Fira sin 18års dag?

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av Tetris||:

Greger tack, då du är en av de forumiter folk har förtroende för kommer ditt post att läsas, vilket många andra som inte postar frekvent görs.

Sen till Polish sluta använda Heroin som en generalisering av alla droger. Det är som att säga att alla som prövar på klättring kommer dö då de en gång "kommer" att missa att säkra linan och göra ett misstag i ett grepp. Får man eller skaffar sig tillräcklig information, så kommer man inte pröva heroin i någon form och om man verkligen vill göra det prövar man det under goda förhållanden.

Jag använder droger som Heroin som exempel för det är vad jag anser droger är.

Andra använder enbart Marujiana\Hasch\Cannabis som exempel.

Förstår fortfarande inte hur man kan försvara drogberoende.

Varsegod. Dessa började med annat, Cannabis\Hasch\LCD\Ecstasy etc etc.

De började med det, sedan kom de in på tyngre droger.

Sedan är det förståligt att det enda folk tänker på när de hör Marijuana så tänker de oftast.

Jag håller verkligen inte med dig.

Jag skall inte tala helt öppet om vad jag hållt på med när jag var yngre, men antagligen så har du ingen erfarenhet av droger.

Att använda heroin som en generalisering av droger är helt fel då heroin är bland de absolut värsta drogerna du kan ta, oavsett om du röker, snortar eller skjuter det.

Anledningen till att hela myten om att t.ex Cannabis är en inkörsport till tyngre droger beror helt på det juridiska systemet.

Cannabis (hasch, marijuana) är en drog som är lätt att tycka om, lätt att använda, lätt att få tag i och med vetenskapen bakom mig säger jag att det absolut inte gör folk aggressiva och det finns ingen (i praktiken) chans att dö av överdos.

Anledningen till att många cannabisanvändare (framför allt i Norden) börjar smått med tyngre droger som tjack, meth och flödder (valium, xanor) är att man är tvungen att få tag i sitt hasch i den undre världen.
Man kommer ständigt i kontakt med kriminella människor, där många klättrar i "karriärsstegen" där tyngre droger säljs för att förtjänsten är större.

Varför är det fel att jämföra Cannabis med Alkohol?
Ge mig ETT bevis till att alkohol är bättre än cannabis, så lovar jag att ändra min åsikt.

Alkohol förstör din lever, gör din aggressiv, hämningarna försvinner, minnet försvinnet, du blir bakfull samt att kräkningar ofta uppstår på fyllan.

Cannabis gör dig slö, ditt närminne försämras temporärt, du blir inte aggressiv, du blir inte bakfull (du kan bli seg dagen efter).

Medlem
Skrivet av Polish:

Den där meningen kommer ur heroinmissbrukarnas mun.

Missbrukaren klarar inte av att hantera droger, och har troligtvis andra problem som ligger bakom.

Att han dras till tyngre droger har ingenting med drogen i sig att göra, utan att han kommer i kontakt med folk som vill honom illa.

Skrivet av Polish:

Folk tänker droger och tänker på den stenade rastafaraikillen och inte mannen som sitter i hörnet och har kramper.

Snälla, läs igenom tråden en gång till och ta en titt på länkarna jag postade.
Du har missat något otroligt viktigt.

Mannen i hörnet är en MISSBRUKARE.

Skrivet av Polish:

Var inte svamp än av de lindrigare drogerna?

Handlade inte artikeln om Bromo-dragonfly?

Och om vi ändå skall citera aftonbladet:

"Så här farliga är drogerna
Här följer den brittiska regeringsutredningens ranking över de 20 farligaste drogerna. Listan är enligt The Independent den första i sitt slag och baseras på vetenskapliga fakta kring drogernas skadlighet på både individen och samhället. Den beställdes av regeringen - men ingnoreras nu av ministrar på grund av det kontroversiella innehållet.

1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater (starkt beroendeframkallande sömnmedel)

4: Illegalt metadon

5: Alkohol

6: Ketamin (används legalt i sjukvården som narkosmedel)

7. Bensodiazepiner (används även legalt som lugnande medel)

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (används även legalt vid drogavvänjning)

11: Cannabis

12: Flyktiga lösningsmedel

13: 4-MTA (ecstasyliknande)

14: LSD

15: Metylfenidat (amfetaminliknande)

16: Anabola stereoider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Alkylnitriter (poppers)

20: Kat"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

ranking listor bör tas med stor nypa nypa salt oavsett vilka forskare som är bakom på grund av att det är skillnad från individ till individ.

du har massa faktorer som inte redovisas i denna lista, hur har dom kommit fram till testet. dvs på vilket sätt är tester gjord.

för pratar vi hur lätt man kan bli beroende av en drog så klassar jag amfetamin def högre en alkohol utan tvekan för jag vet hur beroende framkallande det kan vara.

hur kan ectasy?? ligga så långt ner ne det luktar surströmming någonstans.

ne för att denna lista ska kunna tas seriöst så behöver vi mer data , hur,vem,hur lång tid,vilken ålder osv


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

ranking listor bör tas med stor nypa nypa salt oavsett vilka forskare som är bakom på grund av att det är skillnad från individ till individ.

du har massa faktorer som inte redovisas i denna lista, hur har dom kommit fram till testet. dvs på vilket sätt är tester gjord.

för pratar vi hur lätt man kan bli beroende av en drog så klassar jag amfetamin def högre en alkohol utan tvekan för jag vet hur beroende framkallande det kan vara.

hur kan ectasy?? ligga så långt ner ne det luktar surströmming någonstans.

ne för att denna lista ska kunna tas seriöst så behöver vi mer data , hur,vem,hur lång tid,vilken ålder osv

Har sett samma lista, dock från WHO's forskningsrapport om droger som var beställd av FN. Självklart var det inte resultat som gjorde dem stolta.

När skall folk öppna ögonen för detta?

Du säger att du klassar amfetamin som farligare än alkohol, varför?
Jag är inte helt emot dig, jag är inte fullkomligt drogliberal, men jag tycker däremot att majoriteten av människor man pratar med har en alldeles för liberal syn på alkohol.

Rent traditionellt så försvarar jag alkohol. Problem uppstår för alla på fyllan, och alkhol är inte detsamma som en lyckad kväll. Men det är tradition. Dock så är tradition så fast inbiten att man blundar för riskerna.

Det är inte av en slump som man vaknar med huvudvärk och vill spy dagen efter en fylla, tänk på det.

Och hur ecstacy kan hamna så långt ner?
Ecstacy är oftast en blandning mellan amfetamin och mdma, och för er som inte vet så används amfetamin som läkemedel för patienter med ADHD.
Mdma kan liknas vid det man finner i bland annat Prozac, som pressar hjärnan till att pumpa ut mer serotonin.
Det som gör detta farligt är att hjärnans serotoninhalter blir lägre, dvs att vid regelbundet bruk så kommer ditt humör sakta med säkert sina, och du åker på en depression.

Jag vill inte uppmuntra folk till att berusa sig med vare sig alkohol eller droger, men ifall ni skall knarka... Play it safe.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

du har massa faktorer som inte redovisas i denna lista, hur har dom kommit fram till testet. dvs på vilket sätt är tester gjord.

"All drugs were marked on the physical harm they caused to the individual user, their tendency to cause dependence and their social harm, including their effect on families, communities and society [such as crime and NHS costs]. Each was given an overall harm score by two separate groups of experts which yielded roughly similar results."

Skrivet av Notumforce:

hur kan ectasy?? ligga så långt ner ne det luktar surströmming någonstans.

"There was little evidence that ecstasy caused extensive harm, despite its widespread use by young people in clubs and pubs at weekends."

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-wellbeing/...


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Om jag har förstått det rätt förväxlar många amfetamin med metamfetamin som är väldigt mycket farligare och mycket mer beroendeframkallande.

Här är för övrigt en intressant artikel om droger: http://richarddawkins.net/article,2459,Scientists-take-drugs-...

Inaktiv

satan va denna tråden har gått offtopic

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Om jag har förstått det rätt förväxlar många amfetamin med metamfetamin som är väldigt mycket farligare och mycket mer beroendeframkallande.

Här är för övrigt en intressant artikel om droger: http://richarddawkins.net/article,2459,Scientists-take-drugs-...

Har aldrig hört innan att Meth är MYCKET farligare än vanlig amfetamin.

Meth är dock ett större problem eftersom du kan handla saker i affären och göra ditt eget meth hemma, problemet är bara att detta lockar många korkade pundare som får sina ansikten förstörda i och med explosioner från deras "experiment".

Vad jag vet så är amfetamin bara vanligt som drog i Sverige och Japan. Göteborg skall tydligen vara världens amfetamincentrum (och GHB ). Därför är det inte använt i lika stor utsträckning och blir därför mindre "farligt".

Amfetamin i andra länder kallas ofta för Speed och är en blandning mellan amfetamin och efedrin. Då blir effekten väldigt annorlunda jämfört med vanlig amfetamin.

EDIT: GHB i parentes blev en smiley så jag fixade till det.

Medlem
Skrivet av dArp:

Har aldrig hört innan att Meth är MYCKET farligare än vanlig amfetamin.

Hur mycket farligare det är vet jag inte, så det kanske var onödigt starkt uttryckt - men det är farligare än amfetamin.

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av Notumforce:

ranking listor bör tas med stor nypa nypa salt oavsett vilka forskare som är bakom på grund av att det är skillnad från individ till individ.

du har massa faktorer som inte redovisas i denna lista, hur har dom kommit fram till testet. dvs på vilket sätt är tester gjord.

för pratar vi hur lätt man kan bli beroende av en drog så klassar jag amfetamin def högre en alkohol utan tvekan för jag vet hur beroende framkallande det kan vara.

hur kan ectasy?? ligga så långt ner ne det luktar surströmming någonstans.

ne för att denna lista ska kunna tas seriöst så behöver vi mer data , hur,vem,hur lång tid,vilken ålder osv

Har sett samma lista, dock från WHO's forskningsrapport om droger som var beställd av FN. Självklart var det inte resultat som gjorde dem stolta.

När skall folk öppna ögonen för detta?

Du säger att du klassar amfetamin som farligare än alkohol, varför?
Jag är inte helt emot dig, jag är inte fullkomligt drogliberal, men jag tycker däremot att majoriteten av människor man pratar med har en alldeles för liberal syn på alkohol.

Rent traditionellt så försvarar jag alkohol. Problem uppstår för alla på fyllan, och alkhol är inte detsamma som en lyckad kväll. Men det är tradition. Dock så är tradition så fast inbiten att man blundar för riskerna.

Det är inte av en slump som man vaknar med huvudvärk och vill spy dagen efter en fylla, tänk på det.

Och hur ecstacy kan hamna så långt ner?
Ecstacy är oftast en blandning mellan amfetamin och mdma, och för er som inte vet så används amfetamin som läkemedel för patienter med ADHD.
Mdma kan liknas vid det man finner i bland annat Prozac, som pressar hjärnan till att pumpa ut mer serotonin.
Det som gör detta farligt är att hjärnans serotoninhalter blir lägre, dvs att vid regelbundet bruk så kommer ditt humör sakta med säkert sina, och du åker på en depression.

Jag vill inte uppmuntra folk till att berusa sig med vare sig alkohol eller droger, men ifall ni skall knarka... Play it safe.

Grejen är ju att man glömmer bort mängd här.

krävs väldigt litet av amfetamin eller extasy för att det ska gå snett men med alkohol får du holka i dig bra mycket är det jag menar o då pratar vi på en normal person.

jag rekommenderar dock ingen att dricka mycket eller strula med andra droger gör man det så får man ta konskekvenserna .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Notum, det går att se dokumentären på youtube tror jag, sök bara.

Motiveringen till att extasy hamnade så långt ner var för att beroendefaktorn tydligen var noll samt att alla hjärnskador folk åkte på vid missbruk fixade sig ganska raskt efter man slutar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Notum, det går att se dokumentären på youtube tror jag, sök bara.

Motiveringen till att extasy hamnade så långt ner var för att beroendefaktorn tydligen var noll samt att alla hjärnskador folk åkte på vid missbruk fixade sig ganska raskt efter man slutar.

o ja det verkar helt snett ,

du tar inte en extasy tablett för att det är gott utan för att du ska bli hög och efter par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig.

Säger inte att det finns dom som inte klarar av det men nog fan är det värre en alkohol

tar du ett glas öl exempelvis eller en drink så är det för att det är gott.

så imo denna rapport säger inte mycket rent ut sagt farligt o prestera den på det sättet speciellt för folk som bara ser siffrorna 1 till 10 typ.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Grejen är ju att man glömmer bort mängd här.

krävs väldigt litet av amfetamin eller extasy för att det ska gå snett men med alkohol får du holka i dig bra mycket är det jag menar o då pratar vi på en normal person.

Om man inte vet hur man skall dosera så är det kanske bäst att hålla sig borta från drogerna?

Skrivet av Notumforce:

du tar inte en extasy tablett för att det är gott utan för att du ska bli hög och efter par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig.

"du dricker inte hembränt för att det är gott utan för att bli full, och efter ett par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig."

"du röker inte cigaretter för att det är gott utan för att det är tufft och efter ett par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig"

Det är högst individuellt, tro mig.

Skrivet av Notumforce:

Säger inte att det finns dom som inte klarar av det men nog fan är det värre en alkohol

Nej, det är inte värre än alkohol.

Skrivet av Notumforce:

tar du ett glas öl exempelvis eller en drink så är det för att det är gott.

En del tycker om att stimulera smaklökarna, andra föredrar att bli berusade.

Skrivet av Notumforce:

så imo denna rapport säger inte mycket rent ut sagt farligt o prestera den på det sättet speciellt för folk som bara ser siffrorna 1 till 10 typ.

Så en rapport baserad på forskning är farlig, medans nolltollerans och skrämselpropaganda är okej?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Det är ju det som är skillnaden, alkohol kan man bruka för att det är gott och inte för att få en berusning (det kommer ju förvisso om man dricker tillräckligt mycket av det goda), men med narkotika så är man enbart ute efter ett rus, tror inte det finns många som snortar lite amfetamin för att det är gott eller E för den delen heller.

Det är därför narkotika är värre än alkohol, även om alkohol faktiskt är en förbannad drog som skadar många, många fler än utövarna själva.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av Greger:

Det är ju det som är skillnaden, alkohol kan man bruka för att det är gott och inte för att få en berusning (det kommer ju förvisso om man dricker tillräckligt mycket av det goda), men med narkotika så är man enbart ute efter ett rus, tror inte det finns många som snortar lite amfetamin för att det är gott eller E för den delen heller.

Det är därför narkotika är värre än alkohol, även om alkohol faktiskt är en förbannad drog som skadar många, många fler än utövarna själva.

Word.

Sacrilege, visste du hur många öl du skulle dricka första gången för att bli "lagom" full?

Edit: Jag har hört att snortheroin blir mycket godare om du blandar lite oboy med det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Notumforce:

Grejen är ju att man glömmer bort mängd här.

krävs väldigt litet av amfetamin eller extasy för att det ska gå snett men med alkohol får du holka i dig bra mycket är det jag menar o då pratar vi på en normal person.

Om man inte vet hur man skall dosera så är det kanske bäst att hålla sig borta från drogerna?

Skrivet av Notumforce:

du tar inte en extasy tablett för att det är gott utan för att du ska bli hög och efter par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig.

"du dricker inte hembränt för att det är gott utan för att bli full, och efter ett par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig."

"du röker inte cigaretter för att det är gott utan för att det är tufft och efter ett par ggr så blir det svårare att vara utan den rushen tro mig"

Det är högst individuellt, tro mig.

Skrivet av Notumforce:

Säger inte att det finns dom som inte klarar av det men nog fan är det värre en alkohol

Nej, det är inte värre än alkohol.

Skrivet av Notumforce:

tar du ett glas öl exempelvis eller en drink så är det för att det är gott.

En del tycker om att stimulera smaklökarna, andra föredrar att bli berusade.

Skrivet av Notumforce:

så imo denna rapport säger inte mycket rent ut sagt farligt o prestera den på det sättet speciellt för folk som bara ser siffrorna 1 till 10 typ.

Så en rapport baserad på forskning är farlig, medans nolltollerans och skrämselpropaganda är okej?

du får ursäkta om jag bara summerar mina svar jobbigt med massa qoutes blir så långt då

numrerar dom från 1 osv

1. Det finns ingen som tar extasy för att det är gott så är det bara sen att du drar in andra droger är lite full istället för att bara enkelt svara på det jag sa.

2.jo det är värre o det har inget med skrämseltaktik o göra utan andra faktorer som jag inte drar in här.

3. inte en ranking rapport eftersom det misstolkas som det så klart har bevisats i denna tråd.

Har inga problem med att ha ex receptbelagd tungre narkotika om det var bevisat med all säkerhet att det hjälpte och det var reglerat så att man inte tog för mycket.

Men nu har man inte det i sverige och bara att acceptera det.

sen verkar vi ha kommit jätte offtopic .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Greger:

...men med narkotika så är man enbart ute efter ett rus...

Nikotin då?
Röker folk cigaretter enbart för att det är gott?

Påstår du att folk inte har rätt att bestämma över sig själva?

Skrivet av Greger:

Det är därför narkotika är värre än alkohol...

:evil:

EDIT:

Skrivet av Notumforce:

1. Det finns ingen som tar extasy för att det är gott så är det bara sen att du drar in andra droger är lite full istället för att bara enkelt svara på det jag sa.

Är det okej om ecstasytabletterna smakar hallon?

Skrivet av Notumforce:

2.jo det är värre o det har inget med skrämseltaktik o göra utan andra faktorer som jag inte drar in här.

Dessa faktorer du nämner är icke-existerande.

Vet du något som forskarna inte vet?

Skrivet av Notumforce:

Har inga problem med att ha ex receptbelagd tungre narkotika om det var bevisat med all säkerhet att det hjälpte och det var reglerat så att man inte tog för mycket.

Varför måste drogerna "hjälpa"?
Räcker det inte med att personen mår bra, eller har roligt?

Du vet väl knappast vad som är bäst för mig, eller vad som får mig på bra humör?

Skrivet av Notumforce:

Men nu har man inte det i sverige och bara att acceptera det.

Kan det vara för att alla tänker PRECIS sådär?
Kan det?
Eller är det helt enkelt för att vårt land styrs av idioter?

En blandning av båda, tror jag.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

@Vaizard3

Har du fyllt år än?

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Till RoGGe, Förklara gärna vad det jag säger är FEL? Är heroin inte dödligt? Eller vad är det du säger? Om man överdoserar Heroin så kan man väl dö?
Kanske inte ens behövs lika stor mängd som Alkohol.

Jag menar det jag skriver, att du behöver läsa på. För att få in dig på rätt spår kan man väl nämna att morfin används inom sjukvården. Heroin är bara en starkare version av morfin. Dvs rätt doserat kan folk i blindtest inte skilja dom åt.
Det skrivs ut mängder av smärtstillande som är morfin-light. Exempelvis kodein och tramadol. Informationen är knapphändig och många blir beroende utan att förstå något.
Har en bekant som blev beroende av tabletter ännu starkare än ren morfin, vilket jag varnade honom för men eftersom man får det utskrivet är det ingen som höjer på ögonbrynen.
Inom sjukvården finns det även opioider som är ännu starkare än heroin, många gånger starkare till och med, exempelvis fentanyl.

Heroin framställs som ondska förkroppsligad när det bara är en i raden opioider. Kriget mot droger är, som Penn & Teller skulle ha sagt, bullshit.

Youtube-proffs
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Polish:

Till RoGGe, Förklara gärna vad det jag säger är FEL? Är heroin inte dödligt? Eller vad är det du säger? Om man överdoserar Heroin så kan man väl dö?
Kanske inte ens behövs lika stor mängd som Alkohol.

Jag menar det jag skriver, att du behöver läsa på. För att få in dig på rätt spår kan man väl nämna att morfin används inom sjukvården. Heroin är bara en starkare version av morfin. Dvs rätt doserat kan folk i blindtest inte skilja dom åt.
Det skrivs ut mängder av smärtstillande som är morfin-light. Exempelvis kodein och tramadol. Informationen är knapphändig och många blir beroende utan att förstå något.
Har en bekant som blev beroende av tabletter ännu starkare än ren morfin, vilket jag varnade honom för men eftersom man får det utskrivet är det ingen som höjer på ögonbrynen.
Inom sjukvården finns det även opioider som är ännu starkare än heroin, många gånger starkare till och med, exempelvis fentanyl.

Heroin framställs som ondska förkroppsligad när det bara är en i raden opioider. Kriget mot droger är, som Penn & Teller skulle ha sagt, bullshit.

Mycket intressant sida.
http://www.drug-overdose.com/

Skrivet av Drug-overdose:

They may loose consciousness. Any of these effects can be fatal if the dose is too high. Depending on purity and the user, a lethal dose of heroin may range from 200 to 500mg, but hardened addicts have survived doses of 1800mg and over. However, with street heroin there is no absolutely certain "safe dosage". It depends on tolerance, amount and purity taken. Overdose can occur when a dose taken is greater than that you're used to. A tolerable dose for an addict could be fatal to a first-time user.

Sacrilege, hur ska man kunna "skylla" sig själv när man inte vet hur mycket ens egen kropp tolererar?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Mycket intressant sida.
http://www.drug-overdose.com/

Skrivet av Drug-overdose:

They may loose consciousness. Any of these effects can be fatal if the dose is too high. Depending on purity and the user, a lethal dose of heroin may range from 200 to 500mg, but hardened addicts have survived doses of 1800mg and over. However, with street heroin there is no absolutely certain "safe dosage". It depends on tolerance, amount and purity taken. Overdose can occur when a dose taken is greater than that you're used to. A tolerable dose for an addict could be fatal to a first-time user.

Sacrilege, hur ska man kunna "skylla" sig själv när man inte vet hur mycket ens egen kropp tolererar?

Jo, intressant sida.

Och vad skapar en svart marknad för bankat heroin?

Sen är den generella uppfattningen om heroinöverdos överdriven och snedvriden. Den stora majoriteten heroinöverdoser tillfaller blandningar med heroin + bensodiazepiner och/eller alkohol.
Var för sig är dessa droger inte särkilt dödliga, men i kombination blir dom livsfarliga.
Har man någon koll på dosering är det faktiskt relativt svårt att överdosera heroin av misstag.
Ett annat undantag är narkomaner som varit på torken och inte är beredda på deras lägre tolerans.
Och en liten del överdoser tillfaller "skitigt" heroin. Dvs heroin som blivit bankat till farliga proportioner, exempelvis utbankat med fentanyl.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Kriget mot droger är, som Penn & Teller skulle ha sagt, bullshit.

En mycket bra episod:

Del 1 - http://www.youtube.com/watch?v=zEyKAzXqVkA

Del 2 - http://www.youtube.com/watch?v=gbI6HbOSTgE

Del 3 - http://www.youtube.com/watch?v=leg3_gcE3p8

Skrivet av Polish:

Sacrilege, hur ska man kunna "skylla" sig själv när man inte vet hur mycket ens egen kropp tolererar?

Man får skylla sig själv på så vis att man inte skall hålla på med ostabila och svårdoserade droger, alls.
Gör man det ändå, får man som sagt skylla sig själv.

Skrivet av Polish:

Sacrilege, visste du hur många öl du skulle dricka första gången för att bli "lagom" full?

Nej, därför drack jag ytterst lite, och blev nästan inte full alls.

Man får helt enkelt börja smått och arbeta sig uppåt, eller strunta i det.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

jag ser i den här tråden att den andra frågar efter nåt helt annat än vad den andra svarar på.
Tex händer det hela tiden att någon pratar om hur beroendeframkallande nåt är och den andra svarar med farlighet.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag skrev en hemtentamen då, rekommenderas ej.

Medlem

Bara jag som tycker det är konstigt att tråden fortfarande är vid liv? Så fort någon nämnt saker som "droger" tidigare så inlägget tagits bort eller så har tråden låsts.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Notum, det går att se dokumentären på youtube tror jag, sök bara.

Motiveringen till att extasy hamnade så långt ner var för att beroendefaktorn tydligen var noll samt att alla hjärnskador folk åkte på vid missbruk fixade sig ganska raskt efter man slutar.

Ecstacy hamnade så långt ner på listan för att det inte är speciellt skadligt för samhället, och ecstacy är väldigt påfrestande för kroppen, en vanlig person skulle aldrig orka att ta ecstacy såpass ofta att man blir beroende (om det inte är långvarigt bruk, som t.ex en gång i veckan).

Big up för Sacrilege, tror vi står på samma plan i denna diskussionen

Skrivet av erge:

Bara jag som tycker det är konstigt att tråden fortfarande är vid liv? Så fort någon nämnt saker som "droger" tidigare så inlägget tagits bort eller så har tråden låsts.

Tycker det är bra att vi får ha en öppen diskussion om ett sånt här ämne där åsikterna skiljer sig brutalt mycket.

Sålänge ingen uppmuntrar folk att ta droger (det skall man aldrig göra eller så, så finns det väl ingen anledning att ta bort tråden?

Medlem
Skrivet av dArp:

Sålänge ingen uppmuntrar folk att ta droger (det skall man aldrig göra eller så, så finns det väl ingen anledning att ta bort tråden?

det var så det hela började, man uppmuntrade trådskaparen att gå ut och dricka


signatur

thank you, come again

Medlem

kan låta kasst men alkohol är lagligt o dom som rekommenderade han att gå ut o supa till var bara puckade ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av sno0zer:

Notum, det går att se dokumentären på youtube tror jag, sök bara.

Motiveringen till att extasy hamnade så långt ner var för att beroendefaktorn tydligen var noll samt att alla hjärnskador folk åkte på vid missbruk fixade sig ganska raskt efter man slutar.

Ecstacy hamnade så långt ner på listan för att det inte är speciellt skadligt för samhället, och ecstacy är väldigt påfrestande för kroppen, en vanlig person skulle aldrig orka att ta ecstacy såpass ofta att man blir beroende (om det inte är långvarigt bruk, som t.ex en gång i veckan).

Big up för Sacrilege, tror vi står på samma plan i denna diskussionen

Skrivet av erge:

Bara jag som tycker det är konstigt att tråden fortfarande är vid liv? Så fort någon nämnt saker som "droger" tidigare så inlägget tagits bort eller så har tråden låsts.

Tycker det är bra att vi får ha en öppen diskussion om ett sånt här ämne där åsikterna skiljer sig brutalt mycket.

Sålänge ingen uppmuntrar folk att ta droger (det skall man aldrig göra eller så, så finns det väl ingen anledning att ta bort tråden?

Absolut öppen o lugn diskussion är alltid bra

Du förklarar det bra med extasy props men grejen är ju att just extasy amfetamin , maja är ju kombo droger dom som använder det kör oftast alla 3 i olika kombinationer.

o det är inga tunga användare som gör det utan det är vanliga kids


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

men grejen är ju att just extasy amfetamin , maja är ju kombo droger dom som använder det kör oftast alla 3 i olika kombinationer.

Det är olika från person till person hur man väljer att bruka drogen.

Skrivet av Notumforce:

o det är inga tunga användare som gör det utan det är vanliga kids

Precis, "vanliga kids" bryr sig inte om förbudet.

Som någon annan skrev tidigare så är det ju precis så, att när dom själva märker att drogerna i sig faktist inte är så farliga, hur skall dom då vet vad som är lögn och vad som är sanning?

Man bör därför lära ut skillnaderna mellan bruk och missbruk samt tunga och lätta droger, istället för att ljuga.

Det är individens - inte drogens - fel att h*n är missbrukare.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Skriv svar