Högljudd PS3 fläkt

Medlem

^-- Det var inget problem från första början är min gissning, är ett fåtal som haft problem med sin ps3 vad det gäller fläktar som låter när man spelar dvds m.m. Men de tillhör nog bara den vanliga % defekta maskiner som släpptes som alltid. Har kommit i kontakt med ett par ps3or nu och ingen av dom har fört något liv för sig, dock kanske det är eftersom jag har vant mig vid 360 ;P

Medlem

fåtal? bara läsa runt lite, det är piss många som har det problemet..

Inaktiv

ni som endå har lagt ut ganska mycket pengar för eran ps3 , kan väl endå lägga 259 kr för en kylenhet,

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=335680&cks=ASS&assoc=9AC1...

Inaktiv

Tror inte det räcker med en kylenhet faktiskt. Problemet verkar ju vara mer komplicerat än så!?
Jag tänker så här......fläkten på min ps3:a startar efter ca 10 min och brummar på som fasiken och det spelar ingen roll vad jag använder maskinen till. Den startar vad jag än gör.
Jag kan förstå att fläkten vill starta om man pressar maskinen med tex Motorstorm eller dylikt spel, men inte om man bara kollar på en blue-ray film.
Då jobbar väl inte grafikkortet och processorerna?? För i så fall måste det ju finnas en väldigt högljud fläkt på de blue-ray spelare som finns nu?
Så jag tror att Sony vet om problemet och att det jobbar på att komma fram till en lösning.
Det kanske kan bli som det var med strömdosan till ps2:an. Där var det ju vissa som kunde börja brinna och då fick man skicka in den gamla så fick man en ny.
Man kan ju bara hoppas att detta kommer att ske inom en snar framtid så man kan få njuta av en tyst maskin när man tittar på film.

123
Skriv svar