Mcdonalds vs Max?

Releasehästryttare
Mcdonalds vs Max?

Vilken hamburger kedja föredrar ni av de två?

Medlem

Båda är kassa alternativ väljer alltid något annat än ett snabbmats hamburgerställe om jag är ute på vift och måste få i mig något snabbt. Kollar man dessutom priserna så är dagens ett ännu bättre alternativ.

Edit: valde avstå i omröstningen pga utformningen, då det finns fler alternativ exempelvis Brödernas, BK, Sibylla som är kedjor.

Geeks Gaming
Skrivet av Sur Apan:

Båda är kassa alternativ väljer alltid något annat än ett snabbmats hamburgerställe om jag är ute på vift och måste få i mig något snabbt. Kollar man dessutom priserna så är dagens ett ännu bättre alternativ.

Jo, men i ett scenarion där du behöver stanna på valfri europaväg och där enbart är ett Max eller McDonalds, vad väljer du då?

Man kan ju alltid lägga till ett 3:e alternativ som att ”jag lagar hellre själv” men det är ju inte riktigt det som är frågan 😁

Medlem

Om jag måste välja mellan de två väljer jag Max. Men helst väljer jag något annat.

Medlem

Max alla dar i veckan!
Dock har Donken fördelen med att de har 20-pack med nuggets vilket jag gillar.

Hoppas ändå att Max ska öppna i min håla. Har varit snack om det i femhundratusen år nu men snart så!
Kanske...


signatur

Halo kompis!

Inaktiv

Hoppar över att drygsvara "ingen av dem" och svarar istället på frågan:

McDonalds här.
Max har nån plastig underton i smaken och degiga bröd.

Men jag antar att det är lite olika beroende på var man är. Har stött på McDonalds med samma problem, bara inte lika ofta.
Max Deluxe milkshake dock, blåbär. Så jäkla god.

Medlem

Jag föredrog Max tidigare, men nu väljer jag McDonalds. Det är något knepigt med Max kött, ingen "stekyta" och smakar nästan kokt. Har ni lagt märke till att det verkar som att deras stora köttbitar verkar vara två tunnare bitar som de satt ihop? Resultatet är att det ofta blir en sjö med flytande fett mitt i köttbiten.

Medlem

McDonalds!

För några år sen hade jag sagt Max men de har gått nedåt väldigt mycket, blivit så som jag upplevde donken förr.
Medans donken har steppat upp och blivit så som jag upplevde max förut


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tveklöst Max, McDonalds går knappt att äta.
Men Max har inte blivit bättre med tiden så numer äter jag i princip aldrig där heller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Läser innehållsförteckningar så McD

BK och McD innehåll kött
100% nötkött, salt peppar

Max
Nötkött*, potatis*, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong*, potatisfiber*, ÄGGVITEpulver*, ÄGGpulver*, rosmarinextrakt. *Svensk råvara

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jo, men i ett scenarion där du behöver stanna på valfri europaväg och där enbart är ett Max eller McDonalds, vad väljer du då?

Man kan ju alltid lägga till ett 3:e alternativ som att ”jag lagar hellre själv” men det är ju inte riktigt det som är frågan 😁

Då får det bli Mcdonalds för deras pommes, Max tycker jag nog inte något jag testat varit värt det utom kanske lyx shake som är god på sommaren.

Inaktiv
Skrivet av sweclockern:

Det är något knepigt med Max kött, ingen "stekyta" och smakar nästan kokt.

Jaa! Detta har jag med märkt.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Då får det bli Mcdonalds för deras pommes, Max tycker jag nog inte något jag testat varit värt det utom kanske lyx shake som är god på sommaren.

Vänta? Föredrar du McD pommes framför Max? Om något är bra på Max så är det ju deras pommes, små och krispiga.

Säger annars diplomatiskt att båda har sina för och nackdelar, så föredrar nog ingen av dem över den andra. Men är jag på landsvägen och är ute efter något snabbt och billigare så tror jag det blir McD då de är lite billigare och oftast också snabbare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

McDonalds alla dagar i veckan. Max har tråkigt kött på sina burgare och dessutom Sveriges sämsta pommes. Avskyr de där smala jävla pommes pinnes-liknande varianterna de kör med. Max hade dock en svingod burgare i spicy chicken, men den tog de bort. Deras halloumi är väl iofs ok och även bönsalladen som omväxling. Men spicy chicken var väl för god eller nåt. McDonalds är inte heller särskilt kul, men iaf godare. Det Max är bättre på är dipp (hot creole är grym). Skulle ge mcd 3/5 och Max 2/5 i totalbetyg.

Medlem

Senast jag åt hos Mcdonalds var 1999 och senast jag åt hos Max var väl runt 2010, så jag antar Max vinner. Men jag undviker gärna båda. Senast jag åt hamburgare ute för någon månad sedan så blev det hos Shady Burgers, som var rätt bra.

Medlem

McDonalds.

Big Mac slår alla andra snabbmatsburgare.

Max har vidriga jävla strips, de snålar genom att inte skala potatisen och det gör de knappt ätbara.

Medlem

Max självklart! McDonalds gummisulor föredrar jag inte...

Medlem

Svår fråga, jag gillar Max Grand chicken, Mc Donalds hade El Maco nyligen som va sjukt god men den har de tagit bort av någe anledning. Jag gillar båda ställena lika mycket/lite.

Medlem

Både och, Mcdonalds har godare tillbehör och dryck och Max har godare hamburgare.

Fragtjuv

McDonalds får det bli när det ska käkas snabbmat-burgare. Tycker alltid att en cheeseburgare gör jobbet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Som vegetarian får jag väl välja max, mycket mycket större utbud, men det är ju inga höjdarburgare direkt. Rätt gott sunk ibland men man känner sig ju alltid lite äcklig efteråt, haha.

Medlem

Valde McDonald's mest för att det är coolare att de är från USA. De har Big Mac. Jag har inget emot att äta från båda. Är väl mer slafs på Max burgare.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Som vegetarian får jag väl välja max, mycket mycket större utbud, men det är ju inga höjdarburgare direkt. Rätt gott sunk ibland men man känner sig ju alltid lite äcklig efteråt, haha.

Det är en av livets höjdpunkter, att få känna sig sunkig och äcklig

Medlem

Donken. Inte för att de är jättebra, utan för att de fortfarande håller rimliga snabbmatspriser. Tycker inte att ett mål snabbmat ska kosta mer än en hundralapp, och då går Max bort.

Tycket över lag att Max har blivit sämre på senare år. Kraftigt höjda priser samtidigt som kvaliteten om något har sjunkit. Synd eftersom jag brukade tycka riktigt bra om dem.

Vill också passa på att ge Max kampanjburgare en känga. Allt de gör är att slänga på några skivor jalopeno och höja priset med 20%. Det känns trött. Donken försöker i varje fall hitta på något nytt ibland.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vänta? Föredrar du McD pommes framför Max? Om något är bra på Max så är det ju deras pommes, små och krispiga.

Säger annars diplomatiskt att båda har sina för och nackdelar, så föredrar nog ingen av dem över den andra. Men är jag på landsvägen och är ute efter något snabbt och billigare så tror jag det blir McD då de är lite billigare och oftast också snabbare.

Yup nyfriterade tunna (shoe string) Mcd är den bästa snabbmats pommesen enligt mig.

Max pommes är inte goda lite för tjocka och tycker att texturen/munkänslan är otrevlig vill jag ha mer potatis käkar jag god klyftpotatis med en köttbit och en god sås.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Yup nyfriterade tunna (shoe string) Mcd är den bästa snabbmats pommesen enligt mig.

Max pommes är inte goda lite för tjocka och tycker att texturen/munkänslan är otrevlig vill jag ha mer potatis käkar jag god klyftpotatis med en köttbit och en god sås.

Tycker precis tvärt om, att Mcd är tjocka och "soggiga" medan Max är tunna och krispiga? Våra Max och McD måste ju skilja sig där i bor?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker precis tvärt om, att Mcd är tjocka och "soggiga" medan Max är tunna och krispiga? Våra Max och McD måste ju skilja sig där i bor?

Ja det låter det som, man tycker ju annars att standardisering av maten och menyn borde vara alla snabbmatskedjors styrka.

Medlem

Av primärt nostalgiska skäl väljer jag McDonald's. Upplever dessutom att de har en mer egen och oefterhärmlig smak. Big Mac, ostburgare, deras pommes, chicken nuggets, currysåsen, milkshaken, McFlurry... Många klassiker från barndomen.

Dock bor jag på en mindre ort och saknar körkort, vilket bidrar till att jag inte äter där speciellt ofta. Jag misstänker att jag hade tröttnat på det ganska snabbt om det vore mer lättillgängligt.

Moderator | Testpilot

Gillade Max för många år sedan men jag tycker egentligen allt hos dem har blivit sämre. Pommes, nuggets, burgare och allt och ingenting. T om smältosten jag kunde trycka i mig smakar annorlunda.

Föredrar nog mest Frasses faktiskt, om man måste äta snabbmat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hela grejen med snabbmat är att det ska vara billigt men numera går en hygglig burgare för över 100-lappen på båda ställen, vilket är helt absurt.

Skriv svar