Obsidian visar mer från fantasy-rollspelet Avowed

Robot
Obsidian visar mer från fantasy-rollspelet Avowed

Och förklarar varför det är ett Obsidian-spel.

#Avowed, #Obsidian, #nyhetstips


Medlem

Grafik ser snyggt ut men combat och animationerna ser riktigt stelt ut och inte roligt ut.

Ser ju ut som att dom har lagt till liknande trollspö attack som snabbattack i hogwarts legacy, funkar i harry potter inte så mycket i det här spelet imo, ser larvigt ut xD

Medlem
Citat:

I videon ovan snackar de lite om spelet och förklarar att det är ett Obsidian-spel eftersom spelaren är vad som driver handlingen vidare

Sen att det är utvecklat av Obsidian lär också väga starkt i frågan.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Anton Q:

Sen att det är utvecklat av Obsidian lär också väga stark i frågan.

Tror du är något på spåren!

Medlem

Ser fruktansvärt stelt ut.

Medlem

Ser grymt bra ut! Men folk gillar att hata för att spelet har lite färg och inte ser tillräckligt mörkt, macho och testo ut lol.

Medlem

Kamera, animationer och combat oroar... Det ser väldigt stelt och "Skyrim" (daterat) ut. Man hade önskat en supermodern version av combat:en i Dark Messiah.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Fult och stelt men det kanske inte är menat att se bra ut. Jag är inte ett fan av Skyrim-liknande spel så detta är nog inget för mig.

Ser än så länge ut som att Obsidian fortsatt sitter fast i släpp av rätt medelmåttiga spel.
Trist.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ser tyvärr inte bra ut. Jag är mer intresserad av att se vad Josh Sawyer & company jobbar på.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ser än så länge ut som att Obsidian fortsatt sitter fast i släpp av rätt medelmåttiga spel.
Trist.

Jag tror också att det blir i nivå med deras tidigare spel men hoppas på ännu bättre. Deras tidigare spel är för mig 8-9/10, likt betygssnittet.
Tycker främst att karaktärerna i deras spel är intressanta, men också världarna. PoE-världen passar för den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ser grymt bra ut! Men folk gillar att hata för att spelet har lite färg och inte ser tillräckligt mörkt, macho och testo ut lol.

Jag tror att folk är besvikna eftersom det lilla som visades när spelet avtäcktes (2-3 år sedan?) hade en mycket mörkare ton.

Det kanske hände något under utvecklingen eller så var den mer färgglada världen påtänkt redan från början men personligen dog min hype för spelet när Obsidian visade upp mer av det.
Helt enkelt för att det inte alls var som jag förväntade mig utifrån det man hade att gå på sedan innan. Jag tror fortfarande att Avowed kommer att bli ett grymt bra spel men det tilltalar inte mig så mycket längre. Ser många som är av samma åsikt, något hat har jag inte sett.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Knalle:

Jag tror att folk är besvikna eftersom det lilla som visades när spelet avtäcktes (2-3 år sedan?) hade en mycket mörkare ton.

Det kanske hände något under utvecklingen eller så var den mer färgglada världen påtänkt redan från början men personligen dog min hype för spelet när Obsidian visade upp mer av det.
Helt enkelt för att det inte alls var som jag förväntade mig utifrån det man hade att gå på sedan innan. Jag tror fortfarande att Avowed kommer att bli ett grymt bra spel men det tilltalar inte mig så mycket längre. Ser många som är av samma åsikt, något hat har jag inte sett.

Japp, ligger mycket i det. Första teasern satte en ton som det man sedan fått se inte lever upp till. Mina förväntningar föll förra sommaren, men har sakta börjat spira igen. Inte i samma grad, men ändå: jag ser fram emot det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ser riktigt nice ut! Blir bara mer och mer taggad på detta. Skönt att dom gick ifrån den första trailerns stil med, där verkade spelet ta en trist riktigt.

Medlem

Ser bra ut, gillar art-stylen man går efter. Combaten såg lite bättre ut i detta klipp, det som jag tror får det att se lite stelt ut är animationerna när man attackerar med svärdet, märks även att man kör med väldigt tight fov och med kontroll vilket också säkert gör att det ser stelare ut än vad det är.

Skribent

Tycker de borde sätta Obsidian på Fable, får lite de vibbarna av Avowed. Vilket enligt mig inte är negativt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fy vad dålig fightinganimationer. Man hugger svärdet över monstret och så sprutar det blod ur luften samtidigt som monstret böjer sig i den riktningen. Känns väl typ som att de bara klistrat på allt som olika lager och inte är 3D där det är en riktig fysikmotor.

Nä då saknar jag fighting från exempelvis Dark Messiah of Might & Magic.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av Ribcage:

Jag tror också att det blir i nivå med deras tidigare spel men hoppas på ännu bättre. Deras tidigare spel är för mig 8-9/10, likt betygssnittet.
Tycker främst att karaktärerna i deras spel är intressanta, men också världarna. PoE-världen passar för den här typen av spel.

Hade nog hellre sett en uppföljare på Pillars of Eternity eller Tyranny istället.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Ambassadör
Xbox

Tycker att det ser riktigt bra ut. Jag vet vad jag letar efter i ett RPG och animationer och färgpaletter hamnar jäkligt långt ned på den listan...

Det här kommer att bli grymt!


signatur

Jump in.

Medlem

Ser riktigt lovande ut!,

1
Skriv svar