Vad skulle vara din drömkonsol?

Medlem
Vad skulle vara din drömkonsol?

Tanken slog mig att jag allra allra helst skulle vilja ha en xbox switch med gamepass som har alla switchens funktioner. Det vill säga portabel, table-top eller dockad. Inte bara streamat från cloud utan nedladdade spel från gamepass och en trevlig oled-skärm 😍 Man skulle kunna bekräfta sitt gamepasskonto varje dygn genom att gå online för att sedan kunna köra offline i 24 timmar innan man måste bekräfta igen (lite som det var till xbox one har jag för mig).

Hur skulle din drömkonsoll se ut?

Medlem

Den ska vara stor som ett bluray-fodral, kosta 1495kr, ha prestanda som en topptrimmad PC, och alla spel som nånsin släppts ska ingå i konsolens gamepass för 99kr i månaden.

Medlem

En Nintendo Switch men med högre prestanda och med Street Pass + Miiverse. Gärna med glasögonfri 3D-skärm också.

Medlem

Dreamcast 2 eller vad nu Sega hade tänkt kalla efterföljaren.

Inaktiv

Drömmen vore om både Sony, Microsoft och Nintendo slog sig ihop.
Sony och Microsoft skapar den ultimata stationära konsolen som även kan fungera som en dockningsstation till en Switch liknande konsol.
Man kan ta med sig spelen och spela de bärbart men skulle det vara för krävande för Switchen så kan man koppla den så att man streamar spelen direkt från den stationära konsolen till den bärbara. (Också bra om man vill spara utrymme i minnet på den bärbara Switchen.)

Man har tillgång till både Gamepass, Playstations moln och till Nintendo Switch Online.

Konsolen är också tänkt att finnas kvar på marknaden de kommande 20 åren och förhoppningsvis även längre än så innan man måste släppa en ny version.

Detta skulle kännas betydligt bättre då man inte behöver oroa sig för att missa nya spel och har allt på samma ställe.

Inaktiv

En utan exklusivitet, alla spel finns och funkar till den.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

En Nintendo Switch men med högre prestanda och med Street Pass + Miiverse. Gärna med glasögonfri 3D-skärm också.

Miiverse ❤️ jag gillade verkligen det. Det var så tråkigt när de stängde ner den kanalen.
Jag testade en gång i The Legend of Zelda tråden att skriva att jag ville ha folks topplista över Zelda spelen och efter en månad så skrev jag ner i vilken ordning de hade placerat spelen och gjorde ett poängsystem, ungefär som i eurovisionsongcontest. Sen lade jag upp en ny lista över alla spelen från vilka spel som hade fått mest poäng till de som hade fått minst.

Det var kul! Inget som jag lyckats göra igen efter det.

Medlem

Som Xbox series x i hårdvara med en hardware refresh vartannat år
och möjlighet att köra windows med egna program och full tillgång till hårdvaran i en sandbox från startmenyn.

Jag hade också blivit glad om de sålt hårdvaran som PC...

Medlem

Prestanda som en PS5, energisnål och liten som en PSOne. Och att Bethesda släppte spel till den.

Medlem

Drömkonsolen kan spela alla format, även kommande. Man behöver aldrig mer köpa en ny.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Dreamcast 2 eller vad nu Sega hade tänkt kalla efterföljaren.

Jepp. Ny konsol från Sega kommer alltid att vara drömkonsolen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

It's not a lake, it's an ocean

En nytänkande, innovativ konsol som både hedrar retroarvet och är top-notch rent tekniskt. Game Pass-liknande tjänst men också stöd för fysiska media. Jag kan sakna tiden då det släpptes spel som krävde särskilda tillbehör (maracas, gitarr, fiskespö, mikrofon, bongotrummor). Det kändes som att alla idéer var välkomna, tuta och kör bara.

Givetvis måste onlinelösningen heta Dreamarena.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En streamingtjänst som har alla spel, enda som behövs är en liten puck inkopplat bakom tvn och kontroll. Självklart utan lagg, komprimering av bild (upp till 8k 120fps) och ljud i atmos......... kommer snart till en butik nära dig för endast 249:- i månaden. 😉

Medlem

Kraft i nivå med en bra speldator vid release men helt utan onlinefunktioner.

1
Skriv svar