Medlem

Först av allt så är jag ingen guru på detta, däremot en intresserad amatör

Creatine är bra, men är inte riktigt till för att (hjälpa till att) bygga muskler - utan det gör att du kommer orka mer (ju högre kreatin-nivå i kroppen, desto mer uthållig är du för mjölksyra m.m.)
Så det är inget fel i att ta det (men inte för långa perioder, en burk/någon månad och sedan sluta i tre-fyra veckor går bra). Saken är den att kroppen producerar kreatin själv, men inte alltid i den nivå man önskar, och genom att tillsätta kreatin själv så uppfattar kroppen detta och slutar producera det själv, vilket inte är bra.

(lite amatör-info, jag har inte stenkoll på kreatin, men åt det där håller ligger det till hehe)

Det du behöver för att BYGGA muskler (vilket kroppen gör upp till 48 timmar EFTER, inte under, träning) är protein (och kolhydrater)

så antingen proteinpulver alternativt gainer efter träning (proteinpulver kan du ta en dos om dagen vare sig du tränar eller inte, t.ex. till frukosten, och så en efter träning för att se till att kroppen båda har energi att hämta under träning och framförallt efter träning)
Gainer ska tas efter träning. (5-30 minuter efter).

Viktigast av allt är däremot (små mängder) mat 4-6 gånger om dagen. Med RÄTT mat behövs inte kosttillskott vid normalsvensson-träning.

GL HF //Micke, som förövrigt själv börjat med Kickboxning nu till hösten (var en vecka för sen för att få börja i våras)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vet ni några bra övningar för mage och rygg? Vill skaffa sex-pack, har bara fyra synliga rutor nu. Vill träna hela magen+ sidomusklerna, och då måste man också träna antagonisterna. Är marklyft en bra övning för rygg? Vet ni någon annan övning?
när jag ligger på rygg så nuddar inte min nedre rygg marken, min rygg är liksom böjd inåt lite.. Men tack på förhand iaf;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

Testa chrunches(stavning korrekt?). Men om du vill ha lite hederliga Calvin Klien reklam rutor är det bara anabola som gäller.

On topic: Inser inte alla ni som tränar försvar... att de som vill skada er antagligen har tränat minst lika mycket som ni. Att det enda ni gör är att trappa upp det hela. Att trots 40 års träning så skulle det räcka med att någon pressar fingret mot en avtryckare för att ni skulle dö.
Ni försvarar er på samma sätt som amerikanerna blir tryggare om alla går runt med vapen.

Att ni inte ser.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

On topic: Inser inte alla ni som tränar försvar... att de som vill skada er antagligen har tränat minst lika mycket som ni. Att det enda ni gör är att trappa upp det hela. Att trots 40 års träning så skulle det räcka med att någon pressar fingret mot en avtryckare för att ni skulle dö.
Ni försvarar er på samma sätt som amerikanerna blir tryggare om alla går runt med vapen.

Att ni inte ser.

Inser inte du att sjuuukt många misshandelsfall sker på fyllan, eller av fulla personer. Att då ha tränat kampsport i några år för att undvika att bli skadad (detta förutsätter, till stor del, givetvis att du själv är nykter) är fan inte fel alltså.

Jag har själv tränat i drygt fem år nu, jag har aldrig behövt använda det i praktiken, men det jag framförallt märker gentemot kompisar och sådant som aldrig hållit på med något så är det framförallt en sak: lugnet.

Jag kan stå helt avslappnad när någon lite väl dragen människa står och hetsar till bråk, och där många andra skulle hetsat tillbaks så kan jag liksom skita i det (då jag vet att jag med 99% säkerhet skulle vinna ett slagsmål mot honom) och således lugna ner hela situationen så inget bråk uppstår.

Och skulle det bli bråk ändå så tror jag för det knappast att den andra i fråga har tränat kampsport i många år (man märker det på människor, och statisteken säger att väldigt låg andel av utövare av kampsporter slåss på gatan).
Skulle du väl sen bli slagen har du som tränat någon hårdare form av stil tagit så många slag innan i ditt liv så du reagerar inte alls på samma sätt längre.

Jag började inte träna kyokushin i självförsvarssyfte, och det gör jag fortfarande inte, men det är en galet stor bonus.

Tack för mig

Edit: Förlåt för ett väldigt flummig inlägg, men jag hoppas att du har överseende och förstår vad jag menar.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Youtube-proffs
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

On topic: Inser inte alla ni som tränar försvar... att de som vill skada er antagligen har tränat minst lika mycket som ni. Att det enda ni gör är att trappa upp det hela. Att trots 40 års träning så skulle det räcka med att någon pressar fingret mot en avtryckare för att ni skulle dö.
Ni försvarar er på samma sätt som amerikanerna blir tryggare om alla går runt med vapen.

Att ni inte ser.

Inser inte du att sjuuukt många misshandelsfall sker på fyllan, eller av fulla personer. Att då ha tränat kampsport i några år för att undvika att bli skadad (detta förutsätter, till stor del, givetvis att du själv är nykter) är fan inte fel alltså.

Jag har själv tränat i drygt fem år nu, jag har aldrig behövt använda det i praktiken, men det jag framförallt märker gentemot kompisar och sådant som aldrig hållit på med något så är det framförallt en sak: lugnet.

Jag kan stå helt avslappnad när någon lite väl dragen människa står och hetsar till bråk, och där många andra skulle hetsat tillbaks så kan jag liksom skita i det (då jag vet att jag med 99% säkerhet skulle vinna ett slagsmål mot honom) och således lugna ner hela situationen så inget bråk uppstår.

Och skulle det bli bråk ändå så tror jag för det knappast att den andra i fråga har tränat kampsport i många år (man märker det på människor, och statisteken säger att väldigt låg andel av utövare av kampsporter slåss på gatan).
Skulle du väl sen bli slagen har du som tränat någon hårdare form av stil tagit så många slag innan i ditt liv så du reagerar inte alls på samma sätt längre.

Jag började inte träna kyokushin i självförsvarssyfte, och det gör jag fortfarande inte, men det är en galet stor bonus.

Tack för mig

Edit: Förlåt för ett väldigt flummig inlägg, men jag hoppas att du har överseende och förstår vad jag menar.

Word!

Håller med exakt, jag har precis börjat på kyokushin och ser fram emot nåra år med denna kampsport.

Det är precis som Budo säger, när man vet att man kan klara sig själv mot någon, så är man inte orolig över att "smällen" ska komma. Då man vet hur man skall gå tillväga för att hindra skiten från att träffa dig, alt kunna prata med personen utan att verka orolig eller rädd.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Testa chrunches(stavning korrekt?). Men om du vill ha lite hederliga Calvin Klien reklam rutor är det bara anabola som gäller.

On topic: Inser inte alla ni som tränar försvar... att de som vill skada er antagligen har tränat minst lika mycket som ni. Att det enda ni gör är att trappa upp det hela. Att trots 40 års träning så skulle det räcka med att någon pressar fingret mot en avtryckare för att ni skulle dö.
Ni försvarar er på samma sätt som amerikanerna blir tryggare om alla går runt med vapen.

Att ni inte ser.

facepalm.jpg?

Så du menar alltså fullaste allvar att du tror att de flesta som startar bråk har bakgrund i självförsvar eller kampsport? Var har du fått en så korkad idé ifrån egentligen?

Medlem

Kampsportslärare och platser där dom lär ut kampsport är oftast mycket bra på att ta ansvar för vad dom lär ut, och till vem. Att det man lär sig ska hållas inom träningslokalens väggar och eventuellt i självförsvar är ju det första de lär ut.

Rötägg som går dit för att lära sig att spöa ner folk tror jag plockas bort direkt av de ansvariga. Nej de som är ute för att spöa folk är de som har 5 andra idioter bakom sig för att få respekt.

Att dra paraleller till vapen i USA är förståeligt men inte korrekt. Det hjälper en att känna trygghet och lugn som Budolicious förklarade. Inte bara för en själv, utan för andra också. Tryggheten och självsäkerheten som man får i svåra situationer hjälper en att ta sig ur dem utan våld lättare.

Visst, man skulle kunna lägga sig ner och vägra våld i ett slagsmål för att bevisa vart man står i gatuvåldsfrågan. Men det hjälper inte, om brutna revben inte är högst upp på önskelistan. Gatuvåld är ju ett faktum, och att kunna ta sig ur dessa situationer är ju otroligt viktigt att kunna göra.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Okej ni tänker mer på fyllebråk ser jag. Detta har jag ingen erfarenhet av när jag aldrig ens smakat på lättöl. Vad jag mena var om det kom ett mcgäng som sa ge mig din plånbok så skulle ni få för er att de var helt oerfarna på att slås och att ni kunde ta alla 3 samtidigt. I verkligheten så skulle ni antagligen slippa mer problem genom att bara ge den än att försöka försvara den.

Skrivet av Budolicious:

en massa bra grejer. Läs själv

Det är väl lite som stora hundar skäller aldrig?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Okej ni tänker mer på fyllebråk ser jag. Detta har jag ingen erfarenhet av när jag aldrig ens smakat på lättöl. Vad jag mena var om det kom ett mcgäng som sa ge mig din plånbok så skulle ni få för er att de var helt oerfarna på att slås och att ni kunde ta alla 3 samtidigt. I verkligheten så skulle ni antagligen slippa mer problem genom att bara ge den än att försöka försvara den.

Jojo, men det där är ett sånt extremfall. Och som alltid: Världens bästa blockering är att inte vara där/springa

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Budolicious:

en massa bra grejer. Läs själv

Det är väl lite som stora hundar skäller aldrig?

Ganska exakt så, ja


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Ontopic nu grabbar:P Jag tränar iaf Muay thai för att må bättre, inte för att slåss.. Men Det är ju klart att man känner sig mer självsäker när det väl blir bråk, vilket det någongång blir.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Okej ni tänker mer på fyllebråk ser jag. Detta har jag ingen erfarenhet av när jag aldrig ens smakat på lättöl. Vad jag mena var om det kom ett mcgäng som sa ge mig din plånbok så skulle ni få för er att de var helt oerfarna på att slås och att ni kunde ta alla 3 samtidigt. I verkligheten så skulle ni antagligen slippa mer problem genom att bara ge den än att försöka försvara den.

Gud nej, blir man seriöst hotad så ger man bara efter. Då är väl det bästa försvaret att inte bära så mycket cash på sig. När det uppstår lägen där man har valmöjligheten få stryk eller ge stryk så vill man ju kunna välja det andra.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

ok


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

123
Skriv svar