Uppgift – Nästa Battlefield får battle royale och free to play

Robot
Uppgift – Nästa Battlefield får battle royale och free to play
Medlem

Nej tack.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Quake-konnässsör

Neh, men andra får gärna spela.... Battlefield har varit lite hit n' miss sedan Battlefield 4 känner jag

Medlem

Jag gillade Firestorm (bortsett från buggarna) och i slutet med alla fuskare.

Medlem

Usch, ge mig ett traditionellt BF bara.
Men klasser (INTE HJÄLTAR ELLER PERSONLIGHETER) flera stora banor, ett planerat DLC utbud, så spelet lever längre.

BF4 är det optimala BF-spelet när det kommer till kartutbud, vapenutbud, osv.
Bara kör på något sånt så blire prima.

Medlem

Så mer fokus på one man army gameplay 🤔
Får hoppas på ett mer typiskt battlefield spel som grundspel. Sen spelar det ingen roll om det finns mass extra

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Usch, ge mig ett traditionellt BF bara.
Men klasser (INTE HJÄLTAR ELLER PERSONLIGHETER) flera stora banor, ett planerat DLC utbud, så spelet lever längre.

BF4 är det optimala BF-spelet när det kommer till kartutbud, vapenutbud, osv.
Bara kör på något sånt så blire prima.

Det kommer vara ett traditionellt BF också. Om det släpps ett BR till detta så kommer det vara standalone likt Warzone, alltså inget du ens behöver röra.
Kan fortsätta med vanliga Conquest, Rush, TDM m.m. precis som förut.

Medlem

Det blir som vanligt numera. "Allt ska fladdra och blinka och se jävligt imponerande ut i en produkt som är oerhört uselt, inte dåligt, optimerad och spelvärdet ligger sist på priolistan".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Efter 2042 så...

protip: Gör ett bra spel så kommer folk vilja spela det, och i detta fall ett bra battlefield


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Om de inte lyckas rädda serien denna gång är den körd.

Medlem

Är det bara jag som saknar glädjen och hur roligt man hade i första Battlefieldspelet? Eller är jag för gammal?

Förstår inte hur de bara kan göra om samma spel om och om igen och förvänta sig att folk kommer flockas till det som om det vore nåt nytt och revolutionerande? De behöver ju förändra spelet så att det känns som en proper evolution, inte som en polerad kopia av föregående version. Saknar det råa smutsiga Battlefield och variationerna. Battlefield Vietnam osv. Nu fokuserar man endast på hero shooters och sånt vilket är meh.

Men har nog vuxit förbi BF och tycker inte det är nåt kul längre. Brukade gilla kampanjerna men de tar de ju bort också. Och deras senaste spel har inte ens fan-skaran varit förljust i, så de får nog tänka om lite inför nästa spel.

Medlem

Free to play...? Så de kommer vara neröst med massa microtransaktioner...
Vilket kommer innebära skins... rosa hoppande kaniner, kändisar, massa orealistiska uniformer...
Hade jag jobbat på Dice hade jag hoppat av tåget sedan länge eftersom EA gjort det till en kassako istället för nått med själ..

Medlem

Ja till att gå tillbaka till det traditionella med klasser och 64 spelare. Men battle royale känns väldigt uttjatat nu.

Dem har dessutom mycket förtroende att vinna tillbaka efter katastrofen med 2042, mig lurar dem inte igen med en fin trailer och fina ord som "en hyllning till battlefield fansen". Glöm gimmiks som levolution och tornados som enbart är där för att se bra ut i trailers, ge oss klassiskt Battlefield gameplay istället.

Medlem
Skrivet av wallde:

Hade jag jobbat på Dice hade jag hoppat av tåget sedan länge eftersom EA gjort det till en kassako istället för nått med själ..

Det kan de förstås göra men inget av detta var okänt. Dice gillade pengar så de sålde ut hela sin själ till EA med full insikt och vetskap om att det skulle bli precis så som det blivit.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Eftersom det är ett så stort ip så kommer det aldrig hända men det bästa vore nog att lägga ned serien

Releasehästryttare

Free to play?

Medlem
Skrivet av Kane:

Det kan de förstås göra men inget av detta var okänt. Dice gillade pengar så de sålde ut hela sin själ till EA med full insikt och vetskap om att det skulle bli precis så som det blivit.

Tur man växte upp tillsammans med de första spelen och fick uppleva spelglädjen då i alla fall..

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Om de inte lyckas rädda serien denna gång är den körd.

Personligen drog jag den gränsen redan vid 2042, det är redan kört och mitt förtroende är bortblåst för denna studion.

De behöver få till ett mirakulöst bra spel härnäst för att jag ens ska snegla i dess riktning.

Medlem

Låter inte alls bra, kan dom bara inte göra ett vanligt BF? Vietnam/4/1 med härlig grafik och känsla?
Lägga ner tid på att få till ett bra gameplay och intressanta välbyggda kartor istället för tomtedräkter?

Geeks Gaming

Hur svårt ska de va? Ta BF2s gameplay loop, 4ans variation, 3/5ans gunplay och bc2s destruction.
Och community drivna servrar så hade jag tvingat folk att köpa spelet.

Medlem

Om de återigen försöker flörta med cods, fortnites, pubgs spelarbas så är de fan pantade
Gör ett bra spel utifrån vad deras corebase vill ha, så kommer andra lockas till det.

Kolla bara med fromSoft och elden ring, Larian med BG3 osv


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hur svårt ska de va? Ta BF2s gameplay loop, 4ans variation, 3/5ans gunplay och bc2s destruction.
Och community drivna servrar så hade jag tvingat folk att köpa spelet.

Det var en annan generation som skapade och spelade dessa spel.
Generationen finns ibte kvar hos utvecklarna och generationen är inte målgrupp #1 längre.
Därför blir det som det blir.
Har inget hopp för BF längre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

EA är verkligen hopplösa.

Medlem

Alltså Battle royale-läget som är free to play.

Medlem

Lär väl begå samma misstag igen, inte förvånad när det inte finns en enda talang hos dagens Dice kvar.

Medlem

Det enda Battle Royale:t jag spelat som jag tyckte faktiskt kändes som en fräsch upplevelse var ett av Ubisoft som de avbröt utvecklingen utav. Balansen var skit och en del att önska grafiskt, men gameplay loopen i sig var jävligt cool enligt mig. Såg fram emot att fortsätta spela det men nehepp.

Om Battlefield kan lyckas göra något nytt än bara ett typiskt Battle Royale, men något som fortfarande fångar Battlefield-andan, visst. Men jag tror ingen förväntar sig att det blir så. Jag förväntar mig skit.

Medlem

Allt fokus kommer läggas på battle royale och väldigt lite på conquest och rush tyvärr. Detta låter inte lovande.

Medlem
Skrivet av Devan:

Free to play?

Free2Pay. 🙂


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Jag gillade Bf1 mycket, BfV var okej.
Bf1 var bra rakt igenom, kul känsla i vapen även om de var lite väl peppriga för första världskriget. Otroligt snygg design och grafik. Gillade fortification väldigt mycket, tråkigt att det försvann. Gillade även grand war eller vad det hette, när ett slag utövades över flera ”dagar”.
BfV tog bort lite funktioner och la till massa kosmetiskt krimskrams som gjorde spelet skitfult, folk sprang runt som glödande gubbar och guldvapen. Vafan?

Medlem
Skrivet av ErikSvensson:

Free2Pay. 🙂

Fee2Pay


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar