NZXT Lift 2 - Gamingmöss som slår över sin viktklass

Robot
NZXT Lift 2 - Gamingmöss som slår över sin viktklass

Testpiloten André "Yatagarasu" Uppman testar att sikta och skjuta med NZXT:s senaste tillskott i Lift-serien, där låg vikt och anpassningar står i fokus.

#Datormus, #optisk


Medlem

Borde vara kriminellt att kalla en mus ambidextriös/ambidexter om musen saknar sidoknappar på höger sida.
Synd att den problematiken inte uppmärksammas i testet, borde ge -2 poäng.

Medlem
Skrivet av Decado:

Borde vara kriminellt att kalla en mus ambidextriös/ambidexter om musen saknar sidoknappar på höger sida.
Synd att den problematiken inte uppmärksammas i testet, borde ge -2 poäng.

Har aldrig använt mina sidoknappar så för mig är det ett stort plus. Innan jag avvaktiverade mina så ändrades DPI och massa, asdrygt. Aldrig känt behov av extra knappar på musen när man har tangentbordet.

Medlem
Skrivet av Decado:

Borde vara kriminellt att kalla en mus ambidextriös/ambidexter om musen saknar sidoknappar på höger sida.
Synd att den problematiken inte uppmärksammas i testet, borde ge -2 poäng.

Kan det vara ett fel från skribenten kanske? Inte letat mycket men vid en snabb anblick av produktsiden står det inget om att den ska vara ambidextrös. Symmetrisk, ja, men det är ju bara ett geometriskt begrepp, men inget om ambi funktionalitet.

Det största problemet är dock kabeln, att den existerar över huvud taget.

Medlem
Skrivet av Decado:

Borde vara kriminellt att kalla en mus ambidextriös/ambidexter om musen saknar sidoknappar på höger sida.
Synd att den problematiken inte uppmärksammas i testet, borde ge -2 poäng.

Den är inte ambidextriös, men han skrev ju bara att profilen var likt en, oavsett knappar. Men jag kan ha missat.

Medlem
Skrivet av Jimster7704:

Den är inte ambidextriös, men han skrev ju bara att profilen var likt en, oavsett knappar. Men jag kan ha missat.

I bildtexten på andra bilden står det "Den ambidextriösa spelmusen NZXT Symm jämte tangentbordet NZXT Function 2 i vit skrud."
Men du har rätt, den är inte ambidextriös.

Andra testare på SweC har uppmärksammat det i andra tester på möss (om än ovanligt) men egentligen så är det tillverkarna som är källan till problemet att den här typen av produkter marknadsförs som "ambidex".

Testpilot
Skrivet av Decado:

Borde vara kriminellt att kalla en mus ambidextriös/ambidexter om musen saknar sidoknappar på höger sida.
Synd att den problematiken inte uppmärksammas i testet, borde ge -2 poäng.

Skrivet av robbis:

Har aldrig använt mina sidoknappar så för mig är det ett stort plus. Innan jag avvaktiverade mina så ändrades DPI och massa, asdrygt. Aldrig känt behov av extra knappar på musen när man har tangentbordet.

Skrivet av Kyraal:

Kan det vara ett fel från skribenten kanske? Inte letat mycket men vid en snabb anblick av produktsiden står det inget om att den ska vara ambidextrös. Symmetrisk, ja, men det är ju bara ett geometriskt begrepp, men inget om ambi funktionalitet.

Det största problemet är dock kabeln, att den existerar över huvud taget.

Skrivet av Jimster7704:

Den är inte ambidextriös, men han skrev ju bara att profilen var likt en, oavsett knappar. Men jag kan ha missat.

Skrivet av Decado:

I bildtexten på andra bilden står det "Den ambidextriösa spelmusen NZXT Symm jämte tangentbordet NZXT Function 2 i vit skrud."
Men du har rätt, den är inte ambidextriös.

Andra testare på SweC har uppmärksammat det i andra tester på möss (om än ovanligt) men egentligen så är det tillverkarna som är källan till problemet att den här typen av produkter marknadsförs som "ambidex".

Jag tar på mig att det blev lite fel, i alla fall när det kommer till bildtexten där jag inte tydliggjorde att det handlade om en ambidextriös profil (som jag skrev senare längre ned i texten). Jag har nu ändrat till symmetrisk på båda ställen för att undvika missförstånd — ber om ursäkt för den onödiga förvirring detta skapat


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

@Yatagarasu Jag menade inget illa, det är jag som är surgubbe över att det är dåligt utbud med neutrala möss som har sidoknappar på båda sidorna.

Testpilot
Skrivet av Decado:

@Yatagarasu Jag menade inget illa, det är jag som är surgubbe över att det är dåligt utbud med neutrala möss som har sidoknappar på båda sidorna.

Det är lugnt, tog inte illa vid! Bara bra att det uppmärksammas när det blir eventuella felaktigheter 👍


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Nice med utförliga hårdvarurecensioner!

Jag har letat efter ett trådlöst tangetbord som inte smattrar så mycket, men ändå går att gejma med, alltså hålla i flera tangenter samtidigt, specifikt W (gå framåt) utan att den släpper kontakten. Har inte hittat något passande : (

Testpilot
Skrivet av AdamMK:

Nice med utförliga hårdvarurecensioner!

Jag har letat efter ett trådlöst tangetbord som inte smattrar så mycket, men ändå går att gejma med, alltså hålla i flera tangenter samtidigt, specifikt W (gå framåt) utan att den släpper kontakten. Har inte hittat något passande : (

Det du eftersöker är egentligen ett mekaniskt tangentbord med smorda och linjära brytare, som även har anti-ghosting och ten-key-rollover. Det finns gott om tangentbord som uppfyller dessa och det trådlösa kravet du eftersöker, frågan är som alltid vad budget tillåter!

Jag kan rekommendera att gå med i Discord-gruppen "Mekaniska Tangentbord Sverige", där finns det väldigt mycket expertis att hämta. Annars finns det gott om behjälpliga medlemmar både här på FZ och SweClockers-forumdel, så bara att starta en tråd där du eftersöker köpråd!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

1
Skriv svar