behöva för att göra om det här mediokra $35-spelet i $70-kostym till något acceptabelt, men jag önskar dem lycka till.

Medlem

Tyvärr så gav denna intervju inte mycket hopp om framtiden, lät mer som dem gett upp.

Hoppas att han hade en dålig dag för det lät inte som dem hade motivation att ta sig ur detta.
Premium spel är mer viktigt, även om Phil inte verkar tro det. Man kan inte bara skylla på att tåget redan gått och inte göra något åt det.

Medlem

Mycket snack och lite verkstad.

Medlem

Han har vänt på skutan på ett bra sätt men tycker man börjar ana att de peakat nu, Series S är en potatis (väntat), de fortsätter ha stora problem att släppa bra spel, game pass är en grym tjänst och var en smart lösning för att hitta ett eget sätt framåt men släpps tyvärr mycket skräp tycker jag, är det inte dåliga/tråkiga spel så är de ofta trasiga, har nämnt det tidigare, är det ingen kontroll, kastas bara pengapåsen på en utvecklare för att kunna skryta om spelet day 1 exempelvis. Börjar bli dags att rycka upp sig på nytt.

Medlem

Som vanligt när herr spencer talar är det väldigt mycket snack och lite verkstad.

Medlem

Såg precis intervjun i sin helhet och tycker Phil gör det bra trots allt, helt rätt val att ge en intervju och visa sin besvikelse och att inte skylla på någon annan utan ta på sig ansvaret för de problem som omger Xbox just nu. Han lovade inte heller guld och gröna skogar för framtiden utan antyder snarare att de har mycket att bevisa, ingen aning om han ÄR genuin men det känns så iallafall.

Medlem

Déjà vu känslorna är starka nu, har jag inte hört exakt samma sak från honom tidigare?

Helt ärligt så tycker jag att de minsta MS borde gjort när det började stå klart att spelet inte skulle bli speciellt lyckat är att sänka priset till $40. Kanske till och med gå ut och säga att det släpps i Early Access och ta $30 betalt för det, detta hade förmodligen gjort de flesta betydligt mindre kritiska mot spelets brister.

Medlem

Vi har hört allt det där tidigare. Och inget tar de lärdom av.

Medlem

Mr. Spencer verkar bo i ett luftslott utan dess like.

Medlem

Av det jag sett och läst känns det en aning som att Redfall är ett spel med cirka ett års utveckling kvar men så har någon beslutat att man ska sy ihop det man har och släppa så fort det går.

Läckan på ResetEra (?) som sade att Hi-Fi Rush skulle släppas under en MS-show sade även att Redfall var i dåligt skick och att Starfield var i ännu sämre skick. 2/3 saker har slagit in.

Om jag minns rätt hjälpte Arkane Austin till med att få Fallout 76 på fötter efter en katastrofal release.

Kan det vara så att MS/Bethesda helt enkelt sagt till Arkane Austin: "Skit i Redfall - ni behövs för att få ordning på Starfield"?

Det är knappast någon tvekan om att Starfield är ett viktigare spel för MS.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Lätt att vara efterklok. Så pinsam kille.

Men nåt bra gör han väl för Xbox eftersom märket av nån konstig anledning ändå innehar sån pass respekt i gamingvärlden trots över 10 års speltorka.

Helt sjukt att man inte ser mera titlar...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Med tanke på hur Redfalls presentation är jämfört med CG trailern 2021 känns de som de sa stopp för att lägga mer pengar på spelet inte så långt efter 2021.

Medlem

Jag såg hela intervjun. Jag tycker han förklarade väldigt väl och rättfram. De har hamnat i en limbo tidsmässigt med sina spel. Precis som han säger i intervjun skulle de ju ha ett stort spel per kvartal men det sket sig. Jag är övertygad att det kommer bli lite pluggen ur så småningom och alla kommer hylla den strida ström av spel som kommer. Men för nu och ett tag framöver får väl folk vara besvikna och frustrerade. Med all rätt. Jag känner mig trots allt trygg inför framtiden. Galet många spel i pipelinen.

11 Juni kommer bli väldigt spännande.

Medlem

Tänker att du borde släpp det som early access eller lagt ner det. Att släpps det i detta skick verkar bara vara dålig PR.

Medlem
Skrivet av laban005:

Han har vänt på skutan på ett bra sätt men tycker man börjar ana att de peakat nu, Series S är en potatis (väntat), de fortsätter ha stora problem att släppa bra spel, game pass är en grym tjänst och var en smart lösning för att hitta ett eget sätt framåt men släpps tyvärr mycket skräp tycker jag, är det inte dåliga/tråkiga spel så är de ofta trasiga, har nämnt det tidigare, är det ingen kontroll, kastas bara pengapåsen på en utvecklare för att kunna skryta om spelet day 1 exempelvis. Börjar bli dags att rycka upp sig på nytt.

Peakat? Jävligt låg högstanivå isåfall😅

Medlem

Tror ms tänker ha kvar Phil tills de köpt Activision sen byter de plats på Phil och Bobby!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tror ms tänker ha kvar Phil tills de köpt Activision sen byter de plats på Phil och Bobby!

Så Bobby ska bli nya chefen av Xbox och Phil ska bli chef för Activision?

Medlem

Räkna med att Starfield får rätt mycket buggar när det kommer. Så blir ingen besviken i onödan ok. Ja det är ett viktigt spel för Ms men lilla Toddan är ju väldigt opålitlig också ha ha!

Medlem

Microsoft, Sony och Nintendo behöver ha en högre standard än tredjepart utvecklare. Om dom släpper dåliga spel kan det slå riktigt hårt.

Sony och Nintendo har lyckats med det. Är det ett Sony/Nintendo utvecklat spel får det direkt stort förtroende.

Microsoft har en lång väg kvar till hamna i samma fack.

Inaktiv

"I take full responsibility after we made our $$$"

Medlem

Om han verkligen hade velat ta ansvar så hade han gjort så redan efter förra årets reveal trailer. Eller har han svenska gener och "såg det inte komma" eller vad?

Medlem

Tänk så floppar Stafield också. Vilken shitshow de kommer bli😅

Medlem

Till alla som klagar på honom iom hans kommentarer, så är han ändå en av få högt uppsatta inom spelindustrin som faktiskt går ut med sådana här kommentarer och inte skyller ifrån det. Sedan är det ju såklart upp till bevis senare i år, men bortsett från Redfall har spelen under hans styre varit tekniskt bra.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Med tanke på hur Redfalls presentation är jämfört med CG trailern 2021 känns de som de sa stopp för att lägga mer pengar på spelet inte så långt efter 2021.

Nästan alla cinematiska trailers kommer från outsourcade företag. Svenska GoodBye Kansas Studio är bland de bättre. Här ser du Assassins' Creed, God of War, Suicide Squad, Cyberpunk 2077, Redfall, Forspoken, Dune, Skull and Bones.

Medlem

I take full responsibility haha jo verkligen xbox som konsol är över känns uppgivet.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Nästan alla cinematiska trailers kommer från outsourcade företag. Svenska GoodBye Kansas Studio är bland de bättre. Här ser du Assassins' Creed, God of War, Suicide Squad, Cyberpunk 2077, Redfall, Forspoken, Dune, Skull and Bones.

https://youtu.be/JQZryO-bCUY

Vad jag menar är att trailern satte en ribba för presentation av spelet. Men från att CG trailern släpptes och fram till första releasedatumet och förseningen till 2023 verkar de ha stoppat tillflöde av pengar. Om du inte har sett det så är presentationen av story i spelet på indie nivå med knappt animerade stillbilder. Det vill säga att det är väldigt sällsynt med en så snygg CG trailer och ett spel som sen släpps med så basal nivå av presentationen i spelet.

123
Skriv svar