Hästrustning finns att köpa i Diablo IV, verkar vara dyr

Robot
Hästrustning finns att köpa i Diablo IV, verkar vara dyr

Bara kosmetika, men potentiellt kostsam kosmetika.

#diablo-iv, #dlc, #mikrotransaktioner, #snel-hest


Medlem

Handen på hjärtat, så länge det är kosmetika är det väl upp till var och en. Värre är det när vi pratar p2w. Jag kommer med största sannolikhet köpa något efter en flaska vin

Medlem

Är spelet bra i övrigt och något man plöjer ner hundratals eller till och med tusentals (5 335 timmar i D3 i skrivande stund) så har jag absolut inga problem med att köpa extra prylar under vägens gång.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

eld
Medlem
Skrivet av vajn:

Handen på hjärtat, så länge det är kosmetika är det väl upp till var och en. Värre är det när vi pratar p2w. Jag kommer med största sannolikhet köpa något efter en flaska vin

Finns rätt många som kör wow, diablo och liknande och lägger stor vikt på hur utrustningen ser ut, så ibland är det inte "bara kosmetika"

Något blir låst bakom en paywall som hade kunnat vara en rolig drop.

Moderator | Testpilot
Skrivet av StrongBad:

Är spelet bra i övrigt och något man plöjer ner hundratals eller till och med tusentals (5 335 timmar i D3 i skrivande stund) så har jag absolut inga problem med att köpa extra prylar under vägens gång.

Ja, eller inte köpa alls.

Det svider nog mest så folk är van att kunna kämpa till sig all gear i den här typen av spel rent historiskt. Att ett par grymma saker då är låst bakom ännu en kostnad så blir man sne. Köper det helt och hållet faktiskt!

Utseendet är lika viktigt som hur stark ens utrustning är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer troligen inte köpa.
Seasonpass kan jag tänka mig betala för.

Hoppas inte allt coolt låses bakom riktiga pengar. Vill att även spelet uppdateras med kosmetiks/gears som man måste spela för


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Quake-konnässsör

Förut kunde man beskåda andra spelares rustningar, vapen, etc för att tänka, "Ja, de där har rätt häftiga grejer. Undrar hur mycket de hör kört för att få de där?" Men idag så tänker man istället att de har varit lata och öppnat plånboken för att få ett annat utseende.

Tycker det är så jävla tråkig utveckling som spel ska gå, med de kosmetiska skiten i varenda spel nu mera som försöker få något värde i sig. Men som de flesta också säger.... "Don't hate the game, hate the players!" och de ligger mycket sanning i det. Att köpa kosmetiska rustningar som kostar nästan lika mycket som halva spelet? Ska bli intressant och se resten av den kosmetiska shoppen och hur diskussionerna kommer att eskalera sig senare när spelet är väl släppt, och har varit ut några månader...

Gällande season pass / battle pass, ska bli roligt och se om de kommer vara lika värdelösa som i Overwatch

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Är spelet bra i övrigt och något man plöjer ner hundratals eller till och med tusentals (5 335 timmar i D3 i skrivande stund) så har jag absolut inga problem med att köpa extra prylar under vägens gång.

Jo men när man ser att spelet kostar 70 euro billigaste borde kosmetiska grejer kosta mindre än vad dom gör tycker jag, inte så att detta är ett gratisspel.

Medlem

I vanlig ordning med sådan här "valfri kosmetika" så lär väl precis all rustning som går att låsa upp genom att spela spelet vara så alldaglig och tråkig som det möjligen går. Ganska magstarkt när standardversionen av spelet kostar 70€.

Medlem

Tycker detta egentligen är trist att läsa, blir lite negativt kring ingenting. Ja Blizzard har ju varit noga med att man kan köpa kosmetika så det är ju ingen nyhet egentligen. Tja och det kommer kosta, aaaa....folk går in i spel mer och andra mindre, så låt de som går inför det möjlighet att betala för kosmetika. Har själv köpt den en gång i ett spel eftersom jag tyckte just den armorn såg jävligt nice ut. Dog jag av det? Nej. Fick min familj mat på bordet? Ja. Påverkades det av räntorna? Nej.

Skaffa en hobby där man har grejer som slits så blir dessa kostnaderna ett glatt skratt när det nämns
Mina skivor till bromsarna på min cykel kostar lika mycket som skivorna till min bil
Min ram kostade mer än vad jag hade ut i månadslön där och då.
Eftersom jag nu ser mitt spelande som hobby (då få gångerna jag spelar) så är dessa siffror en piss i nilen kan poängtera att jag har 4 cyklar dessutom som behöver kärlek med dvs grejer.

Medlem
Skrivet av kebbe:

I vanlig ordning med sådan här "valfri kosmetika" så lär väl precis all rustning som går att låsa upp genom att spela spelet vara så alldaglig och tråkig som det möjligen går. Ganska magstarkt när standardversionen av spelet kostar 70€.

Tycker faktiskt armorn de haft i DI varit helt ok den som varit gratis

Medlem
Skrivet av eld:

Finns rätt många som kör wow, diablo och liknande och lägger stor vikt på hur utrustningen ser ut, så ibland är det inte "bara kosmetika"

Något blir låst bakom en paywall som hade kunnat vara en rolig drop.

Men... det är ju fortfarande "bara kosmetika"? Spelar väl ingen roll hur mycket värde folk lägger vid det, det förändrar väl inte vad det faktiskt är?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så länge priset är så högt som det är på prylarna så blir det inget köp

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men... det är ju fortfarande "bara kosmetika"? Spelar väl ingen roll hur mycket värde folk lägger vid det, det förändrar väl inte vad det faktiskt är?

Borde fortfarande varit tillgängligt i spelet via drops. Greedy is greedy.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Borde fortfarande varit tillgängligt i spelet via drops. Greedy is greedy.

Med tanke på att det är ett fullpris spel så ja, då ska allt kunna gå att få genom att spela, jag tycker att fullprisspel inte ska tillåtas ha några som helst microtransaktioner, men jag kan leva med det så länge det går att låsa upp saker utan att betala för dem. Men så ser inte verkligheten ut ;/.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Borde fortfarande varit tillgängligt i spelet via drops. Greedy is greedy.

Nejnej! Vill gärna att de håller det separerat.
Så att det tydligt går att se ifall någon lagt riktiga pengar eller spelat för grejerna 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

I vanlig ordning med sådan här "valfri kosmetika" så lär väl precis all rustning som går att låsa upp genom att spela spelet vara så alldaglig och tråkig som det möjligen går. Ganska magstarkt när standardversionen av spelet kostar 70€.

Nu har de visat hur de olika setten kommer se ut i shoppen och exempel på end game gear, och båda ser bra ut! Jag kunde göra många coola karaktärer i betorna som varit utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Horse Armour 2.0!


signatur

Meep!

Medlem

Absolut, Blizzard hade kunnat skapa ett spel där du spelar från A till B och sen är spelet slut.
Eller så ser Blizzard till att det kommer in lite pengar då och då, på battle pass samt kosmetiska saker så att de kan fortsätta utveckla spelet med ny content utanför expansioner... men då är man kanske girig...


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Det är galet att folk främjar detta. Kosmetika i de flesta spel är så löjligt dyrt. Ett najs skin borde kanske MAX kosta 50kr. Företaget skulle ändå tjäna galet med pengar på det. Men halva samhället lever i lyxfällan och spenderar galet mycket pengar på skit.

Medlem

Så länge 99% av all fri loot inte får en att se ut som en filthy peasant och allt fräckt kostar pengar får dom släppa kosmetika för min del även om jag mycket hellre sluppit all sån skit

Medlem

Dras jag till något av det som säljs så kommer jag köpa det.

Medlem

Så för att spelet nu måste vara ett mmo-lite, får vi inget offline-läge, privata servrar, moddar, egengjorda kartor, uppdrag, grafikmoddar, moddade vapenkit, moddade skillträd osv.

Men tur då att det är "bara kosmetika"...

Medlem

Hade velat ha en möjlighet att stänga av alla kosmetiska föremål.

Medlem

Det som jag undrar är att nu när D4 kommer uppdateras med nytt innehåll kontinuerligt, skulle man helst betala 100 spänn för varje uppdatering eller eventuellt lägga pengar på kosmetiska saker?

Jag ser hellre en gratis uppdatering av spelet och sen att dom som vill kan köpa rustningar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av WargH:

Det är galet att folk främjar detta. Kosmetika i de flesta spel är så löjligt dyrt. Ett najs skin borde kanske MAX kosta 50kr. Företaget skulle ändå tjäna galet med pengar på det. Men halva samhället lever i lyxfällan och spenderar galet mycket pengar på skit.

Hellre 120 spänn på en rustning än på en pizza. Det är bättre för din hälsa


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Path of Exile har supporter packs för 5000 spänn så det här är lite mildare

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hellre 120 spänn på en rustning än på en pizza. Det är bättre för din hälsa

Det är inte de enda två valen man har.

Medlem

Trots att spelet inte ens har släppts ännu så vet jag att jag kommer spela det i tusentals timmar och därför stödjer jag Battle Pass, betalda förtursbonusar och Mikrotransaktioner i ett spel för fullpris.

Önskar att detta blir standard i spelindustrin. För vem vill bara behöva betala för själva spelet en gång?

Medlem

När mer än ett halvår har gått och jag har fått valuta för de 800 kr som jag köpt spelet för, då kan jag kanske börja lägga lite pengar på det, ifall jag fortfarande älskar det.

12
Skriv svar