Orimligt bra soundtrack till mediokra spel

Medlem
Orimligt bra soundtrack till mediokra spel

Jag hoppas att detta blir en trevlig start på veckan
För ett tag sen laddade jag ner spelet Merge Mansion på mobilen efter nån reklam på sociala medier. Eller kanske en reklam i ett annat mobilspel. Jag kommer inte ihåg.
Det är oviktigt.
Det är inte något nyskapande dunderspel men jag brukar spela det i några minuter innan jag drar täcket över huvudet på kvällarna.
Detta är kanske inte heller så viktigt.

Det som är mer viktigt i sammanhanget och som har förbryllat mig i ett par veckor nu är hur otroligt bra soundtracket är. Det hände i början att jag startade spelet och sen bara låg och lyssnade på musiken en stund i sängen. Och efter det har jag lyssnat igenom albumet flera gånger på Deezer. Det är inte något jag brukar göra med musik från spel. Kanske för att just det här albumet är 23 minuter långt och ganska lättkonsumerat. Men vad vet jag?
Som ni kanske misstänkar är det ganska korta låtar men dom är väldigt härliga att lyssna på och det är orimligt bra musik för ett merge-spel som ligger på plats 52 (idag 24 sep 2023) över mest populära pusselspel på App Store.

Artisten i spelet heter Salla Hakkola och albumet ser ut som bilden under.

Jag tänker att vi kanske inte behöver begränsa oss till spel utan kan inkludera lökiga filmer och tv-serier också.
Har ni tips på några riktigt bra soundtrack till mindre bra medier som man borde lyssna på?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag gillade musiken i det gamla Stronghold. Medeltidsmys.

Tyckte dock egentligen att spelet var bättre än mediokert, förutom striderna som sög. Det var roligare att få uppdrag som ”leverera 100 ostar till kungens fest om en månad”.

Medlem
Skrivet av Sveiv:

Jag gillade musiken i det gamla Stronghold. Medeltidsmys.

Tyckte dock egentligen att spelet var bättre än mediokert, förutom striderna som sög. Det var roligare att få uppdrag som ”leverera 100 ostar till kungens fest om en månad”.

Medeltidsmys låter ju bra. Jag spelade det också mycket förr men jag kommer inte ihåg musiken.
Det verkar ju som att det kommer vara samma soundtrack i remaken som kanske kommer i november så det låter ju bra.
Får lyssna lite i eftermiddag


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ett flertal spel som Tim Follin gjorde musiken till, speciellt dom till Nintendo 8-bit.

Medlem

Brukar inte ha för vana att spela "dåliga" spel men spel som förvånat mig hur bra soundtrack de har är några från Ubisoft, såsom Black Flag och Farcry 5. Har aldrig gillat kult-musik så mycket som i det senare

Ett spel som jag knappt spelat, och som kanske inte är jättekänt är Celeste som har ett riktigt bra soundtrack
Samma gäller för Pyre. Jag tror musiken till mycket gör själva spelet.
Tror dock att de båda är bra som spel=)

1
Skriv svar