Wii Sports - tidernas populäraste spel

Medlem

Nått som kommer säljas extremt mycket detta år : http://www.webhallen.com/prod.php?id=89430

Medlem

Wii är ju som gjord för party spel så det är ganska förståeligt att detta sålt som smör i solsken


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Minesweeper har sålt mycket bättre, kass lista.

Hahaha


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av jonis:

Enligt min mening är det helt orimligt att hävda att Wii Sports är megapopulärt. Även om det inte är ett bihang till konsollen i Japan så är det ju ändå ett tvångsköp för övriga.

För att kunna påstå att ett spel är populärt så måste det i sig självt ha attraherat åtminstone större delen av kunderna. Nått annat är bara vilseledande siffror.

Såvitt jag vet så spelar typ alla som har en Wii, Wiisports på förfesten! Iaf bowlingen som blivit mer eller mindre ett måste på förfest bland kompisar.

Håller med, iaf fram till nyligen när det kommit så många andra bra spel till Wii att sports ofta inte hinner fram.

Medlem

Lmao, hade inte Wii sports inte följt med i kartogen hade sifforna sett HELT annorlunda ut.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Utan Wiisports inkluderat så skulle folk inte förstå vilket potential Wii-moten har och kommer bli! Så var ett smart val av Nintendo, Wii Sports Resort kommer bli nya spelet på förfesten alla gånger om

Inaktiv
Inaktiv

Löjligt dålig artikelnamn, kanske borde lägga till konsol så att det blir konsolspel då det är det listan visar. Samt Löjligt då Wii Sports följer med som spel.

Medlem

^- Vilka eller vilken exklusiva PC titlar tror du ens skulle komma i närheten av att komma in på denna lista? Såna fall stämmer ju namnet helt då PCn inte helt enkelt ens kommer in på topp tio

Inaktiv
Skrivet av Brandter:

Men? Är det bara jag som tänker på att skiten följer med varje Wii? Är inte det att fuska? Som att Mario Bros såldes mest till nintendo, inte så konstigt när det följde med nästan varje konsol :S. Kan man ens köpa Wii sports separat?

snälla, ge fan i de där! läs innan (för i helvette)

å wii sports e fan kul!

MFC
Medlem

Nintendo FTW!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

PaZ
Medlem

Wow är med på listan, med 9,19 miljoner sålda spel. När Blizzard pratar antal användare så räknar de användare som antingen har en aktiv prenumeration eller har spelat på ett internetkafé eller motsvarande under de senaste 30 dagarna. I sydkorea, där WoW är enormt, spelar de allra flesta på det viset och därför är det svårt att jämföra antalet sålda spel och antalet användare..

Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Tompa:

VG Chartz täcker (såvitt jag vet) inte datorspel, därför saknas WoW. I övrigt innehåller listan fakta, inte tyckande, så "håller inte med" känns lite malplacerat.

Listan har vissa PC spel, och dom spel som finns med stämmer inte statistiken på.

FZ har själva rapporterat flera gånger att WoW har över 11 miljoner användare, och för att få en användare, måste man ha ett betalkonto, och för att få ett konto behöver man köpa spelet. Alltså bör antalet sålda exemplar vara hyfsat lik antalet användare. VG Chartz lista har fel med över 2 miljoner i statistiken.

Jag tror ju dock att wow´s 11 miljoner inte heller är korrekta siffror. Finns det inga siffror på aktiva spelare, konton mm att det sålts i 11 miljoner ex råder det ju ingen större tvekan om...

Åter till topik, skulle nog med tycka att ett spel som fäljer med en konsoll inte riktigt räknas... wii-sports är ju inte ens ett spel för det första utan något slags demonstartion med x antal småspel. SMB är det ju samma sak med, det följde ju åxå med konsollen. Skulle vara intressant att veta vilket lir som sålt mest utan att följa med någon konsoll.

The sims torde ligga bra till...

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Men SMB följde väl med NES också så jämfört mot det spelet är det väl ganska rättvisa siffror. Okey, jag vet att Ice Climber också var bundlat plus några andra men ändå! SMB fortsätter väl att sälja på VC nu också...

När jag köpte mig ett NES vid den Svenska releasen följde enbart Ice Climber med... Men de kanske ändrade det senare???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

JAg har ett Wii och jag har inte ens tagit bort plasten som omsluter Wii sports-skivan.

Det här spelet säljer bara bra för att det följer med den populäraste konsolen. Punkt slut.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Medlem
Skrivet av hansfilipelo:

JAg har ett Wii och jag har inte ens tagit bort plasten som omsluter Wii sports-skivan.

Det här spelet säljer bara bra för att det följer med den populäraste konsolen. Punkt slut.

Exakt. Huruvida vissa finner det kul är nått HELT annat. Testet kan inte särskilja mellan vilka som fått med det till sin konsoll och gillar det eller de som bara låter skiten ligga i kartongen. Därför är det orimligt att hävda att man vet att det är populärt. Spelet i sig måste attrahera större delen av köparna, inte som bihang!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Nintendo FTW!

Yey!

Men Wii sports är det sämsta wiispelet jag har, men kommer ändå upp ibland:D

Medlem

Alltså, om Wii Sports ska räknas som tidernas bäst säljande spel ( vilket det inte borde göra då så vitt jag vet så går det inte ens att köpa, bara fås med konsollen ) så borde rent tekniskt MS Röj vara tidernas bäst säljande spel.
Det borde sålts mer Windows licenser än Wii's.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Wow är med på listan, med 9,19 miljoner sålda spel. När Blizzard pratar antal användare så räknar de användare som antingen har en aktiv prenumeration eller har spelat på ett internetkafé eller motsvarande under de senaste 30 dagarna. I sydkorea, där WoW är enormt, spelar de allra flesta på det viset och därför är det svårt att jämföra antalet sålda spel och antalet användare..

[/quote]

Man måste ju köpa det för att kunna skapa ett konto.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Utan Wiisports inkluderat så skulle folk inte förstå vilket potential Wii-moten har och kommer bli! Så var ett smart val av Nintendo, Wii Sports Resort kommer bli nya spelet på förfesten alla gånger om

Är de därför så många utvecklare vet vilken potential Wiimoten har?

Medlem

Ok.. Detta var intressant. Ett spel som Nintendo paketerar med varje Wii.konsol kallar de alltså de mest sålda spelet.. Om Wii sports hade sålts vid sidan av som vilket annat spel som helst.. Hur hade försäljningstatistiken sett ut då?


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Hade det sålts löst hade det inte ens kommit top 100 typ.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Minesweeper har sålt mycket bättre, kass lista.

Tror jag inte. Vi räknar exemplar som folk har köpt i butik. Av de mindre än 50% som betalat för Windows är säkert 70% företag som köper licenser de får installera på ett flertal datorer.

12
Skriv svar