Favoritfilm?
Massor, några jag kommer på just nu:
Smultronstället
Crouching Tiger
Utvandrarna/Nybyggarna
Plutonen
Zigenarnas tid
Svart katt, vit katt
Eternal Sunshine
Summa: Det är de långsamma filmerna man (/jag) minns
Heter "Keyser Sosse" på Filmtipset.se om det nu skulle vara någon annan som hänger där. Jag är dock inte särskilt aktiv...
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Big Fish: Snyggt foto och bra musik, precis som sig bör i en Tim Burton-film. Fängslande om en man som försöker lära känna sin far, som ligger för döden.
Beauty and the Beast: Rörande musikal, magnifikt tecknad.
Grave of the Fireflies: Tidernas sorgligaste film, och möjligtvis den bästa som gjorts. Handlar om två barn som förlorar sin mor i infernot vid bombningen av Kobe.
The Shawshank redemption \ Nyckeln till friheten
Donnie Brasco och Goodfellas delar första platsen om bästa maffiarullen
Faceoff - Bästa action filmen genom tiderna
Prestige
The mothman prophecies
Die hard serien
terminator 1 och 2
Pulp fiction
Reservoir dogs
Detta var ett fåtal av de bra filmer som jag orkade skriva ner.
tänker inte ta med scarface eller gudfadern för de var riktiga skit filmer
kan skriva dom bra jag kommer på
Fight Club
Fear & Loathing in Las Vegas
Lock, Stock & Two Smoking Barrels
Almost Famous
Pulp Fiction
A Beautiful Mind
Goodfellas
Scarface
Sin City
The Deer Hunter
Crash
Forrest Gump
Big Fish
och som meller sa så fortsätter det men får sluta där
Har en hel del riktiga favoriter.
American Psycho - Men jag antar att det mest beror på att jag älskade boken, men ändå.
Fight Club
Apocalypse Now
Donnie Darko - Brain-fuck!
Pulp Fiction
Wall Street
Scarface
Half Baked - Hysteriskt rolig film och fel på så många plan ^^
300
Confessions of a Dangerous Mind
Catch Me if You Can
Blood Diamond
Godfather
Requiem for a Dream - Brain-fuck!
Inte i någon speciell ordning.
Det finns många, många fler, men klockan är nästan 4 på morgonen och jag pallar inte skriva mer. Kanske lägger till något senare.
[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]
Reservoir Dogs, Pulp fiction och Jackie Brown.
Fargo, Oh brother where art thou?, Raizing arizona, Big Lebowski, Millers crossing...
Goodfellas, Serpico, Heat, fear and loathing in las vegas, 3000 miles to graceland, First Blood, Dirty Harry... skulle kunna hålla på resten av veckan.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Skitsvår fråga.
- Millennium Actress, jag tror inte det är den bästa jag sett, men det är tamefan den jag helst ser om. Ren magi.
- Office Space, min favoritkomedi
- Pulp Fiction, rätt given.
Heh, finns hur många fler som helst men jag vill inte att de ska ta uppmärksamhet från dessa tre.
...med risk att orsaka OT:
Här är en lista över filmer som ni angett som favoriter som jag aldrig ens hört talas om som jag måste kolla upp:
Millennium Actress
Laputa: Castle in the Sky
Princess Mononoke
Stalker
Confessions of a Dangerous Mind
Imaginary Heroes
Zigenarnas tid
Hoppas bara att det inte är en massa anime...
(Även om Spirited away är en av de bästa filmer som gjorts)
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Jag ser att åtminstone tre av dem, inklusive mitt bidrag, är anime och bland de bättre som gjorts inom området ME är däremot lite speciell av dem som ett rent, vuxet (nej, inte fanservice-vuxet), seriöst drama. Jag skulle säga att den är unik inom allt vad anime heter, men så är jag väl heller inte största källan på området heller.
Rambo 1 2 3
Japp alla är favoriter
Starwars 4,5,6
Universal soldier 1
Event Horizon
Total Recall
Terminator 2
Alien filmerna
Rovdjuret 1
Sagan om ringen filmerna
Indiana Jones
Starship troopers 1
Jurassic Park
Matrix 1
K-pax
12 Apornas arme
Die hard filmerna
Superman med Christopher Reeve
Solaris
Ice Age
Armageddon
Femte Elementet
Hollywood cop
The Rock
True Lies
Ghostbusters
The Abyss
Serier
V, Knightrider, A-team, Airwolf, Mac Gyver
Mina favorit filmer just nu:
Conan: The Barbarian
The Chronicles of Riddick
Terminator 2
Lord of the Rings (Alla)
Matrix 1
Blade 2
Alien VS Predator
Alien 1,2,3
Predator 1,2
Saving Private Ryan
kan ha glömt nån
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Trots att detta känns som en ämne som kommit upp ett tiotal gånger så tycker jag det är lika roligt varje gång att fundera till och plocka fram några pärlor, samt se vad andra gillar! Brukar plocka fram lite udda filmer, såna jag kommer på som är bra... ett dussin i ingen speciell ordning:
Dr Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Harold and Maude
Happiness of the Katakuris
Lone Star
My Sassy Girl
Who's Afraid Of Virginia Woolf
Rushmore
The Killing Fields
King of Comedy
Heathers
Sympathy for Mr. Vengeance (aka Hämnarens Resa)
Welcome to the Dollhouse
Hedersomnämnande för några nya filmer:
Pans labyrint
Little Miss Sunshine
Hot Fuzz