Redfall får äntligen möjligheten att köras i 60 fps

Robot
Redfall får äntligen möjligheten att köras i 60 fps
Medlem

Aaaningen för sent gissar jag på


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag har skrivit det förut men jag hade till och med rätt kul med spelet redan vid release. Men hatar 30fps så jag kommer testa igen.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Aaaningen för sent gissar jag på

Bättre sent än aldrig? ¯\_(ツ)_/¯


signatur
Medlem
Skrivet av marsson90:

Aaaningen för sent gissar jag på

Skrivet av MrStrange:

Bättre sent än aldrig? ¯\_(ツ)_/¯

Alla 47 som fortfarande lirar, enligt SteamDB, kommer uppskatta det här.
Var hela 4 stycken som lirade i söndags, i fall någon undrade

Medlem

Starfield borde få svidande kritik med och patchas ORDENTLIGT!!!!

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Alla 47 som fortfarande lirar, enligt SteamDB, kommer uppskatta det här.
Var hela 4 stycken som lirade i söndags, i fall någon undrade

Nyhetsartikel senare idag: "Redfall patch-succé! 1075% ökning i samtidiga spelare!"

Ambassadör
Xbox

Trevligt! Det är ju ändå ett spel som är en permanent del av Game Pass-biblioteket.

Ganska lång lista på uppdateringar så det ser bra ut.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Alla 47 som fortfarande lirar, enligt SteamDB, kommer uppskatta det här.
Var hela 4 stycken som lirade i söndags, i fall någon undrade

Hur bra sålde det på Steam?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nyhetsartikel senare idag: "Redfall patch-succé! 1075% ökning i samtidiga spelare!"

Ser vi den artikeln vet vi att de snott idén från oss :p. Men man hoppas ju ändå lite grann att de lyckas få ordning på spelet så det inte slutar helt som en kalkon.

Skrivet av Ribcage:

Hur bra sålde det på Steam?

Enligt den säkra källan ”sidor på internet” så sålde det någonstans mellan 50k och 200k, samtidigt räknar Steam spy med hela 300k+.
Är från sidor SteamDB länkar till i fall du vill undersöka själv

Medlem

Så nu får man dubbelt så mycket dynga att vila ögonen på 😉

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Enligt den säkra källan ”sidor på internet” så sålde det någonstans mellan 50k och 200k, samtidigt räknar Steam spy med hela 300k+.
Är från sidor SteamDB länkar till i fall du vill undersöka själv

Ah okej, oklart då. Räknar kallt med att de som spelar generellt använder sig av game pass. Men även där är det hård konkurrens nu med Starfield, Forza med mer så det är väl nu för att testa 60 fps folk kommer att gå in igen

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Alla 47 som fortfarande lirar, enligt SteamDB, kommer uppskatta det här.
Var hela 4 stycken som lirade i söndags, i fall någon undrade

Det är nog inte så många som köpt det på Steam i och med att det är tillgängligt på Game Pass.

Medlem

Jag såg inget om det men vet någon om de förbättrat hdr i spelet? Jag uppfattade som att spelet såg snyggare ut nu utan att kunna sätta fingret på varför men möjligen att hdr var kraftigare och bättre..

Spelet känns klart bättre än innan.. Vilken jäkla miss att de inte lanserade det så här. Det hade säkert fått skit ändå, men inte på samma nivå antar jag.

Medlem

Har fått det när jag köpte grafikkortet. Aldrig installerat det men finns på min Steam lista.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelade igenom för en månad sedan och tyckte det var roligt och väl värt att spela igenom redan då

Medlem

Gamepass har blivit det nya early access tydligen.

Medlem

"55 playing an hour ago"

Redfall har nu högre fps än antal spelare. Snyggt

Medlem

Ska testa, det är installerat på min Rog Ally, men inte spelat än.

Medlem

Nu gäller det bara att de lägger till co-op botar. Så man kan vara 4st men spela själv.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu gäller det bara att de lägger till co-op botar. Så man kan vara 4st men spela själv.

Detta. Men det känns som en ganska svår grej att lägga till i efterhand.

Medlem

Jag tror och egentligen hoppas att dom släpper Redfall nu efter dom levererat 60Hz. Lägg energin på ett nytt Prey eller liknande istället och inte ett spel som har sådana identitetsproblem som Redfall.

Medlem

Ja det ligger ju på gamepass så får väl testa när jag lirat färdigt Starfield. Men har inga större förväntningar.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Aaaningen för sent gissar jag på

Vi är rätt många som väntat på en update, dom aviserade ganska tidigt att det skulle komma förbättringar.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Spelade igenom spelet flera gånger med en kompis redan när det kom. Det fanns delar av Redfall vi gillat starkt hela tiden. Framför allt är miljödesignen såpass välgjord att staden Redfall är bland de mest intressanta städer jag haft nöjet att utforska i ett spel. Särskilt med tidvattenvågen liksom frusit i tiden och agerar bakgrund åt hela hamnstaden. Hoppade in en kort sväng på Series S bara för att äntligen få känna på 60 fps... och det kändes väldigt bra. Så jäkla synd det inte var med från början bara. Men beslutar de sig för att lägga in lite endgame content och intressant loot så hoppar jag tillbaka in direkt.

1
Skriv svar