Steam sparkar igång årets vinterrea

Robot
Steam sparkar igång årets vinterrea

Värmande spel i vintermörkret.

#Steam


Medlem

Har man inte spelat Hades och gillar den sortens spel så känns det hyfsat givet.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Har man inte spelat Hades och gillar den sortens spel så känns det hyfsat givet.

Det verkar vara bra:
RECENT REVIEWS:
Overwhelmingly Positive (3,581)
ALL REVIEWS:
Overwhelmingly Positive (221,657)

Medlem

Det var länge sedan man hittade något på dessa reor.

Medlem

Oh System Shock för 250kr känns väldigt lockande.

Prey 30kr är också en bra deal om man missade gratis från Epic.

Medlem

Alltid skoj när man har ett gäng i önskelistan på Steam som dom sänk priset ganska bra på.
Köpte ett par

Atlas Fallen
Death in the water 2
Lies of P
Ixion

Precis klarat Last train home så detta kom perfekt.
Kanske blir nått till sen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det var länge sedan man hittade något på dessa reor.

Jaså, känns som minst 90% av alla köp på Steam görs på en REA.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte Road96 till att börja med. 56kr.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det var länge sedan man hittade något på dessa reor.

Det är var länge sen man inte såg en kommentar där folk klagar på detta.

Man kan ju tänka sig att de extrema reor steam hade förr kan liknas med Epics gratis spel. Ett trick för att locka kunder.

Oftast så köpte jag bara massa spel jag aldrig spelade ändå. 😝

Medlem

Spel är inte billigast på Steam längre, det var otroligt längesen jag köpte något på Steam såvida det inte var på release likt remnant 2.

Allt är billigare på andra hemsidor eller speciellt nu på epics rea. Tex outlast trials är 100 kr billigare på Epic än Steam. Riktiga ockerpriser på Steam.

Medlem
Skrivet av noreason:

Spel är inte billigast på Steam längre, det var otroligt längesen jag köpte något på Steam såvida det inte var på release likt remnant 2.

Allt är billigare på andra hemsidor eller speciellt nu på epics rea. Tex outlast trials är 100 kr billigare på Epic än Steam. Riktiga ockerpriser på Steam.

Andra sidor. Menar du grey market?
Knappast en rättvis jämförelse och så är säljarna shady.
Ryssland, förenade Arabemiraten, saudi och kina är många av säljarna och som ger 0kr till utvecklarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Andra sidor. Menar du grey market?
Knappast en rättvis jämförelse och så är säljarna shady.
Ryssland, förenade Arabemiraten, saudi och kina är många av säljarna och som ger 0kr till utvecklarna.

Varför skulle jag mena det? Nej det är inte vad jag menar.

Jag rekommenderar även att kolla spelen på steams hemsida med isthereanydeal extension och steamdb extentions så ser du var spelet är billigast och om det är all time low. Tex elden ring är billigare på gamebillet än Steam.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Andra sidor. Menar du grey market?
Knappast en rättvis jämförelse och så är säljarna shady.
Ryssland, förenade Arabemiraten, saudi och kina är många av säljarna och som ger 0kr till utvecklarna.

Dumt att kolla greymarket, men kollar man här https://isthereanydeal.com/ dom listar bara ordentliga affärer så ser man att steam är dyra och man kan spara en slant genom att inte köpa på steam.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av noreason:

Varför skulle jag mena det? Nej det är inte vad jag menar.

Jag rekommenderar även att kolla spelen på steams hemsida med isthereanydeal extension och steamdb extentions så ser du var spelet är billigast och om det är all time low. Tex elden ring är billigare på gamebillet än Steam.

Skrivet av korvmos:

Dumt att kolla greymarket, men kollar man här https://isthereanydeal.com/ dom listar bara ordentliga affärer så ser man att steam är dyra och man kan spara en slant genom att inte köpa på steam.

Ja isthereanydeal listar legitima affärer 👍
Undvik greymarket, man finasierar likt en droganvändare rutten bussiness


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot

@Anton Q: blev det bättre denna gången?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm skapligt pris på Jedi Survivor. Såg dock att det var snäppet billigare på Epic, är det nu man slår till kanske?

PC-optimeringen är ju som den är, mycket bättre än vid release och ska funka OK vad jag läst, men inte helt felfritt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vaaarför kan de inte ha rea på dark souls 3? Det hade ju rea på dark souls spelen förr? Bläh!!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Anton Q: blev det bättre denna gången?

Frågar du mig för du undrar eller mest för att vara spydig och vill göra bort mig lite?

Att lägga fram det första motivet som en möjlighet gjorde jag mest för att vara snäll.

Real professional, bro.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

Hmm skapligt pris på Jedi Survivor. Såg dock att det var snäppet billigare på Epic, är det nu man slår till kanske?

PC-optimeringen är ju som den är, mycket bättre än vid release och ska funka OK vad jag läst, men inte helt felfritt.

Jag har varit en riktig gnällspik när det kommer till just det spelet och jag skulle ändå vilja påstå att det rullar på relativt bra just nu faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har varit en riktig gnällspik när det kommer till just det spelet och jag skulle ändå vilja påstå att det rullar på relativt bra just nu faktiskt.

Skönt att höra, för det verkade verkligen vara ett vrak vid release.

Fick bli ett köp, dock på Epic.

Fick det för 223 spänn efter kupong och någon rabatt jag hade sen senaste köpet, blev betydligt bättre pris än jag trodde.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Frågar du mig för du undrar eller mest för att vara spydig och vill göra bort mig lite?

Att lägga fram det första motivet som en möjlighet gjorde jag mest för att vara snäll.

Real professional, bro.

Ta det inte så hårt. Se det som en vänlig passning, och att du faktiskt idag fick en nyhetstext anpassad som reaktion på din rant igår om kassa reor. 🤗


signatur

Memento Mori

Medlem

Väldigt sällan man faktiskt hittar något som sticker ut i mängden så tar gärna emot tips på spel som passar utmärkt för enklare spelning på en Steam Deck (typ något i stil med Ori).

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av baxtex:

Det är var länge sen man inte såg en kommentar där folk klagar på detta.

Man kan ju tänka sig att de extrema reor steam hade förr kan liknas med Epics gratis spel. Ett trick för att locka kunder.

Oftast så köpte jag bara massa spel jag aldrig spelade ändå. 😝

Jag klagar väl inte.
Säger bara.
Slapna av grabben

Medlem

Min känsla är att Steams reor var mycket bättre förr. Då kunde man hitta riktiga kap för under 100 kronor. Vissa spel för 25-50 kronor. Finns det fler som har samma känsla?

Medlem

Skulle köpa Baldur's gate 3 idag, så det blev en liten bonus med 10% av ; )
+ Dead Space remake också som har varit på min lista (Y)


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Jag har redan köpt alla spel jag vill ha 😁

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jaså, känns som minst 90% av alla köp på Steam görs på en REA.

Flera jag känner samlar på sig spel på dessa reor utan att knappt starta dem, än mindre spela klart. Känns rätt meningslöst, men det är väl "afraid to miss out" begäret som trumfar allt.

Köper hellre ett spel jag verkligen vill ha som är dyrare eller nytt än 10st som bara samlar damm för att.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag har redan köpt alla spel jag vill ha 😁

Gött - hur många har du spelat?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av heady89:

Flera jag känner samlar på sig spel på dessa reor utan att knappt starta dem, än mindre spela klart. Känns rätt meningslöst, men det är väl "afraid to miss out" begäret som trumfar allt.

Köper hellre ett spel jag verkligen vill ha som är dyrare eller nytt än 10st som bara samlar damm för att.

Mm man slösar förmodligen bara bort pengar om man köper spel enbart för att man kanske vill spela dom nån gång i framtiden.
Samma spel kommer ändå på rea många ggr under året så man missar inga deals direkt.
Jag använder mest Steams wishlist-system för att hålla koll på intressanta spel men köper dom inte förrän jag faktiskt vill spela dom.

Har runt 200st spel på wishlist.

Medlem
Skrivet av heady89:

Flera jag känner samlar på sig spel på dessa reor utan att knappt starta dem, än mindre spela klart. Känns rätt meningslöst, men det är väl "afraid to miss out" begäret som trumfar allt.

Köper hellre ett spel jag verkligen vill ha som är dyrare eller nytt än 10st som bara samlar damm för att.

Ja det är bara dumt.
Jag köper också spelen jag vill ha, men det är ju väldigt ofta REA så då blir det att man köper spelet man vill spela när det är just REA.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar