Ökända Ghost Rider

Avstängd
Ökända Ghost Rider

I början på 2000 skall han ha kört med en Porsche som en galning från ena sidan till andra sidan Stockholm:

Efter det har han fortsatt göra galna saker som att åka motorcykel i 300km/h mellan Stockholm och Uppsala.

Utomlands är det många som förlorat livet när dom försökt kopiera hans vansinneskörningar. Har ni varit imponerade av denna livsfarliga fartdåre, eller alltid avskytt honom?


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Har väl varit lite kul att kika på hans videos men jag har nog ingen känsla endera vägen angående honom. Fördelen med MC är väl att när det väl går åt helvete är det oftast bara föraren själv som går åt.

Lite som att kika på Isle of Man TT, ofattbar galenskap men likt en trafikolycka går det inte att slita blicken ifrån det XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte det minsta imponerande. Enbart idiotiskt! Kör på bana förfasiken om du gillar att köra fort, sätt inte andras liv i fara!

Inaktiv

När man var ung och dum var ju en anledning till MC-kortet hans filmer och han har inspirerat alldeles för många dödsolyckor och olyckor som du säger. När man fått hjärna imponerar det inte på en längre. Mestadels tur.

Samtidigt har han gjort det i sjukt många år, även utanför kameran, och jag förstår ärligt talat inte hur han lever och har alla lemmar intakta. Kan mycket väl vara olika personer.

Medlem

Jag var medlem på ett MC-forum där "han" också var medlem. Det var ju en del underhållande diskussioner där kan man säga. Men till slut så spårade det ur i varje diskussion. Inte alltid hans fel, men han blev bannad och Ghost Rider blev ett forbidden topic. Efter det blev det "Han vars namn vi inte nämner". 😋

Medlem

Ghost Rider var ju så sanslöst ballt när man var ung. Det är fortfarande helt galet, men nu får jag mest ont i magen av att titta på det. Det känns svårt att skylla några MC-relaterade dödsfall på just karaktären Ghost Rider - snabba motorcykelsekvenser är ju en stapelvara i film - men det här att rejsa mellan trafik mitt på dagen...nja.

En sak som slår mig med de här filmerna i vuxen ålder är hur dåligt den sinnessjuka farten förmedlas. Att blåsa fram i tvåhundra knyck på väg är svindlande. Och här ska man upp ytterligare hundra knyck.

Medlem

Gör han crazy grejer fortfarande?

Medlem

Låsas in är vad han förtjänar.

Köra runt och göra farliga saker på ställen där man kan köra ensam = fine, upp till en själv hur dum man vill vara.

Ute i trafiken bland andra = 1 års fängelse för varje person han riskerat skada borde leda till livstids fängelse. Plus 10 år extra för varje idiot han inspirerat.

Noll respekt för såna dårar.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

I början på 2000 skall han ha kört med en Porsche som en galning från ena sidan till andra sidan Stockholm:
https://www.youtube.com/watch?v=YS4Iy9lrSUs

Efter det har han fortsatt göra galna saker som att åka motorcykel i 300km/h mellan Stockholm och Uppsala.
https://www.youtube.com/watch?v=qXiIJ32kaZU
Utomlands är det många som förlorat livet när dom försökt kopiera hans vansinneskörningar. Har ni varit imponerade av denna livsfarliga fartdåre, eller alltid avskytt honom?

Visste inte att han fortfarande höll på! Minns LAN-partyn på grundskolan och gymnasiet så kollade vi hans videor (speciellt roligt när en var på Birdie i Uppsala) och tyckte det var sjukt imponerande. Idag bryr jag mig kanske inte lika mycket men det väcker ju lite nostalgiska känslor ändå.

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Visste inte att han fortfarande höll på! Minns LAN-partyn på grundskolan och gymnasiet så kollade vi hans videor (speciellt roligt när en var på Birdie i Uppsala) och tyckte det var sjukt imponerande. Idag bryr jag mig kanske inte lika mycket men det väcker ju lite nostalgiska känslor ändå.

Kom ihåg när det började med Porschen genom Stockholm, och hans första Stockhom-Uppsala. Särskilt Porsche genom Stockholm var ju otroligt, då tänkte man inte på att han var livsfarlig, det var en häftig sportbil med underbart ljud som körde så snabbt det var möjligt genom Stockholm mitt i natten. Kommer ihåg när jag var utomlands vid den tiden, många var ju imponerade och sa "du är från Sverige som Ghost Rider", träffade ingen som sa något i stil med "den djävla dåren" och det var bara vanliga personer jag pratade med. Har en tillräckligt kraftig läcker bil som har ett par år, välvårdad och jag skulle inte vilja byta den mot någon bil. Dessutom skyhöga böter om man kör för fort, kortet ryker vid 30km/h över fartgränsen. Finns ju ingenstans att köra en extremt kraftig sportbil, förutom på bana.

Det är ingen tvekan att han borde ha körförbud livstid. Om vi bara ser på skickligheten som förare är han ju väldigt skicklig, vilket som sagt inte gör att han är mindre dåraktig med farten.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Denna var riktigt underhållande att se, STHLM C - GBG C (2:09:57)

https://www.youtube.com/watch?v=NcGf0q5ileo&t=1s


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Mjo, såg dom där som ung, riktigt ballt tyckte man då. Men det tappade charmen rätt fort efter att en bekant miste en familjemedlem tack vare den där typen av idioti.

Medlem

Ja. Det var häftigt när man var liten och inte förstod bättre. Idag tycker jag han är en idiot på vansinnesfärd.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Denna var riktigt underhållande att se, STHLM C - GBG C (2:09:57)

https://www.youtube.com/watch?v=NcGf0q5ileo&t=1s

Det som är bra med den här videon (jämfört med Ghost Rider) är att du får all information som Herr Andersson övervägt tillsammans med genomförandet. Han sätter verkligen ribban i taket. Det känns omöjligt att ens försöka. Jag vill tro att videon avskräcker mer än inspirerar potentiella fartdårar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

brrap brrap pew pew
Skrivet av theBoosing:

Denna var riktigt underhållande att se, STHLM C - GBG C (2:09:57)

https://www.youtube.com/watch?v=NcGf0q5ileo&t=1s

Vilket själviskt jävla svin


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av robbis:

Inte det minsta imponerande. Enbart idiotiskt! Kör på bana förfasiken om du gillar att köra fort, sätt inte andras liv i fara!

Det är objektivt imponerande. Idiotiskt, absolut. Precis som hopp utan fallskärm, etc.

Imponerande är det alldeles oavsett.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Kom ihåg när det började med Porschen genom Stockholm, och hans första Stockhom-Uppsala. Särskilt Porsche genom Stockholm var ju otroligt, då tänkte man inte på att han var livsfarlig, det var en häftig sportbil med underbart ljud som körde så snabbt det var möjligt genom Stockholm mitt i natten. Kommer ihåg när jag var utomlands vid den tiden, många var ju imponerade och sa "du är från Sverige som Ghost Rider", träffade ingen som sa något i stil med "den djävla dåren" och det var bara vanliga personer jag pratade med. Har en tillräckligt kraftig läcker bil som har ett par år, välvårdad och jag skulle inte vilja byta den mot någon bil. Dessutom skyhöga böter om man kör för fort, kortet ryker vid 30km/h över fartgränsen. Finns ju ingenstans att köra en extremt kraftig sportbil, förutom på bana.

Det är ingen tvekan att han borde ha körförbud livstid. Om vi bara ser på skickligheten som förare är han ju väldigt skicklig, vilket som sagt inte gör att han är mindre dåraktig med farten.

Haha, ska jag vara ärlig så hade jag inte sett Porche-klippet utan kände bara till honom som MC-förare. Han borde använda skillsen till något vettigt istället, typ professionell racing eller stuntförare

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Haha, ska jag vara ärlig så hade jag inte sett Porche-klippet utan kände bara till honom som MC-förare. Han borde använda skillsen till något vettigt istället, typ professionell racing eller stuntförare

Han är en skicklig dåre. Det här bör du se när han leker med polisen i Stockholm i en Subaru, han har tur att det är i Sverige, i USA hade dom avrättat honom. Vrålet från motorn, bringing back sweet memories.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

1
Skriv svar