It is tiiiiiiime! – EA Sports UFC 5 släpps i oktober

Robot
It is tiiiiiiime! – EA Sports UFC 5 släpps i oktober
Medlem

Det är lite synd att spelen utgår från samtida fighters. Nu när man nått en punkt när alla "gamla rävar" som hade stora personligheter och såg ut på olika sätt, är borta, så hade det varit kul om de kunde få leva vidare i spel Det känns som att dagens fighters heter samma sak, ser likadant ut och har likadana personligheter. Kort mörkt hår, några tatueringar, antingen såna som tackar Gud eller såna som bara är allmänna tuffingar.

Hade varit härligt med ett spel där man kunde välja mellan t.ex.:

Bas Rutten
Ken Shamrock
Dan Severn
Mark Coleman
Cro Cop
Igor Vovchanchyn
Don Frye
Bob Sapp
Paul Varelans
Gary Goodridge

Medlem

Yes som jag längtat. Alltid velat spela som en svettig man med taskig uppväxt och mördarinstinkter.

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

Det är lite synd att spelen utgår från samtida fighters. Nu när man nått en punkt när alla "gamla rävar" som hade stora personligheter och såg ut på olika sätt, är borta, så hade det varit kul om de kunde få leva vidare i spel Det känns som att dagens fighters heter samma sak, ser likadant ut och har likadana personligheter. Kort mörkt hår, några tatueringar, antingen såna som tackar Gud eller såna som bara är allmänna tuffingar.

Hade varit härligt med ett spel där man kunde välja mellan t.ex.:

Bas Rutten
Ken Shamrock
Dan Severn
Mark Coleman
Cro Cop
Igor Vovchanchyn
Don Frye
Bob Sapp
Paul Varelans
Gary Goodridge

Några av de där har de nog licenser till tror jag? Jag läste någonstans att de ska uppdaterat fighterinnehåll varje månad där man genom alter egon kan spela sina favorit fighters. Så jag undrar om de inte kommer köra lite "live service" och sen paket med klassiska fighters?

Edit: Vet du vad jag såg nu i trailern, jag tror han Jones i slutet touching gloves with är Fedor?? Ser ut som honom och om inte så kan jag inte se någon annan i HW-divisionen som ser ut så där


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas det blir bra, tycker alla tidigare UFC varit ganska dåliga, känns alltid så stelt och styltigt. Kanske bara är min åsikt?

Jag vill egentligen bara ha ett bra boxningsspel med schysst flow till ps5an.

Är gameplay bra så är gameplay bra, är pessimistisk men håller tummarna!

Medlem
Skrivet av robbis:

Yes som jag längtat. Alltid velat spela som en svettig man med taskig uppväxt och mördarinstinkter.

Som man gör i typ hälften av alla andra spel då?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Som man gör i typ hälften av alla andra spel då?

Precis, kan ju slå vad om att han spelar skjutspel.😂

Medlem

Vad bra, då kommer Fight Night nästa gång då! Geif Ali vs Tyson i gloriös 4k!

Skribent
Skrivet av Bf1942:

Hoppas det blir bra, tycker alla tidigare UFC varit ganska dåliga, känns alltid så stelt och styltigt. Kanske bara är min åsikt?

Jag vill egentligen bara ha ett bra boxningsspel med schysst flow till ps5an.

Är gameplay bra så är gameplay bra, är pessimistisk men håller tummarna!

Det finns helt klart en viss problematik i rörelsemönster och sånt, men det har också blivit bättre. Kampsport är svårt att emulera i spel, speciellt när det ska vara realistiskt. Jag tror vi bara är så van vid spel som Tekken och arkadfighting att det då känns slött och "stelt" när det kommer till något som ska emulera riktigt fighting. Boxning är också lättare då du bara har armarna att ta hänsyn till. Nu ska sparkar, knän och armbågar in i mixen. plus då hela brottnings och jiujitsu-biten. Tror det kommer dröja ytterligare spel innan EA har lyckats få det riktigt bra, men det blir förändringar under huven varje gång som känns logiska. I alla fall för mig som faktiskt också tränar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Hoppas det blir bra, tycker alla tidigare UFC varit ganska dåliga, känns alltid så stelt och styltigt. Kanske bara är min åsikt?

Jag vill egentligen bara ha ett bra boxningsspel med schysst flow till ps5an.

Är gameplay bra så är gameplay bra, är pessimistisk men håller tummarna!

Jag brukade också tycka det tills jag gav 4:an en ordentlig chans på gamepass, och det är faktiskt riktigt roligt när man lär sig kontrollerna och hur det fungerar!

Men ja det kan se jäkligt stelt ut ibland

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns helt klart en viss problematik i rörelsemönster och sånt, men det har också blivit bättre. Kampsport är svårt att emulera i spel, speciellt när det ska vara realistiskt. Jag tror vi bara är så van vid spel som Tekken och arkadfighting att det då känns slött och "stelt" när det kommer till något som ska emulera riktigt fighting. Boxning är också lättare då du bara har armarna att ta hänsyn till. Nu ska sparkar, knän och armbågar in i mixen. plus då hela brottnings och jiujitsu-biten. Tror det kommer dröja ytterligare spel innan EA har lyckats få det riktigt bra, men det blir förändringar under huven varje gång som känns logiska. I alla fall för mig som faktiskt också tränar.

Det är helt klart svårt att få MMA-spel att "flyta" bra för det finns ju en gräns man kan nå där det känns som att man tappar kontrollen över karaktären om det blir för flytande. Jag tror det går att få det både flytande och responsivt, men som du säger, det kommer dröja. Förmodligen kommer de ha ett eureka-ögonblick med någon maskininlärningsteknologi..

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Det är helt klart svårt att få MMA-spel att "flyta" bra för det finns ju en gräns man kan nå där det känns som att man tappar kontrollen över karaktären om det blir för flytande. Jag tror det går att få det både flytande och responsivt, men som du säger, det kommer dröja. Förmodligen kommer de ha ett eureka-ögonblick med någon maskininlärningsteknologi..

Få allt flytande mellan de olika disciplinerna är också riktigt svårt. Gå från boxningen till nedtagning och sen vidare in i grapplingen i en flödande sekvens är svårt. Sen när du kommer ned på marken, att emulera något som är mer av en "känsla" är as-svårt. När jag grapplas gör jag det inte med ögonen, jag känner mig för hur motståndarens kroppsvikt ligger, vad hen gör när jag triggar något etc. Sådant är nog helt omöjligt att emulera i ett spel. Positionerna är dessutom inte svart eller vita, mycket stannar ju mellan två positioner när en försöker passera och den andra har blockat halvvägs. I spelen har det varit så att man kan blocka en passering, men det mesta händer mellan positionerna när ingen position har blivit etablerad och där har inget spel lyckats än.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar