Like a Dragon: Infinite Wealth är seriens största släpp på Steam

Robot
Like a Dragon: Infinite Wealth är seriens största släpp på Steam
Medlem

Tråkigt att se spelare inte bry sig om extremt kundfientliga beteenden från Sega. Samtidigt väldigt väntat.
Tänker mig att den stora massan bara vill spela ett bra spel och blundar för hur de blir behandlade.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tänker mig att den stora massan bara vill spela ett bra spel och blundar för hur de blir behandlade.

Bingo.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tråkigt att se spelare inte bry sig om extremt kundfientliga beteenden från Sega. Samtidigt väldigt väntat.
Tänker mig att den stora massan bara vill spela ett bra spel och blundar för hur de blir behandlade.

Frågan är om folk ens bryr sig om New Game+ i ett spel som redan kan klocka in på 100 timmar. Vore intressant att se hur försäljningen ser ut, om dom faktiskt sålde fler Deluxe-utgåvor än vanligt.

Medlem

Undrar om detta mest handlar om nya spelare för serien, eller spelare som tidigare spelat serien på tex PS4 och sedan hoppat till PC?

Medlem

Hade själv köpt det på release ifall inte Persona 3 Reload släpps nu på fredag


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Väldigt välförtjänt med då det är ett helt fantastiskt spel, en spelserie som bara blir bättre och bättre.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tråkigt att se spelare inte bry sig om extremt kundfientliga beteenden från Sega. Samtidigt väldigt väntat.
Tänker mig att den stora massan bara vill spela ett bra spel och blundar för hur de blir behandlade.

Vad är det rent spesefikt du tänker på ?

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Vad är det rent spesefikt du tänker på ?

Han menar nog det här. Vilket känns ganska så irrelevant för mig, dom enda gångerna jag använt mig av New Game+ i dom tidigare spelen i serien var när jag jagade achievements, och det är inget jag bryr mig om längre.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Vad är det rent spesefikt du tänker på ?

Skrivet av Kazutoyo:

Han menar nog det här. Vilket känns ganska så irrelevant för mig, dom enda gångerna jag använt mig av New Game+ i dom tidigare spelen i serien var när jag jagade achievements, och det är inget jag bryr mig om längre.

Det börjar oftast med något litet och helt plötsligt sitter vi där med skägget i brevlådan.

Medlem

Lagt ner 36 timmar sen release, blir nog mitt GOTY ifall inget annat kommer och tokdominerar. Är så oerhört mycket charm i spelet och så många olika system/saker att göra som allt koordineras till en väldigt tight helhet.

Måste säga också att en liten sak men som är väldigt stor för mig är att dom har totalt spikat ekonomin, Jag har alltid något jag vill köpa och alltid precis för lite pengar, uppmuntrar till att utforska och göra saker.

Skribent
Skrivet av Piigge:

Lagt ner 36 timmar sen release, blir nog mitt GOTY ifall inget annat kommer och tokdominerar. Är så oerhört mycket charm i spelet och så många olika system/saker att göra som allt koordineras till en väldigt tight helhet.

Måste säga också att en liten sak men som är väldigt stor för mig är att dom har totalt spikat ekonomin, Jag har alltid något jag vill köpa och alltid precis för lite pengar, uppmuntrar till att utforska och göra saker.

Det här var något jag inte direkt tänkte på när jag recenserade spelet. Men har upptäckt nu och det är fan briljant hur bra balanserat det där. Alltid något du vill ha som ligger precis utanför din ekonomi så du måste kämpa lite. Samtidigt blir det aldrig FÖR jobbigt och balansen verkar också hålla sig. I många spel så slutar det ju med att man har oändligt med pengar...ironin är väl kanske att spelet heter "Infinite Wealth".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Piigge:

Lagt ner 36 timmar sen release, blir nog mitt GOTY ifall inget annat kommer och tokdominerar. Är så oerhört mycket charm i spelet och så många olika system/saker att göra som allt koordineras till en väldigt tight helhet.

Måste säga också att en liten sak men som är väldigt stor för mig är att dom har totalt spikat ekonomin, Jag har alltid något jag vill köpa och alltid precis för lite pengar, uppmuntrar till att utforska och göra saker.

Spelar du på PC ? är det bra optimerat?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Spelar du på PC ? är det bra optimerat?

Spelar på pc och hade inga som helst problem med prestanda rtx2080 i7-9700.

1
Skriv svar