Fz Frukostvanor?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är en mack-människa tycker om mackor

Det skålar vi för, mackor är livet!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Just nu kör jag:
45g fiberhavregryn
15g agavesirap
10g rostade kokosflarn
5g chiafrön
Lite frukt, kanske banan eller en sked äppelmos utan tillsatt socker samt 24g soyaproteinpulver.
Riktigt gott! Gör ofta tre dagars portioner och låter det stå i kylen.

Medlem

Olika, efter att käkat havregrynsgröt i ca 2 månader så tröttna jag på diska kastrullen så nu har jag börjat med yoghurt och mackor istället. Ibland hoppar man över frukost o kör lunch istället...

Releasehästryttare
Skrivet av Zidious G:

Äter vanlig lagad mat, vad jag nu har lagat för något. Vet inte varför just frukost måste bestå av flingor och andra saker diverse mega-corporations har bestämt är "frukost".

Intressant, det har själv hänt mig det senaste att man vaknat så sent att man tar och käkar tidig lunch i stället för "traditionell" frukost.

Skrivet av Gaara:

Olika, efter att käkat havregrynsgröt i ca 2 månader så tröttna jag på diska kastrullen så nu har jag börjat med yoghurt och mackor istället. Ibland hoppar man över frukost o kör lunch istället...

Kör micron istället så slipper du diska en kastrull, 1dl havre flingor 2 dl vatten i 2 minuter så blir det jätte bra!

Medlem

Skippar också frukosten allt som oftast på vardagar (prioriterar sömn och hygien).

Under helgen kan det bli lite vad som helst, men oftast frallor. Har inga problem med att äta typisk middagsmat till frukost eller vice versa.

Äter inte frukost förutom när det vankas hotellfrukost.
Så nästan aldrig.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Åt förr aldrig frukost mestadels bara en kopp kaffe och kanske ett par limpmackor, men efter att jag hade en hjärtinfarkt och fick en diabetesdiagnos för lite över ett år sedan, har jag börjat käka lite nyttigare frukost som är bra för blodsockret, fil + nyttiga flingor (havreringar utan socker) och ett kokt ägg + kaffe.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

KoP
Medlem

Käkar frukost på jobbet så:

En smörgås med nån mjukost på.
En liten burk yogurt.
Ett äpple.

Typ det man äter varje dag till frukost förutom på helger då man kanske lyxar till det med ett par äggmackor.

Medlem
Skrivet av Devan:

Intressant, det har själv hänt mig det senaste att man vaknat så sent att man tar och käkar tidig lunch i stället för "traditionell" frukost.

Kör micron istället så slipper du diska en kastrull, 1dl havre flingor 2 dl vatten i 2 minuter så blir det jätte bra!

Nja, äger inte ens en micro tycker inte micro lagar mat bra. Det går snabbt ja men ursh

Medlem

Bröd är det bästa som finns men till frukost blir det havregroot med russin och antingen chiafrön, linfrön, kokosflingor eller psylliumfrön, ibland en skivad banan till. Ibland allt på en gång, micra 2min, sen en sked jordnötssmör och vaniljkvarg. Och en stor kopp kaffe så klart

Medlem

7 råa ägg som mixas med 1,4kg kycklinglever och 5dl tabascogrädde. Sen hulkar jag i en halvtimma före det är dags att dra till jobbet. Funkar skitbra, har inget matsug på hela dagen.

Ambassadör
Xbox

Kaffe och snus.


signatur

Jump in.

Medlem

Kaffe och snus

Inaktiv
Skrivet av GustavA:

7 råa ägg som mixas med 1,4kg kycklinglever och 5dl tabascogrädde. Sen hulkar jag i en halvtimma före det är dags att dra till jobbet. Funkar skitbra, har inget matsug på hela dagen.

Om det hade varit sant hade man behövt utrymma byggnaden om personen la sig

Medlem

Kaffe.

Jag ska få iväg tre ungar på vardagsmornar så: macka och kaffe.
På helgen blir det pannkakor, omelett, macka, kanske yoghurt och självklart kaffe.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Kvarg med banan och ev kanel. Smaksatt ibland och ibland vanlig. Oftast Lindahls.

Just nu dock är det risgrynsgröt för jag köpte på mig lite när butiken reade ut kvarvarande från julen för bara några kronor

edit: Och kaffe såklart.

Medlem

Går upp kl 4 varje vardag så orkar inte göra något mer avancerat än kaffe
Men på helgerna kan det bli lite annat, typ äggröra, flingor och liknande.

Medlem

Några mackor och en kopp te (earl grey). Oftast pågenlimpa med antingen leverpastej eller salami, och om det är bröd jag rostar så blir det kaviar på mackorna


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Äter aldrig frukost, har ingen aptit för det på morgonen. Äter inte lunch heller. Vet ej hur jag orkar med dagarna då jag ofta gör mycket tunga arbeten.

Medlem

Frukost är i princip måltiden jag tar på störst allvar. Måste få i mig något ordentligt för att klara dagen och slarvar mycket hellre med lunch än frukost.

Men i vanliga fall någon form av smörgås bestående av ost, ett par olika former av korv, tomat, och något ägg eller två.

Medlem

En skopa proteinpulver med vatten. Kaffe.

Äter mycket till båda lunch och middag och ofta kvällsmål. Tycker att det är en rimlig balans som gör att jag är viktstabil trots att jag äter så mycket övriga måltider.

Finner dessutom att man vänjer sig snabbt vid liten/ingen frukost utan att bli hungrig.

Äter frukost om jag ska styrketräna tidigt på dagen eller har innebandy samma dag. Då vill jag ha mackor.

Frugan brukar laga scones på helgerna ibland, då är det fest.

Medlem

Saknar "Inget" som alternativ. Jag har försökt i hela mitt vuxna liv att få till en sjysst morgonrutin där frukost ingår. Det går inte. Duscha, dricka kaffe och snusa/ta en cigg är så långt jag har kommit.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Rätt dålig när det gäller frukost, blir ofta knäckebröd med apelsinjos. Ibland Havrefras eller müesli också.

Pratade med en dietist för ett tag sedan som tyckte jag åt för lite protein till frukost, men vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Provade ägg ett tag och skinka på knäckebrödet men det var inget jag gillade.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kaffe och snus.

Samma här och kanske en cigg ibland. Har extremt svårt att käka nått på morgonen


signatur

Allätare

Medlem

Frukosten är min största måltid varje dag. Längtar upp ur sängen för att sätta på kaffe och ordna en god frukost med flingor, yoghurt och mackor. Verkar ganska ensam om det märker jag, haha.

Medlem

Havregrynsgröt (havre, vatten, salt) toppad med antingen blåbär eller äpple + kanel, sen kanske ägg, kanske hembakat surdegsbröd, och antingen en proteinshake eller en smoothie. Varje dag när jag vaknar hemma. försöker hålla mig någorlunda lika om jag är på hotell.

Medlem

Två kokta ägg och kaffe med snus.

Medlem

Har aldrig haft mycket till aptit på morgonen, men de senaste åren har jag kört på en form av smoothie. Lite blandade bär, bana, äpple, spenat och typ morotsjuice. Det funkar bra då jag tycker all form av "fast" föda liksom växer i munnen på mig på morgonen.

Medlem

Snus o taggtråd!

Jag försöker undvika frulle. Har svårt att äta på morgonen. Vid 10-11 brukar jag föröka stoppa i mig nått. Musli/macka eller kanske till o med en riktig middag från gårdagens rester.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Havregrynsgröt med en klick jordnötssmör och honung, ett glas med Zeroh-saft, ett glas oboy och en kopp kaffe. På helgen blir det kvarg, yoghurt och bär.

Ibland varierar jag med cornflakes på morgonen.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

12
Skriv svar