Diskutera – Bästa actionrollspelet är...

Medlem

För mig blire nog Witcher 3. Spelat igenom det 4 gånger 🙈🙈🙈


signatur

Allätare

Medlem

BF1942 modden Forgotten Hope v0.7.

Geeks Gaming

Fallout 3 helt klart. Men inte pga rpg delen(som är så där) utan världen och atmosfären.

Medlem

The Witcher 3. Det enda actionrollspelet jag spelat men det hade nog hamnat högt upp oavsett. Horizon-spelen har jag ju spelat också men klassas de som rollspel?

Medlem

Vad räknas som arpg? Räcker det med att man dödar fiender och har ett levelsystem? Isf skulle jag nog säga the division eller bloodborne

Medlem

Witcher 3 för min del. Måste dock medge att combaten är den svaga länken. Hoppas att de sneglat åt FromSoftvare inför nästa spel.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag lägger min röst på dungeon siege 1. Riktigt mysigt och man kan ha en stor grupp att äventyra tillsammans med (upp till 8 har jag för mig). Musiken såväl som miljöerna har mycket charm. Briljant i all sin simpelhet. Det behöver inte vara massa dialog, djup story och minnesvärda karaktärer.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fb/DungeonSiegeBo...

Jag vet inget annat spel som tagit efter just Dungeon siege i samma takt och gameplay. Dungeon siege är unikt.

Vi körde alltid det på LAN, va som värsta MMO spelet med den världen. Älskade det!

Annars bland de tre spelen skulle jag säga Mass Effect. Har spelat diablo men aldrig riktigt kommit in i witcher. Men det ligger på listan.

Medlem

Måste säga mass effect och dragon age för min del! Om de räknas

Medlem

Elden Ring!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance

Medlem

Mass Effect, och då menar jag hela serien som helhet. Snacka om att man knyter band till karaktärerna och storyn när konsekvenserna av ens val påverkar alla tre spel på olika sätt.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Inaktiv
Medlem

Mass Effect serien. Bästa karaktärer i ett action-rpg.

Medlem
Avstängd
Medlem

Lirade precis igenom Mass Effect trilogin igen. De spelen ligger mig så djupt om hjärtat <3

Medlem

Mass Effect vinner lätt

Medlem

Ingen som säger Grand Theft Auto (GTA) serien?
Men jag älskar:
1. Witcher 3
2. Mass Effect
3. GTA V
4. Red Dead Redemption 1+2

Medlem

Divine Divinty. Utmärkt ARPG med fokus på story och enorm frihet i vad man kan göra för sin tid, något som blev signaturen för Larian.

Dödgrävaren

Termen ARPG betyder verkligen ingenting längre, men bästa "Diablo"-liknande spelet är i dagsläget Path of Exile.

Bästa rollspelsupplevelserna i övrigt, Witcher 3 och Mass Effect-serien. Divinity Original Sin 2 är också väldigt bra.

Medlem

Jag tycker termen betyder något. Flera spel här i tråden blir definitivt felidentifierade som ARPG's. Flera är action-adventure spel och inte rpg's, andra är t.ex. turn based rpg's men inte action.

12
Skriv svar