Medlem

Fyfan, jag kan inte sluta tänka på guitar hero, har bara lirat i typ 5-7 timmar totalt men har storabstinens


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

vet hur det känns... speciellt när man lyssnar på radio och dem spelar "bark at the moon, Ziggy stardust osv" =P

Medlem

mmhm precis. av något skäl så fastnade stellar så in i helvete i mitt huvud. Den var inte ens så jävla rolig att lira.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

joda.. bark at the moon på hard är rolig..
Ziggy stardsust är skoj på expert också

Flakmonkey

gillar Killer Queen på Expert... kul att lira och man kan sjunga med också ^^

Medlem

Haha, känner mig också redigt skadad, såfort jag hör shysst gitarrspel i en låt så känner jag att jag bara skulle vilja dra upp min ps gitarr och rocka loss


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Otroligt roligt spel. Får en så hiskelig abstinens av att läsa den här tråden. Har ju ett par gitarrer, och spelet, men min PS2:a krånglar så jag bara kan spela 15-20 minuter innan låtarna börja stamma och ha sig.

Helst av allt vill jag ha lite Frank Zappa-låtar, men det kanske är att hoppas på för mycket.. :\

Medlem

Klarade nyligen spelet på expert, men vetefan om jag pallar lira upp 4/5 stars på de svåraste låtarna..
Märkte även att man inte ens behöver klara låtarna med bra flyt rakt igenom för att få skithöga skjärnor.. klarar man versen kungligt och sparar och sätter 8x på de snabba låtarna får man rätt så lätt bra betyg. Fan, kollar man på "5 star bark at the moon" filmerna på google video så ser man att man inte ens behöver klara solot för att få max.. man behöver bara överleva =/


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Damn sno0zer, du har gått förbi mig för länge sen, jag har bara soft spelat på medium, orkar inte ta mig vidare till hard träsket! Jag verkligen hatar den femte knappen!

Nån som har nå schyssta tips på handgrepp för att klara av skiftningarna? lillfingret pallar inte de två sista och flytta hela handen ett steg neråt förstör flytet!

Kanske bara är övning som gäller?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

... lillfingret pallar inte de två sista och flytta hela handen ett steg neråt förstör flytet!

Kanske bara är övning som gäller?

Hehe känner igen det där, jag har samma problem... :/

Medlem

Kan bara rekommendera att lira genom låtarna ett par gånger för att sedan bygga en handsättning efter behov. I regel så är pekfingret mer flexibelt och användbart än lillfingret så därför kan det vara smart att köra orange/gul med lill + ring medan grön + röd körs med pekfinger.. utom när det är långa passager osv ofc. Sjukt irriterande vissa solon är, helt omöjligt att öva så jag måste mosa genom låtarna massvis med gånger för att få något hum över hur i helvete man ska göra. Klarade 4 stars på Godzilla nyligen och börjar bli bra på hammerons och pulloffs vilket kör skiten mycket lättare. Texas flood måste fan vara den svåraste låten att naila, sätter man versen på bark at the moon stenhårt så får man ju 4 stars på en gång, typ. Tröttnat lite smått på liret, kör bara en eller två gånger i veckan. Längtar till tvåan som fan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Va länge sedan jag spelade men råkade sätta mig o spela o självklart gick det åt helvete och arg som jag blev slog jag sönder gitarren så det flög plastbitar och skaftet gick av :/
För stunden va det skönt att släppa ut ilskan men nu i efterhand kanske det inte va så bra :/
Blir nog inget guitar hero2 för min del :/

Medlem

Hahaha, najs gaara. Har vart nära ett par gånger men det har aldrig varit mer än tomma svingar med "yxan".


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Va länge sedan jag spelade men råkade sätta mig o spela o självklart gick det åt helvete och arg som jag blev slog jag sönder gitarren så det flög plastbitar och skaftet gick av :/
För stunden va det skönt att släppa ut ilskan men nu i efterhand kanske det inte va så bra :/
Blir nog inget guitar hero2 för min del :/

Haha! fyfan vad illa
Jag slår aldrig sönder något värdefullt när jag blir arg slår i sånt man vet inte ska gå sönder, typ polarn eller brorsan


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

12
Skriv svar