Trots Redfall-floppen behöver inte Arkane oroa sig för nedläggning

Robot
Trots Redfall-floppen behöver inte Arkane oroa sig för nedläggning

Arkane är inte på huggkubben enligt Microsoft.

#arkane, #microsoft, #redfall


Trevligt att de blir belönade för dåligt arbete.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ingen har väl någonsin sagt att en studio riskerar nedläggning innan det plötsligt är ett faktum?

Medlem
Skrivet av Margy:

Ingen har väl någonsin sagt att en studio riskerar nedläggning innan det plötsligt är ett faktum?

Haha, exakt. Det är som när en styrelse säger att de har fullt förtroende för en tränare. Då vet man att yxan och blocket ligger runt hörnet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Haha, exakt. Det är som när en styrelse säger att de har fullt förtroende för en tränare. Då vet man att yxan och blocket ligger runt hörnet.

Ja, bara att se uttalar sig gör ju att det känns nära!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"That is the plan right now" låter ju inte jätteövertygande. Men jag tror absolut att Arkane kan återhämta sig om dom får chansen.

Skribent
Skrivet av Priapsi:

Haha, exakt. Det är som när en styrelse säger att de har fullt förtroende för en tränare. Då vet man att yxan och blocket ligger runt hörnet.

Kom jag osökt att tänka på Championship Manager 97/98 som jag spelade mer än jag vill erkänna.

Gick det kasst så kunde det komma upp ett meddelande att det hållits ett extra styrelsemöte (eller något liknande), men fullt förtroende fanns fortfarande för dig son tränare. Sedan vid nästa förlust så kom yxan direkt.

Medlem

Säga vad man vill men jag har haft kul i Redfall. Nu har dessutom den stora patchen släppts som fixar hur mycket som helst. Kommer köra vidare och se hur det utvecklas.

Medlem

MS borde inte yxa arcane så snabbt, det finns säkert en bra plats hos MS, det finns massa spel som kan göras som INTE är live service spel som ändå kan bli stora. MS vill säkert ha stora bra SP spel med, det är ju vad Sony har, folk köper PS för dessa spel inte live service.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ingen har väl någonsin sagt att en studio riskerar nedläggning innan det plötsligt är ett faktum?

Nja.. inte precis, men efter varje dåligt släpp av ett spel så går det alltid "rykten" på publika forum där det sägs att detta var "spiken i kistan" för utvecklaren.

Nu är väl inte MS kända för att döda en studio efter en miss a la EA style, men det är väl inte helt fel att avfärda dessa rykten om det nu inte finns någon substans för det?

The Ashen One

Det är väl inte arbetarnas fel att de får trasiga verktyg att jobba med. Det här fallet ligger nog helt på arbetsgivaren och deras ansvar.
Försöker inte försvara detta då jag inte förboka och vänta på recensioner.. så blev aldrig ett köp trotts att många polare skrek om detta, kan meddela att det är rätt tyst nu

Medlem

Dishonored 1 och Prey (Samma stuido) Innan de delade på sig och gjorde 2 teams Team1 (Dishonored, Prey, Redfall) Team 2 (Dishonored 2 och Deathloop)

Team1 har ju förlorat 70% av arbetsstyrkan som jobbade på Dishonored och Prey. Så även om de inte stänger ner studion så tror jag inte vi kommer få se ett lika bra spel som dessa i framtiden. Men man kan ju alltid hoppas.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Fallout 76 lyckades väl ändå klara sig ur malpåsen, samma som Cyberpunk som blivit helt okej nu, om jag förstått det rätt.
Så kanske att dom kan rädda detta spel med. Med det sagt, borde dom såklart ha väntat med att släppa spelet tills det faktiskt var en bra produkt, precis som dom andra exemplen.

Medlem

Givetvis, kvalitet på produkten är det sista Microsoft bryr sig om.

Medlem

Det är väl trevligt att en utvecklare tillåts misslyckas utan att alla ska bli av med jobbet. Lär av sina misstag och gör det bättre nästa gång helt enkelt

Medlem

Dom borde kanske oroa sig lite? Vad fan var det, egentligen?

Vad f pysslar dom med, hur f tänker dom?

Det går inte att gå från att vara typ 5 studios i världen vad gäller att göra feta, intressanta, tajta nyskapande spel, senaste decenniet, till det där... Utan att nått inte måste ha gått sönder.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Håkan:

Fallout 76 lyckades väl ändå klara sig ur malpåsen, samma som Cyberpunk som blivit helt okej nu, om jag förstått det rätt.
Så kanske att dom kan rädda detta spel med. Med det sagt, borde dom såklart ha väntat med att släppa spelet tills det faktiskt var en bra produkt, precis som dom andra exemplen.

Dom spelen hade en grund och en ambition som hade potential.. Men som dom iaf då vid släpp inte nådde... Redfall är ju ett i grunden trött spel

Det man skulle behöva göra för att Redfall ska bli bra är ju att göra om det helt.

Och isåfall så kanske det är lika bra att bara göra ett nytt spel, men som är bra.

Gör om, gör rätt.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Dom borde kanske oroa sig lite? Vad fan var det, egentligen?

Vad f pysslar dom med, hur f tänker dom?

Det går inte att gå från att vara typ 5 studios i världen vad gäller att göra feta, intressanta, tajta nyskapande spel, senaste decenniet, till det där... Utan att nått inte måste ha gått sönder.

Det var sannerligen ett långt fall från stegen. Men jag antar att alla gör misstag och dåliga saker så det handlar nog mer om de kan samla sig och klättra upp igen.

Det blir lite som när en obesegrad fighter i MMA förlorar. Förlusten blir i regel oviktigt, det är mer intressant om hen kan samla sig mentalt och ta sig tillbaka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det var sannerligen ett långt fall från stegen. Men jag antar att alla gör misstag och dåliga saker så det handlar nog mer om de kan samla sig och klättra upp igen.

Mitt hopp lyser inte starkt, men jag håller tummarna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kanske bör nämnas av någon att Arkane består av två separata studios: Lyon & Austin. De gör olika spel, och att stänga hela Arkane pga Redfall (Austins verk) är nog inte på tapeten.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Det är väl trevligt att en utvecklare tillåts misslyckas utan att alla ska bli av med jobbet. Lär av sina misstag och gör det bättre nästa gång helt enkelt

Dst är svårt att vara generös om man har förlorat x antal miljoner dollar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det är säkert inte deras fel. Dom som styr gruppens framtida projekt måste bara bli bättre eller bytas ut. Varje enskild person i en sån här grupp kan inte ha mycket att säga till om. Sen var det inte dom som lurades antagligen utan reklam delen och några få personer isf. Och reklam delen har inget med spelet att göra förutom att få det se så köpvänligt som möjligt. I framtiden borde Microsoft lära sig av Sony och hjälpa alla spelföretag så mycket dom kan.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Dom spelen hade en grund och en ambition som hade potential.. Men som dom iaf då vid släpp inte nådde... Redfall är ju ett i grunden trött spel

Det man skulle behöva göra för att Redfall ska bli bra är ju att göra om det helt.

Och isåfall så kanske det är lika bra att bara göra ett nytt spel, men som är bra.

Gör om, gör rätt.

Redfall skulle ha kunnat bli ett lika bra spel det. Arkane hoppades ju själva på att spelet skulle skrota spelet efter MS uppköp av ZeniMax pga problem med utvecklingen av spelet.
Man hade en vision för ett bra single-player lir men ZeniMax ville ändra på det och ha multiplayer.

1
Skriv svar