Snabbkollen – Var spelar du helst Call of Duty?

Robot
Snabbkollen – Var spelar du helst Call of Duty?

Pc, Playstation, Xbox – eller kanske på Switch från och med... snart?

#call-of-duty, #snabbkollen


Medlem

Äntligen en CoDpoll där det finns ett alternativ för mig 😀

Medlem
Skrivet av Cortex:

Äntligen en CoDpoll där det finns ett alternativ för mig 😀

En röst på Mobila plattformar... är det du?

Medlem

Fps ska spelas på pc. Kontroll är handikappat. Med aim assist skit

Medlem

Har inte kört CoD sen tvåan kom och hemskt nog är det 18 år sen det kom ut…

Medlem

Missade alternativet spela inte det, så hann lägga rösten på pc…
Men hade jag under pistolhot varit tvungen att spela det hade det blivit pc!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

PC
Men CoD är ett sånt fps som fungerar helt ok med handkontroll pga hur arcadigt det är, tar bara lite tid att vänja sig


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Blir en skev omröstning och missuppfattande resultat när man lägger in att man inte skall spela det ens i en sån här omröstning..

Man vill ju veta % av vilka plattformar dom spelar på, då skall man inte blanda in dom som inte spelar det..
Dom som inte spelar det skall helt enkelt inte ens rösta i den.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av erson:

Fps ska spelas på pc. Kontroll är handikappat. Med aim assist skit

Du kan stänga av aim assist om du vill...

Senaste CoD jag spelade va nog Black Ops 2 på WiiU...

Medlem

MW2 och MW2 Campaign Remastered som jag spelade senast blev på PC. Däremot körde jag före det Vanguard på PS5 inkopplat på datorskärm med mus och tangentbord, funkade förvånansvärt bra.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

En röst på Mobila plattformar... är det du?

Absolut, hur kunde du gissa det? 😆 ..........

Medlem

Saknar alternativet Xcloud samt samsung tv i pollen.

Medlem

PC via Steam klienten.

Avskyr den simpla Battle:Net launchern som inte har achievments och gametime statistik över spelen som Steam har.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Brukar köpa på rea när spelet varit ute några år och då kör jag endast kampanjen så är ingen stor CoD spelare. Har nog spelat lika mycket på Playstation, Xbox och Nintendo men har nog aldrig kört CoD på PC 😄

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sillgam:

Saknar alternativet Xcloud samt samsung tv i pollen.

Vi lägger till en för "övrigt"!


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers

Körde senaste på Xbox, inkopplad med skärm och med mus och tangentbord. Funkade super.


signatur
Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Blir en skev omröstning och missuppfattande resultat när man lägger in att man inte skall spela det ens i en sån här omröstning..

Man vill ju veta % av vilka plattformar dom spelar på, då skall man inte blanda in dom som inte spelar det..
Dom som inte spelar det skall helt enkelt inte ens rösta i den.

Kan hålla med om detta. Det är som att lägga en omröstning vilken specc man väljer i wow, å så står majoriteten av röstare för "spelar inte wow". Då blir ju de viktiga staplarna i omröstningen för de som genuint är intresserade av spelet, väldigt väldigt små 🤔


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kommer inte ihåg att jag spelat något Call of Duty spel, men när jag tittat genom hur alla Call of Duty spel ser ut kan jag möjligen spelat det på singelplayer typ runt 2003 eller något, på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Blir en skev omröstning och missuppfattande resultat när man lägger in att man inte skall spela det ens i en sån här omröstning..

Man vill ju veta % av vilka plattformar dom spelar på, då skall man inte blanda in dom som inte spelar det..
Dom som inte spelar det skall helt enkelt inte ens rösta i den.

Jag tycker det blir rätt. Annars kommer ju någon rösta ändå fast än de inte spelar bara för att stärka sin egna plattform.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av erson:

Fps ska spelas på pc. Kontroll är handikappat. Med aim assist skit

Aim assist är det första jag stänger av när jag startar ett nytt pang-pang på Playstation/Xbox.

Medlem

Inte så noga med i vilket format man spelar, är mest imponerad av att så många faktiskt fortfarande spelar CoD.

Nästan hälften av rösterna, överraskning för mig.

Medlem

Inte lirat CoD på allvar sedan Call of Duty 4 MW och World at War. Lirade zombieläget i första Black Ops sedan dess har det varit snålt.

Medlem

Jag hoppas på en framtid där man bara kan spela Cod på Xbox och Pc. Och jag spelar inte Cod. Men mina barn gör det på Playstation och det stör mig. Så det bästa som kan hända mig iaf är om Microsoft är hårda och drar in allt med Cod i namnet på Playstation så nart det bara går. Ha ha!

NuZ
Testpilot

På konsol såklart! Mest på Xbox men även på PS5an. Beror på vilka man spelar med och det är enklare att gå in på Discord på Xbox än så länge också.

Det är till Xbox jag har en ”pro controller”, ska bli till PS5an också men så sjuuukt dyra! Det är ju en grym fördel att ha de extra knapparna när man möter PC spelare.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av lonian:

Jag tycker det blir rätt. Annars kommer ju någon rösta ändå fast än de inte spelar bara för att stärka sin egna plattform.

Det kan dom ju göra även dom inte spelar e med som möjlig röstning, man skall helt enkelt inte rösta på såna här om man inte spelar det för % blir fel nu ju när man har med den i röstningen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

I Xcloud på min Samsung TV när det väl kommer när Microsoft vunnit över CMA.

Då är det endast Campaign och Warzone inte dåliga Multiplayer i Call Of Duty spelen.

Fler som gillar Campaign?

1
Skriv svar