Mer retro-RTS – Dying Breed är nästan oförskämt likt C&C

Robot
Mer retro-RTS – Dying Breed är nästan oförskämt likt C&C

Komplett med ostiga mellansekvenser och Klepacki-osande musik.

#Dying-breed, #Microprose, #Sarnayer, #nyhetstips


Medlem

Niiice

A-bomb ready!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ser helt klart kul ut!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Lite KKND känsla också.

Medlem

Kul! Men liitee bättre grafik hade inte skadat

Medlem
Medlem

ja gulligt, som andra säger. men hade ju kunnat vara betydligt bättre grafik, måste ju inte gå total 1995


signatur

//monster

Skribent

haha, ser ju ut som det skulle kunna vara en mod till C&C.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gissningsvis så kör spelet OpenRA motorn vilket är foss, därav känslan att spelet är en modd ^^

Medlem

https://playdyingbreed.com/

Demo finns att ladda ner.

Tyvärr så fick det mitt intresse att svalna en hel del, men demot är förhoppningsvis långt ifrån den slutliga kvaliteten.

Medlem

Detdär såg ju riktigt festligt ut 😁

Medlem

Lite småkul men jag hade mycket heller sett en vidarutveckling av där Westwood var i slutet på 90-talet och början av 00-talet, än att klamra sig fast i 1995.

Som tidigare sagt skulle detta likväl kunnat vara en mod till första C&C.

Nostalgifokus och att med flit göra något ostigt är inte det som gjorde spel förr bra.

Även om jag gillar retro-rts så är det här lite väl mycket retro för min smak. Kanske lite charmigt att se men inget jag skulle vilja köra flera timmar av.

1
Skriv svar