Bethesda lovar att Redfall inte kommer att överges

Robot
Bethesda lovar att Redfall inte kommer att överges

Och att de ska göra det till ett bra spel.

#Arkane-studios, #Redfall


NuZ
Testpilot

Spelmediet är tyvärr så stt om man inte fångar kidsens intresse första 4 sekunderna så kommer man inte kunna återhämta sig. Alltså rent ”popularitetsmässigt”

Dock tror jag det går att ”rädda” spelet. Grunden är väldigt bra med cool nytänkande stil och koncept. Det som behövs är en mer levande värld med bättre flöde i gameplay.

Jag vet att Arkane kan, varför gjorde de inte det här? Kolla på Prey, otroligt bra spel med allt gjort med precision. Redfall känns som något praktikanten gjorde.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Redfall känns som något praktikanten gjorde.

Detta är kanske inte långt ifrån sanningen. Tydligen ska de flesta som gjorde prey ha lämnat studion under utvecklingen av redfall.

Medlem

Eller också så ser man till att spelet är bra innan det släpps, men det verkar inte vara deras melodi med tanke på att han tar upp andra spel som också var i uruselt skick...

Medlem

Spelar igenom det just nu och tycker verkligen inte det förtjänar all skit det fått. Visst så finns det lite irriterande moment som oftast har med att det är gjort som ett onlinespel. Men överlag ett helt okej spel men grymt bra stämning och mysigt visuellt. En stabil 3a.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Grunden är väldigt bra med cool nytänkande stil och koncept.

Genuin fråga, vad är det som är nytänkande med spelet? Jag menar att man använder en unik setting etc är för mig inte nytänkande.

Medlem

Hmm... Borde dom inte överge Redfall?

Det är inte ett bra spel. Gör om och gör rätt istället.


signatur

subterranean homesick alien

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Detta är kanske inte långt ifrån sanningen. Tydligen ska de flesta som gjorde prey ha lämnat studion under utvecklingen av redfall.

Haha ja då är det nog så

Skrivet av Jönsen:

Genuin fråga, vad är det som är nytänkande med spelet? Jag menar att man använder en unik setting etc är för mig inte nytänkande.

Då har vi olika åsikter om vad som är nytänkande


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Quake-konnässsör

Låt skeppet sjunka, det går inte att rädda det här skeppet som är Red Fall. Om spelmekaniken var lite mer unik kanske, för då hade det funnits ett värde i det. Men när Gameplay, AI, Story och Gameloop är under all kritik så är det inte värt och trycka in mer pengar i det.

Lär er av era misstag och gå vidare.

Alla kan inte göra en No Man Sky helt enkelt, och jag tror i det här fallet att det inte ens är värt det.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja då är det nog så

Då har vi olika åsikter om vad som är nytänkande

Men vad är det som är nytänkande?

Medlem

Kanske provar det om ett år eller 2 igen då. När jag spelade på release dagen var det verkligen riktigt dåligt.

Medlem

Too little, too late. Next game please.
Skadan är redan skedd vare sig de vill det eller ej.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Spelar igenom det just nu och tycker verkligen inte det förtjänar all skit det fått. Visst så finns det lite irriterande moment som oftast har med att det är gjort som ett onlinespel. Men överlag ett helt okej spel men grymt bra stämning och mysigt visuellt. En stabil 3a.

Jag är HELT på din sida. Folk ÄLSKAR att klaga. Jag säger inte att spelet är utan problem. Det släpptes för tidigt. Men det finns helt klart ett kul spel i grunden där. Kommer definitivt ta upp det igen när 60fps uppdateringen kommer till Xbox. Det var nämligen mitt största problem med spelet. För mig som pillar med 3D och olika spelmotorer så ser jag verkligen ingen anledning till att spelet inte kan köras i 60fps. Någon har definitivt slarvat med optimeringen.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Spelmediet är tyvärr så stt om man inte fångar kidsens intresse första 4 sekunderna så kommer man inte kunna återhämta sig. Alltså rent ”popularitetsmässigt”

Dock tror jag det går att ”rädda” spelet. Grunden är väldigt bra med cool nytänkande stil och koncept. Det som behövs är en mer levande värld med bättre flöde i gameplay.

Jag vet att Arkane kan, varför gjorde de inte det här? Kolla på Prey, otroligt bra spel med allt gjort med precision. Redfall känns som något praktikanten gjorde.

Det stämmer ju inte direkt, no man's sky är ett prima exmple på det !

Medlem

Tror inte ens Arkane ville göra detta spelet. Finns ingen tydlig vision. Det är precis som om någon högt uppsatt nisse har haft en lista med punkter ett spel ska ha för att försöka casha in på trender.

Låt skiten vara säger jag. Inte värt att lägga pengar på.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jönsen:

Men vad är det som är nytänkande?

Är ju hela konceptet med vampyrer open world co-op i lite retrofuturistiska element och magi.

Skrivet av xXG13HaZeXx:

Det stämmer ju inte direkt, no man's sky är ett prima exmple på det !

Njaaa är ju inte ens en bråkdel ”nya” spelare som första veckan efter release. Såklart det sjunker antalet men tror inte det är många nya spelare som köpt spelet nu kontra vid släpp. Men ja, det spelet är otroligt bra nu.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är ju hela konceptet med vampyrer open world co-op i lite retrofuturistiska element och magi.

Njaaa är ju inte ens en bråkdel ”nya” spelare som första veckan efter release. Såklart det sjunker antalet men tror inte det är många nya spelare som köpt spelet nu kontra vid släpp. Men ja, det spelet är otroligt bra nu.

Tack för svar! Håller inte med dig men man behöver inte vara överens alltid heller.

Oavsett så hoppas jag självklart att det blir ett bra spel av det.

Avstängd

Spelet kostar fortfarande 70 euro. Hade dom varit någorlunda reko hade dom åtminstone halverat priset samt gett alla rätt till refund oavsett speltid. Spelet är under all kritik och borde aldrig släppts i dess skick. Vill dom fixa spelet, bra, gör det men visa att ni menar vad ni säger och ta inte fullpris för skräpet.


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Medlem

Jo, glöm gärna bort detta spektakel, låt det bli ett förträngt minne xD


signatur

Retro.

Medlem

Spelet är bara släppt för tidigt, om man jobbar på det lite till så blir det säkert ok.

Medlem

För Arkane fortsätta fixa med spelet är väl som att sminka en gris. Hur najs kan det bli?

Medlem

Jag är lite småsugen på att lira det via Steam. Alltså, finns det någon likhet med deras DisHonored spel med stealth funktionen som är så jäkla roligt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Varför? Är nån ens intresserad av det?

1
Skriv svar