Flakmonkey
84.47 km

Så mycket har jag lyckats skrapa ihop på löpbandet och motionscykeln den här veckan. Detta är fördelat på 4 pass där det sista avklarades idag då det blev 30 min på löpband (6.3 km) och 30 minuter på cykeln (13.7 km). Riktigt nöjd med hur det har gått sedan jag tog tag i träningen igen efter sommaren. Till en början gick det ju lite segt och jag fick verkligen tvinga mig att gå till gymet, men det var ju å andra sidan väntat. Nu går det däremot betydligt lättare och det har faktiskt gått så långt att det börjat kännas konstigt om jag inte tränat på ett par dagar. Kroppen är liksom inte i fas och jag känner att jag måste ta ut mig ordentligt.

Målet nu är i varje fall att fortsätta på den inslagna vägen och slänga in lite roliga pass. Har hört att cirkelträning ska vara en bra grej tex och sen så vore det kul att testa på core. Det ska ju vara bra för ryggen och magen och med ett så stillasittande jobb som jag har så är det nog muskelgrupper som jag är bra att hålla i trim. Sen så ska jag ju ta och springa den där milen någon gång. Skulle vilja hinna med det i februari och sen springa det åtminstone en gång i månaden för att se om jag kan förbättra mig. Vill ju inte springa det alltför ofta eftersom det lätt kan bli lite trist att springa så långt på löpbandet, men alltid kul att testa sig själv - speciellt då jag visst är något av en tävlingsmänniska.

Men men, nu är det dags att softa rejält med lite pusslande i en halvtimme innan The Breakfast Club börjar på ZTV, för det är ju en klassiker man bara måste se

#blogg

Medlem
84.47 km

Cirkelträning = cirkelstrafeträning?

1
Skriv svar