3D-grafikkortens historia

Medlem

Ahh, GeForce 2 MX

Medlem
Skrivet av Xphome:

Jag kommer ihåg mitt Voodoo 2 kort när man fick med en beta version av Incoming och jag tyckte 3Dfx var så bra

Ja för tusan! Spelade sönder Incoming dessutom:D

Inaktiv

kan bara säga att 9800pro var det bästa kort jag ägt,, Fan det höll i jäkla massa år känns det som.. Eller det brann några gånger men själva kortet var asgrymt <3

Medlem

Ja jäklar vilka minnen.

Mitt första kort var ett ATi Mach 64 1MB. Jävlar vad längesen det känns nu.

Sedan tog det ett tag tills jag uppgraderade och då blev det ett Riva TNT, sedan Radeon 7500 (rejält hopp!), Radeon 9700 Pro (ännu ett jättehopp, bästa köpet jag gjort) och nu ett Geforce 8800 GTX som jag köpte i princip när det släpptes.

Jag uppgraderar sällan men när jag gör det så märks det. Dessutom klarar sig mitt GTX alldeles utmärkt fortfarande.

Medlem

Det måste ha varit många som köpte Voodoo när det kom.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ojdå, det verkar ha hänt en del på grafikfronten. Kanske dags att slita ut sitt Voodo och köpa ett nyare? ;-P


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

mirohighscore 6mb hade som första i min P200 mmx. Det var stort då. Jag började spela PC redan på Dune 2 och Doom 1 tiden. Innan det spelade man på commandore och Atari. Lite NES oxå.

Medlem

Första 3dkortet var ett voodoo2, hur fett som helst!
Motocross madness och quake2 blev riktigt snygga tyckte man.

Medlem

är glad att jag haft turen att få ha mängder och åter mängder av olika kort


signatur

//monster

Medlem

började med ett ati kort 1mbyte sen ett voodoo2 sen ett till voodo2 (SLI) sen ati 9800pro 256mbyte/bit


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar