Activision hoppar av pc-spelsalliansen

Robot
Inaktiv
Activision hoppar av pc-spelsalliansen

Bra! Mer konsoll-spel! utrota pc-spelsmarknaden så att dom kan börja göra vettigare stöd för mus/tgb eller alternativa kontroller som fungerar lika bra på konsoll.


signatur

//Aron

Medlem

Förstår inte.. Konsolspel har ju bara två riktigt bra kategorier: Racing / Sport.

Medlem

^ This.
Är ju så sorgligt att de inte kan anpassa sig bättre till datorspelsmarknaden. Dock har jag inte riktigt koll på vad dom håller på med i alliansen, så jag ska väl inte slänga saker runt mig alltför mycket. Men Activision är en av de få jag fortfarande har förtroende och respekt för, så jag antar att dom har tröttnat på de andra tomtarna i gänget.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Synd, Activision brukar ju vara ganska bra annars.

Medlem

Den är död i min åsikt på grund av en enda sak:

Sony DADC gick med.

För att förtydliga, Sony DADC == SecuROM.

Medlem

probleet med konsol spel är för mig att moding eller liknande knapt finns ditt sen att företagen kan bärgära så mycket om man vill spela onlina som dom inte lyckas med på pc marknaden. om konsolerna har mycket störe stöd för moddning och typ mycket bätre kontrol + tagentbor+mus så är det mycet finare.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Det här är verkligen synd. PC marknaden är på väg att dö ut helt men bara för det så betyder det ju inte att folk inte kommer att spela på datorn då det finns spel som CS,COD4,WOW.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Skitsnack att PC marknaden håller på att dö ut. Ni vet inte vad ni pratar om när ni säger så. Förra året ökade marknaden med 1/3 i Sverige. Trots finanskris. Större omsättning än någonsin förut.

http://www.dataspelsbranschen.se/statistics.aspx

Sluta häv ut er skit.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

PC marknaden är på väg att dö ut helt

Nej.

Medlem

lol pc gaming alliance tror jag inte gor sa mkt nytta
Pc spel saljer sig sjalva och via word of mouth
Sen att Pc spelare kanske koper spelen pa steam o webhallen an pa andra butiker kanske ar en annan femma.
Sen med ekonomiska krisen sa far alla en extra ursakt att dra in pa kostnader..

Konsoller ar en fattigmans version av en Pc dar anvandarna ar helt i valdet pa Microsoft och sony och nintendo
thx god for att man kan gora o tanka mods till Pc och att man kan spela fler players i multiplayer osv osv osv...
Konsoll kanske man koper nar man skaffar familj o sant skit om 10 ar

Medlem
Skrivet av wsod:

Skitsnack att PC marknaden håller på att dö ut. Ni vet inte vad ni pratar om när ni säger så. Förra året ökade marknaden med 1/3 i Sverige. Trots finanskris. Större omsättning än någonsin förut.

http://www.dataspelsbranschen.se/statistics.aspx

Sluta häv ut er skit.

Tycker du borde ta och titta igenom din fakta först. Att marknaden ökar med 1/3 har egentligen inget med nyheten att göra. Det är PC-marknaden som är intressant.

Förra året såldes 2 667 962 PC-spel att jämföra med 3 660 734 året innan. En minskning med 27 %. Detta minskade dock bara omsättningen med 7 % vilket är ganska intressant och kan tolkas på flera sätt.

Viktigt att notera är att 2 667 962 sålda spel inte är en speciellt dålig siffra om man tittar längre bakåt i tiden.

Inaktiv

Väldigt synd, PC marknaden är bra. Man kan fan inte spela till exempel strategi spel på konsoller, dom spelen ska vara på PC. Att man ska utrota PC marknaden håller jag inte med om, mycket roligare att spela FPS till exempel på PC.

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Hardboiled15:

PC marknaden är på väg att dö ut helt

Nej.

Jodå... men det lär dock dröja.

Ifall vi kunde få se lite mer "STANDARDISERING" för PC så kommer PC-spelen att ha en mycket större chans igen.

Konsol är konsol... medans en PC är ett hopplock av Triljoner olika kombinationsdelar. xD

Medlem

Pirater... Suck.
Tack för att ni förstör min spelplattform

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Bra! Mer konsoll-spel! utrota pc-spelsmarknaden så att dom kan börja göra vettigare stöd för mus/tgb eller alternativa kontroller som fungerar lika bra på konsoll.

Om de utrotar PC:n tänker jag då inte gå nära en konsoll om de inte fått stöd för mus och tangentbord.

Medlem

... "reklama"? my god

Inaktiv

Poänglös förening helt utan verklighetsförankring.

Medlem

konsoller är för folk som inte förstår sig på komplicerade grejer som datorer


signatur

//monster

Medlem

och pirater förstör ingenting, man tycker spelutgivarna kunde nöja sig med några hundra miljoner vinst om året men Nej! Girigheten är vad som förstör. och att dom själv valt att ta 500 spänn spelet, alla har inte råd med det. dessutom är max 2-3 spel om året ens nära värda pengarna. det har som sagt inget alls med pirater att göra. ger man ut skit för en hög summa och förväntar sig vinst på minst miljarder så går det såhär


signatur

//monster

Medlem

Ner med Konsoll


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Fast vissa gillar ju inte pc som dator och sen spelar konsoll. Dessutom gjorde de ju inte ett skit i denna allians.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Bara för att detta händer innebär det ju inte att PC på nåt sätt dör ut som spel platform. Men jag kan tänka mig att det drar ner på kostnader och underlättar mycket att göra spel till konsol då man har en fast platform att utveckla till istället för en pc som kan ha mängder av olika configs.

Återigen att försvara PCn med att FPS och strategi inte funkar på konsol är ju bara dumheter för hade det inte funkat så hade dom ju inte gjort spel till dom. Bland dom bästa FPS spel serierna är ju trots allt till konsoll.

Avstängd

"...stödja och stärka den krympande pc-spelsmarknaden."
Jag har svårt att tro att PC marknaden sakta går bort :S

Inaktiv

Upp för konsol! Var en anti-konsol männsika innan. Nu ser jag bara fördelar med det. Visst du betalar för att spela online men du spelar på lika vilkor. Alla har samma prestanda, du slipper folk med modifierade spel. Och FPS funkar lika fint på konsol som pc.

För att vara bra på FPS på pc krävs det inte mycket, är främst på konsol ens skicklighet sätts på prov.

Tyvärr håller jag med när folk skriver att rts inte fungerar och hoppas att dom utvecklar något som gör de.


signatur

/ Lixom

Medlem

För det första handlar det inte om att Activision ska sluta göra PC-Spel utan de bara hoppar ur en "allians" som misslyckades.

Så länge PCn är ett populärt arbetsverktyg och en del av de flestas vardag kommer det göras underhållning till den. Den dag då du ser en xbox eller playstation på varje skrivbord på företagen runt om i världen då kommer PC marknaden försvinna och med den PC-Spelen. Detta kommer förmodligen aldrig att ske.

De som i huvudsak går över till konsol är de speltillverkare som gör dåliga produkter eller inte hänger med tekniken. De kan lägga mindre tid på utveckling av spelen. De är i regel mycket fulare men detta döljs med huvudvärksframkallande effekter i stil med motion blur, blur, lite mer blur, grain filter, bloom x 10,000.
Skulle man kunna slå av detta skulle dåliga texturer titta fram, dåliga modeller och dåliga shaders.

Ta t.ex en titt på GTAIV som ansågs se helt fantastiskt ut på Xbox (pga skaran användare har så mycket lägre krav än en pc användare i de flesta fall) Sen när man kunde se det på PC och hade möjlighet att stänga av vissa funktioner kom dess fulhet fram. Det finns gott om exempel.

De tillverkare som går över till konsolen är ingen förlust för Pc-marknaden enligt mig. Det är snarare bara skönt att slippa många av dem.

Medlem
Medlem
Medlem

Skitsnack, visst kanske de etablerade utvecklarna skyr PC-marknaden, men det innebär bara att det lämnas mer utrymme för nya aktörer.

Sen finns det rätt j*vla många datorer nuförtiden(=potentiella kunder).

Medlem

Vafan skriker ni om att det är slutet på pc världen?
Herregud. En sketen allians säger inte mycket. Att 80% av denna tråd är för pc framför konsoll talar lite för sig också¨.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

123
Skriv svar