Dispyten är över: Frogwares har till slut fått kontroll över The Sinking City

Robot
Dispyten är över: Frogwares har till slut fått kontroll över The Sinking City
Medlem

Köpte direkt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Då blir det ett köp efter jobbet, har varit intresserad av det innan men osäker på var köpet skulle bli det rätta.

Medlem

Riktigt trevligt mys-rys-spel 😊


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Redaktör
Ponny

Har varit sugen på det länge (till och med köpt det!), men betygen är ju ganska spridda så det har inte varit prioriterat. Men... kanske ändå?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var inte övertygad när jag provade det när det släpptes, har svårt att tro att det skulle blivit något bättre.

Medlem

FZ 2/5 av Bennet, är det värt det ens på 90% rea?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

FZ 2/5 av Bennet, är det värt det ens på 90% rea?

Ps. Ligger i backloggen nu


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har varit sugen på det länge (till och med köpt det!), men betygen är ju ganska spridda så det har inte varit prioriterat. Men... kanske ändå?

Om gillar deras Sherlock spel och då främst Year One plus Lovecraft, kommer du fastna för det

Medlem

Jag spelade igenom det. Det har en del intressanta grejer för sig, men är i slutändan ganska meh. Men, det finns en jävla bra atmosfär ändå. Skulle säga att mainstoryn kan vara värd en genomspelning, men det är inte värt att grinda sidequests.


signatur

Videomupp

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av WildThing:

Jag spelade igenom det. Det har en del intressanta grejer för sig, men är i slutändan ganska meh. Men, det finns en jävla bra atmosfär ändå. Skulle säga att mainstoryn kan vara värd en genomspelning, men det är inte värt att grinda sidequests.

Mm. Jag har försökt komma in i det flera gånger utan att lyckas. Funderar på att kanske grinda mig igenom det med hjälp av en walkthrough eller något. För stämningen finns ju där så jag vill gilla det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Känns som ett typiskt Gamepass/PS+ spel haha.

Spelade det när det kom till PS4. Absolut lite B, men det har något ändå som gjort att jag tänker på det från stund till stund. Mys-rysare som någon tidigare skrev. Så det blev att jag köpte det igen till PS5. Blir kul att se hur det flyter/funkar nu. Lovecraft FTW!

Medlem

Spelat den nyare lite upphottade versionen till current gen, och blev omedelbart tagen av atmosfären. Riktigt fängslande. Skall definitivt spelas mer.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Märkligt med så mycket bråk om ett så strikt mediokert spel
Finns helt klart en del bra mysterier att lösa i spelet, men det tyngs ned så sjukt mycket av att allt annat känns så billigt, själlöst och slarvigt. Världens tristaste "open world", världens tristaste action/skjutpartier som man bara vill undvika.

Medlem

Det är kanske ingen fullträff till spel, men för fyra dollar är det en no-brainer för alla som vill ha lite lovecraftianskt mysrys. Combat är inte spelets behållning - det känns lite som ett nödvändigt ont på samma sätt som i Alan Wake - men stämningen är på topp. Lite smårolig sinneshälsamekanik plus några rejält minnesvärda sekvenser får man också. Det är väl värt ens tid.

Och även den som är lite räddhågsen kan spela det. Det är inget skräckspel på så sätt.

1
Skriv svar