Flera Mass Effect-veteraner jobbar på Mass Effect 5

Robot
Flera Mass Effect-veteraner jobbar på Mass Effect 5

Med gott om erfarenhet från originaltrilogin.

#mass-effect, #mass-effect-5


Medlem

Det sista som överger en är väl hoppet som man säger.

Hoppas innerligt på något som kan leva upp till hur jag kände för den första trilogin. Det är för mig något av det bästa äventyr jag personligen spelat/upplevt. Älskar hela den värld som dom skapade, som enligt mig kan mäta sig med Star Wars i att dom har så mycket dom kan bygga vidare på och skapa, men så skall det ju göras bra också.

Hoppas innerligt på mer Mass Effect, som blir bra upplevelser.

Edit: #First

Medlem

Är femman en reboot, eller utspelar den sig i samma tidslinje som ett till tre?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Mer ofärdiga AAA spel som inte är riktigt bra.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel så jag hoppas rejält

Medlem
Skrivet av Akronym:

Är femman en reboot, eller utspelar den sig i samma tidslinje som ett till tre?

Det vet ingen säkert,men teasers har innehållit Liara, så troligtvis är det en direkt fortsättning på Shepard-sagan. Men jag skulle gissa att det blir lite soft-reboot som är relativt fristående från föregångarna.

Medlem

Mass Effect 4 väl, jag minns inte att det släppts någon fyra tidigare. 🤔

Medlem
Skrivet av Akronym:

Är femman en reboot, eller utspelar den sig i samma tidslinje som ett till tre?

Skrivet av Bennii:

Det vet ingen säkert,men teasers har innehållit Liara, så troligtvis är det en direkt fortsättning på Shepard-sagan. Men jag skulle gissa att det blir lite soft-reboot som är relativt fristående från föregångarna.

Mjo, Liara var ju ganska ung i trilogin, bara strax över 100 år, och teasern visade ju en Liara med en del rynkor i ansiktet, så det är ju möjligt att det utspelar sig några hundra år i framtiden och då har man mycket spelrum att göra en "soft reboot". Även om det inte blir spel i samma klass som originaltrilogin så ser jag fram emot att återvända till Mass Effect

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Mass Effect 4 väl, jag minns inte att det släppts någon fyra tidigare. 🤔

Mass Effect 6, då vi tidigare har haft Mass Effect Galaxy och Mass Effect: Infiltrator.

Medlem

Kan bli hur bra som helst! Jag tänker hoppas så länge det bara går att detta blir bra! Blir lite förspel hur nya Dragon Age blir, se deras form.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ja kapten ska ju stanna kvar sist ombord har jag hört... Hade jag varit dem hade jag gjort en Costa Concordia...

ZF
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Mass Effect 4 väl, jag minns inte att det släppts någon fyra tidigare. 🤔

"MAss Effect - Milky Sway"

Skrivet av Akronym:

Är femman en reboot, eller utspelar den sig i samma tidslinje som ett till tre?

Man har visat en äldre Liara samt flera döda Reapers. Det finns även vissa bilder som visar Andromedagalaxen samt en bild som blev väldigt omtalad då den verkar visa både Geth och en av Andromeda-raserna i en nattklubb.

Det har ännu inte dykt upp så mycket som faktiskt visar var och när det utspelar sig, samt hur tidigare spel kommer uppenbara sig.

Redaktör
Skrivet av Arcadia:

Mass Effect 4 väl, jag minns inte att det släppts någon fyra tidigare. 🤔

Andromeda, fjärde fullstora spelet i serien.


signatur
Medlem

Har aldrig spelat Mass Effect, men får väl se om det nyaste tilltalar framöver.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har aldrig spelat Mass Effect, men får väl se om det nyaste tilltalar framöver.

Det är ungefär som att streckkolla alla Falcon Crest på en gammal tv med svajig bild utan att få gå på toa. Nä jag gillade första, de andra har jag inte orkat mig igenom. Andromeda var ju ren katastrof. Borde inte ens få kallas Mass Effect. Ungefär som med Dragon Age Inqusition, fy fan vad dåligt! Har inte hög tillit till dessa gamla stora utvecklare längre. Blizzard skit, capcom skit, Allt EA/Bioware skit... Ubisoft skit... Same same. Gått över från att aldrig spela indie spel till att nästan bara köra indie och skippar alla storspel nästan. Senaste stora spelet jag köpt var Ghost of Tsushima och även det sög musten ur mig efter några timmar. Samma sak om och om igen.

Medlem

Frågan är ju hur man på bästa sätt kan trycka in mtx? Gärna x antal dollar per save eller liknande. EA har gjort undersökningar som visar att många kunder önskar sig sådant. Kommer bli toppen!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Frågan är ju hur man på bästa sätt kan trycka in mtx? Gärna x antal dollar per save eller liknande. EA har gjort undersökningar som visar att många kunder önskar sig sådant. Kommer bli toppen!

😂 spara dina framsteg för endast 12kr!

Medlem

Har spelat trilogin 4 gånger. Älskar den. Dock inte kört någon dlc. Ska nog skaffa legendary edition någon dag. Aldrig känt något sug efter andromeda men ska nog ta mig an det någon gång också.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ungefär som att streckkolla alla Falcon Crest på en gammal tv med svajig bild utan att få gå på toa. Nä jag gillade första, de andra har jag inte orkat mig igenom. Andromeda var ju ren katastrof. Borde inte ens få kallas Mass Effect. Ungefär som med Dragon Age Inqusition, fy fan vad dåligt! Har inte hög tillit till dessa gamla stora utvecklare längre. Blizzard skit, capcom skit, Allt EA/Bioware skit... Ubisoft skit... Same same. Gått över från att aldrig spela indie spel till att nästan bara köra indie och skippar alla storspel nästan. Senaste stora spelet jag köpt var Ghost of Tsushima och även det sög musten ur mig efter några timmar. Samma sak om och om igen.

Finns ju väldigt mycket skräp av både AAA och indiespel, det gäller att hitta sina guldkorn.
Ghost of tsushima har jag inte heller spelat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Låter bra. Ska bli kul och spela!

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ungefär som att streckkolla alla Falcon Crest på en gammal tv med svajig bild utan att få gå på toa. Nä jag gillade första, de andra har jag inte orkat mig igenom. Andromeda var ju ren katastrof. Borde inte ens få kallas Mass Effect. Ungefär som med Dragon Age Inqusition, fy fan vad dåligt! Har inte hög tillit till dessa gamla stora utvecklare längre. Blizzard skit, capcom skit, Allt EA/Bioware skit... Ubisoft skit... Same same. Gått över från att aldrig spela indie spel till att nästan bara köra indie och skippar alla storspel nästan. Senaste stora spelet jag köpt var Ghost of Tsushima och även det sög musten ur mig efter några timmar. Samma sak om och om igen.

Capcom skit? Resident Evil är ju en av de mest framgångsrika spelserier och vartenda jävla spel de släpper är ju en succé. Devil May Cry, Street Fighter och Monster Hunter också löjligt framgångsrika serier.

Säga vad man vill om Capcoms MTX business (vilket är helt oväsentligt eftersom allt du kan köpa kan du enkelt låsa upp genom att bara spela spelen) men deras devs är några av industrins bästa och mest passionerade utvecklare. Capcom hade en lite shady period men de släppte fortfarande massvis med välmotagna spel och de har blivit mycket bättre under senare år.

Resident Evil serien har varit helt flawless (RE3R var kort men ändå bra + utvecklad av en annan studio) i över 20 år. Deras spel är inte för alla såklart men de senare Resident Evil har varit guld-standard spel. Gillar inte att vara en bootlicker, RE är det enda Capcom som är stort fan av men deras framgång med andra titlar talar för sig själv. Att lägga dem med samma drägg som Blizzard och EA är verkligen orättvist.

1
Skriv svar