Alan Wake 2 släpps bara digitalt, för att hålla priset nere

Robot
Alan Wake 2 släpps bara digitalt, för att hålla priset nere

Och har av allt att döma dubbla protagonister.

#Alan-wake-2, #Remedy


Medlem

Aaah! Jag satt just och undrade varför det "bara" kostade 569:- på Xbox store. Detta förklarar saken 🙂


signatur

"There will be another time"

Medlem

Besvikelsen! Första spelet fick ju en jättefin specialutgåva på Xbox 360 och remastern fick ju åtminstone ett fysiskt släpp på konsol. Att det finns digital only-konsoler tycker jag är ett dåligt argument för att inte släppa spel fysiskt. Förstår om indiestudios gör det men ett spel i detta kaliber bör släppas fysiskt imo. Får hoppas Iam8bit eller någon annan gör någon saftig utgåva istället!

Medlem

No thanks

Dubbla spelbara karaktärer är också en rejäl bummer

Bra att påpeka att "PC" i det här fallet betyder EGS (Epic Games Store)
och kommer troligen vara exklusivt till den affären för evigt för att Epic är utgivaren.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

KoP
Medlem

Trist. Vissa spel vill man ju inneha som en fysisk utgåva, i detta fall så man kan para ihop AW 2 med AW 1 i hyllan. Får hoppas dom släpper en fysisk utgåva i framtiden.

KoP
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

No thanks

Dubbla spelbara karaktärer är också en rejäl bummer

Bra att påpeka att "PC" i det här fallet betyder EGS (Epic Games Store)
och kommer troligen vara exklusivt till den affären för evigt för att Epic är utgivaren.

Dubbla karaktärer behöver väl inte nödvändigtvis innebära något negativt om det göra på rätt sätt? 🤔

Medlem

Fyfan va kasst. Suget för köp sjönk rejält, fattar inte varför man skulle vilja köpa ett spel digitalt över fysisk utgåva. Finns ingen bättre känsla än att få fylla sin spelsamling ytterligare.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

No thanks

Dubbla spelbara karaktärer är också en rejäl bummer

Bra att påpeka att "PC" i det här fallet betyder EGS (Epic Games Store)
och kommer troligen vara exklusivt till den affären för evigt för att Epic är utgivaren.

Det slog mig när jag läste deras FAQ på hemsidan, och påmindes av Epic-loggan att de är utgivare, att de kanske har något med beslutet att göra? Alla andra spel från dem har ju släppts fysiskt så mycket konstigt att AW2 inte gör det helt plötsligt. Är de dumsnåla på Epic bara eller varför gör de såhär? Som sagt, att det finns konsoler utan skivläsare är inget argument för att helt skippa fysiskt släpp. För PC är det ju mer logiskt, majoriteten har ju inte skivläsare längre i lådorna, men konsoler känns som en stabil bas har det.

Medlem

Att dom lyckas hålla priset nere gör att jag klarar mig utan det i hylla Mer försök till att ta bort bästis utgifter är toppen.

Medlem

Om något spel passar i bokhyllan är det just Alan Wake (och Alan Wake II). Jag kommer ändå köpa det för jag älskar Alan Wake. Men det är lite synd.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag ville spela Alan Wake i en uppföljare till "Alan Wake" inte någon annan. Sen det första de visar är att man spelar en svart kvinna känns väldigt woke. Då har man lagt fokus på nåt som har noll betydelse för att trycka in något "Diverse" och "inclusive"

Alan Woke 2. Kommer skippa detta spel nu.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

BS! Bara att ta olika priser för fysiskt och digitalat…


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det slog mig när jag läste deras FAQ på hemsidan, och påmindes av Epic-loggan att de är utgivare, att de kanske har något med beslutet att göra? Alla andra spel från dem har ju släppts fysiskt så mycket konstigt att AW2 inte gör det helt plötsligt. Är de dumsnåla på Epic bara eller varför gör de såhär? Som sagt, att det finns konsoler utan skivläsare är inget argument för att helt skippa fysiskt släpp. För PC är det ju mer logiskt, majoriteten har ju inte skivläsare längre i lådorna, men konsoler känns som en stabil bas har det.

Det jag tror är att dom bara är snåla
Och vill inte lägga ner pengar på de större blu-ray skivorna

Sony har ju till och med blu-ray skivor med fyra lager som stödjer 128gb utrymme (som ingen vill använda för att det är dyrt)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Mig gör det ingenting. Hatar fysisk utgåva för de tar bara massa plats. Tycker det är snällt ändå att de gjort något åt priset på spelen eftersom de varit mycke klagomål kring det. 👍

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

No thanks

Dubbla spelbara karaktärer är också en rejäl bummer

Bra att påpeka att "PC" i det här fallet betyder EGS (Epic Games Store)
och kommer troligen vara exklusivt till den affären för evigt för att Epic är utgivaren.

Det skulle vara rent episkt om epic sedan släppte spelet på steam när de märkte att spelet inte säljer på deras egen butik =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Allan Wake och Saga Andersson, det låter det^^.
Skämt åsido så blev jag redigt pepp faktiskt trots att jag inte spelat föregångaren.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Earthscum:

Jag ville spela Alan Wake i en uppföljare till "Alan Wake" inte någon annan. Sen det första de visar är att man spelar en svart kvinna känns väldigt woke. Då har man lagt fokus på nåt som har noll betydelse för att trycka in något "Diverse" och "inclusive"

Alan Woke 2. Kommer skippa detta spel nu.

Det är lustigt att ditt fokus och gnäll handlar om att det var en mörkhyad kvinna i trailern än att kolla in och beröma det grafiska, tonen och att Alan Wake faktiskt är spelbar. Du har heller ingen aning om hur länge man ens kommer spela som den här karaktären, och spelar det egentligen roll?

Att gnälla på woke i det här fallet när färgade kvinnor i huvudroller knappast är något nytt tycker jag säger mycket om dig som människa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känns lite som när man fick reda på att man kör som Raiden i MGS2 istället för Snake 90% av tiden. Klart det kan bli bra ändå men kom igen, nog vill de flesta som upplevt det första spelet spela som Alan. Hoppas bara det inte är något litet segment och att det verkligen är en bra skriven story och inget w-skräp. Jag är försiktigt optimistisk ändå, mer skräck än 1:an är något jag tar med glädje

Medlem

Lite förvånad över att så många fortfarande verkar vilja ha fysiska utgåvor om jag ska vara ärlig. Inget fel på det, för min egen del så är det alldeles för skrymmande och plottrigt för att vara aktuellt. Senaste fysiska spelet jag köpte var nog typ Skyrim eller liknande.

Brukar föredra att spela som endast en (1) huvudkaraktär, och brukar vilja spela som man (antagligen något om att identifiera sig med karaktären), men inget av sakerna är en dealbreaker för mig och jag ser fram mot det här.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Moderator | Testpilot
Skrivet av beersgarden:

Lite förvånad över att så många fortfarande verkar vilja ha fysiska utgåvor om jag ska vara ärlig. Inget fel på det, för min egen del så är det alldeles för skrymmande och plottrigt för att vara aktuellt. Senaste fysiska spelet jag köpte var nog typ Skyrim eller liknande.

Brukar föredra att spela som endast en (1) huvudkaraktär, och brukar vilja spela som man (antagligen något om att identifiera sig med karaktären), men inget av sakerna är en dealbreaker för mig och jag ser fram mot det här.

Lustigt det där faktiskt. På PC gör jag enbart digitalt bara för det är enkelt och smidigt. Med en tjänst som Steam så har jag samma bibliotek oavsett vilken dator jag använder, och det finns alltid kvar när jag uppgraderar min egen dator.

För konsoler föredrar jag faktiskt fysiskt för spelen kan ofta vara dyrare och då kan jag sälja vidare om jag så vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är lustigt att ditt fokus och gnäll handlar om att det var en mörkhyad kvinna i trailern än att kolla in och beröma det grafiska, tonen och att Alan Wake faktiskt är spelbar. Du har heller ingen aning om hur länge man ens kommer spela som den här karaktären, och spelar det egentligen roll?

Att gnälla på woke i det här fallet när färgade kvinnor i huvudroller knappast är något nytt tycker jag säger mycket om dig som människa.

Hade gnällt lika mycket om det var en annan karaktär. Kojima fick också skit när han bytte Snake mot Raiden i Metal Gear Solid 2.

Många kommer gnälla på det här och om man har kritik mot att de skiftat fokus mot en ny karaktär så kommer man bli påhoppad av "woke" människor för att man är racist eller något liknande.

Jag änder order WOKE här för att det kändes passande men egentligen bryr jag mig inte. Jag bryr mig hur spelet fokus verkar ha skiftat från Alan Wake till en ny karaktär. Och jag vill inte spela som denna nya karaktär.


signatur

Den som vet vet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Earthscum:

Hade gnällt lika mycket om det var en annan karaktär. Kojima fick också skit när han bytte Snake mot Raiden i Metal Gear Solid 2.

Många kommer gnälla på det här och om man har kritik mot att de skiftat fokus mot en ny karaktär så kommer man bli påhoppad av "woke" människor för att man är racist eller något liknande.

Jag änder order WOKE här för att det kändes passande men egentligen bryr jag mig inte. Jag bryr mig hur spelet fokus verkar ha skiftat från Alan Wake till en ny karaktär. Och jag vill inte spela som denna nya karaktär.

Det är väl inte konstigt med tanke på hur du uttrycker dig? Om ditt initiala inlägg hade skrivits mer som: "Jag gillar inte riktigt när man ska hoppa runt och spela som andra karaktärer. Föredrar att spela en och samma person, och gärna då huvudpersonen det handlar om".

Det där är ju mycket bättre än: "Jag ville spela Alan Wake i en uppföljare till "Alan Wake" inte någon annan. Sen det första de visar är att man spelar en svart kvinna känns väldigt woke.".

Du har ju bara dig själv att skylla på Igen, jag tycker det visar (trotts det du skrivit här) var ditt fokus ligger. OM det bara handlade om att spela som någon annan än huvudkaraktären då hade du skrivit det, och inte fokuserat på att det var en mörkhyad kvinna och vara så fast beslutsam att kalla det Alan Woke 2.

Kan garantera att skämtet om namnet inte hade gällt om det var en vit man annan än Alan man spelade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hade gnällt lika mycket om det var en annan karaktär. Kojima fick också skit när han bytte Snake mot Raiden i Metal Gear Solid 2.

Många kommer gnälla på det här och om man har kritik mot att de skiftat fokus mot en ny karaktär så kommer man bli påhoppad av "woke" människor för att man är racist eller något liknande.

Jag änder order WOKE här för att det kändes passande men egentligen bryr jag mig inte. Jag bryr mig hur spelet fokus verkar ha skiftat från Alan Wake till en ny karaktär. Och jag vill inte spela som denna nya karaktär.

Haha du bryr ju dig uppenbarligen extremt mycket. Sluta tjata om den här jäkla "Woke" agendan hela tiden. Vi förstår att ni som tillhör det lägret ser allt som inte är vita män som "Woke" i spel och andra medier. Hoppa över att spela Alan Wake 2 då men kom inte och gnäll om att man kan lira som en mörkhyad kvinna i ett spel år 2023, satans vad förlegat.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hade gnällt lika mycket om det var en annan karaktär. Kojima fick också skit när han bytte Snake mot Raiden i Metal Gear Solid 2.

Många kommer gnälla på det här och om man har kritik mot att de skiftat fokus mot en ny karaktär så kommer man bli påhoppad av "woke" människor för att man är racist eller något liknande.

Jag änder order WOKE här för att det kändes passande men egentligen bryr jag mig inte. Jag bryr mig hur spelet fokus verkar ha skiftat från Alan Wake till en ny karaktär. Och jag vill inte spela som denna nya karaktär.

Men bara för att du i stunder av spelet/halva spelet inte spelar som Alan Wake, tar ju inte det bort fokus från Alan Wake som huvudkaraktär. Och i nuläget vet vi inget mera än att det finns två protagonister.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är väl inte konstigt med tanke på hur du uttrycker dig? Om ditt initiella inlägg hade skrivits mer som: "Jag gillar inte riktigt när man ska hoppa runt och spela som andra karaktärer. Föredrar att spela en och samma person, och gärna då huvudpersonen det handlar om".

Det där är ju mycket bättre än: "Jag ville spela Alan Wake i en uppföljare till "Alan Wake" inte någon annan. Sen det första de visar är att man spelar en svart kvinna känns väldigt woke.".

Du har ju bara dig själv att skylla på Igen, jag tycker det visar (trotts det du skrivit här) var ditt fokus ligger. OM det bara handlade om att spela som någon annan än huvudkaraktären då hade du skrivit det, och inte fokuserat på att det var en mörkhyad kvinna och vara så fast beslutsam att kalla det Alan Woke 2.

Kan garantera att skämtet om namnet inte hade gällt om det var en vit man annan än Alan man spelade

Så klart Alan Woke inte hade funkat om det var en annan hud färg..... LOL Jag använde de skämtet för att det kändes passande nu och jag tror många andra också kommer dra det skämtet.

Alan Woke är för kul att inte säga


signatur

Den som vet vet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Earthscum:

Så klart Alan Woke inte hade funkat om det var en annan hud färg..... LOL Jag använde de skämtet för att det kändes passande nu och jag tror många andra också kommer dra det skämtet.

Alan Woke är för kul att inte säga

Kul hur du försöker vända på det hela. Faktum är att ditt fokus och gnäll om att det var en mörkhyad kvinna som du störde det på säger nog om dig som person anser jag. Eller vill du mena på att du skrev hela det inlägget, mörkhyad kvinna och "Alan Woke 2" inkluderat, för att det var ett kul skämt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

474 kronor på EGS, så de har verkligen lyckats att hålla priset pressat.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha du bryr ju dig uppenbarligen extremt mycket. Sluta tjata om den här jäkla "Woke" agendan hela tiden. Vi förstår att ni som tillhör det lägret ser allt som inte är vita män som "Woke" i spel och andra medier. Hoppa över att spela Alan Wake 2 då men kom inte och gnäll om att man kan lira som en mörkhyad kvinna i ett spel år 2023, satans vad förlegat.

Jag bryr mig om att spela Alan Wake ja. Skiter fullständigt om vem annan man spelar. Jag hatade också när man spelade Atreus i nya God of War t.ex. Det passade inte alls och det hade vart ett bättre spel om fokus låg på Kratos. Jag misstänker att det blir samma sak här. Att hoppa runt mellan olika karaktärer gör sig inte bra i spel media. Speciellt inte om man kallar spelet Alan Wake 2. Då ska storyn vara om Alan Wake ingen annan.

Sen är Alan Woke för kul att inte dra som ett skämt. Speciellt när man blir påhoppad av personer som du


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag bryr mig om att spela Alan Wake ja. Skiter fullständigt om vem annan man spelar. Jag hatade också när man spelade Atreus i nya God of War t.ex. Det passade inte alls och det hade vart ett bättre spel om fokus låg på Kratos. Jag misstänker att det blir samma sak här. Att hoppa runt mellan olika karaktärer gör sig inte bra i spel media. Speciellt inte om man kallar spelet Alan Wake 2. Då ska storyn vara om Alan Wake ingen annan.

Sen är Alan Woke för kul att inte dra som ett skämt. Speciellt när man blir påhoppad av personer som du

Två grejer här som bara bevisar att du är en riktig krigare för "Allt är Woke 2023" rörelsen:
- Du tycker Alan Woke är kul??
- "Blir påhoppad av personer som du" Du menar en vuxen människa som inte orkar lipa över att mörkhyade kvinnor finns i spel år 2023 och är spelbara en viss % av speltiden?

Skulle jag gissa så tycker du också att allt var bättre förr, din största hobby är att ogilla invandrare och all media i Sverige är vänsterskräp med en Woke agenda? Du har en stark aura av vit arg man lol.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DieZe:

Två grejer här som bara bevisar att du är en riktig krigare för "Allt är Woke 2023" rörelsen:
- Du tycker Alan Woke är kul??
- "Blir påhoppad av personer som du" Du menar en vuxen människa som inte orkar lipa över att mörkhyade kvinnor finns i spel år 2023 och är spelbara en viss % av speltiden?

Skulle jag gissa så tycker du också att allt var bättre förr, din största hobby är att ogilla invandrare och all media i Sverige är vänsterskräp med en Woke agenda? Du har en stark aura av vit arg man lol.

Man han lipar inte över att en mörkhyad kvinna möjligen är en huvudkaraktär, allt var bara ett skämt och egentligen har han problem med alla typer av spel är man hoppar runt mellan olika karaktärer.

Ber om ursäkt att jag tappar förståendet lite mer än vanligt men hela det här synsättet, attityden och dåligt sätt att försöka rädda situationen är skrattretande


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar