Islam får inte längre kritiseras

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det är en ganska stor skillnad, jo. Dan Brown har hittat på hela skiten (vilket han själv påpekade i förordet till boken). Det är så mycket felaktigheter och misstolkningar och överdrifter i den boken så att man rent blir lessen. Det tråkiga är att Brown numera verkar framhålla det om sant och att många lättlurade läsare tror honom.

Likadant som med bibeln alltså?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Är du seriös, Svirre?

Ja, jag är seriös. Jag har forskat lite om Bibeln och försökt hitta bevis för att det som står i den är sant. Men det finns inga bevis, inga riktiga bevis iallafall. Det är mer som att nån säger att bananer är gula. Och bara det faktum att vatikanen motsätter sig Da Vinci koden gör ju att den är sann, helt enligt ditt sätt att resonera angående humanisteroch bibeln.

Medlem

Koranens bäst före-datum är passerat
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1089695,00...

"Koranen – liksom Toran och Bibeln – innehåller för många ruttna andliga ingredienser som har passerat bäst före-datum för länge sedan. "

Medlem

Kaleid: schysst krönika, den vart riktigt intressant och rolig att läsa
(även att det var aftonblaskan hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det är en ganska stor skillnad, jo. Dan Brown har hittat på hela skiten (vilket han själv påpekade i förordet till boken). Det är så mycket felaktigheter och misstolkningar och överdrifter i den boken så att man rent blir lessen. Det tråkiga är att Brown numera verkar framhålla det om sant och att många lättlurade läsare tror honom.

I förordet står det att all fakta är sann. Som tex den fakta om hemliga ordensällskap osv. Det står inte att något är påhittat.

Senare har det blivit bevisat att saker inte är sanna, men Dan Brown håller fast vid att de är sanna.

Osv.

Inaktiv

Islam är verkligen oskyldigt. Någon skrev stolt om när osmanska riket hade Jerusalem. Samma turkar tog död 300k kristna armenier.

http://imia.cc.duth.gr/turkey/arme.e.html

Och det inte så länge sedan. Sen att Turkiet, Iran, Iraq`s muslimer fördrivit kurder"kristna" behövs väl inte nämnas?

Islam = oskyldigt på alla punkter.

Och kristna håller på idag och krigar för olja. Vilket är minst lika bedrövligt och svinaktigt.

Och jag som icke kristen önskar döden ur alla människor rent generellt.

Tycker ni luktar för jävla illa.:P

Inaktiv

LÅt islam vara o de tlåter dig vara så är det. Och så står det i den religionen, det är dock synd att västvärlden måste försöka att förlja sina giriga mål och därefter utävar misär över den muslimska världen. mm..jaja...we all gonna die someday anyway haha!!! pch det är 100% säkert


signatur

e=mc2

Medlem

Ja problemet är att Islam inte låter de egna vara om de inte råkar vilja vara muslimer. Dvs folk stenas osv (visst inte riktigt enligt koranen men den används som själ av folk som tolkat den "fel"). Det är ett problem, kristendomen gjorde liknande saker, t.ex. brände häxor. Religion är skit och bara hjärntvättar människor till att göra korkade saker.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Det är en ganska stor skillnad, jo. Dan Brown har hittat på hela skiten (vilket han själv påpekade i förordet till boken). Det är så mycket felaktigheter och misstolkningar och överdrifter i den boken så att man rent blir lessen. Det tråkiga är att Brown numera verkar framhålla det om sant och att många lättlurade läsare tror honom.

Tyvärr kan du inte komma med den påståendet då varken du eller någon annan har en aning om hur bibeln kom till, för att vara ärlig skulle jag inte bli förvånad om det var så den kom till.

Medlem

50 sidor på förra tråden, och 32 på denna.
och inte ett enda bevis har kommit fram för att stödja religonen.
Har svårt för att förstå hur folk kan tro 100% på nått som ingen har sett, det ennda som finns är en bok som inget vet ursprunget ifrån.
Om vi gräver ner Sagan om ringen böckerna i 2000år, och sedan så gräver nån upp dom, vad kommer hända då? mycket intresant imo!


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

50 sidor på förra tråden, och 32 på denna.
och inte ett enda bevis har kommit fram för att stödja religonen.
Har svårt för att förstå hur folk kan tro 100% på nått som ingen har sett, det ennda som finns är en bok som inget vet ursprunget ifrån.
Om vi gräver ner Sagan om ringen böckerna i 2000år, och sedan så gräver nån upp dom, vad kommer hända då? mycket intresant imo!

KOm igen! göm den gräv ner en i din trädgård, du bor ju ute på landet, fatta hur coolt de hade vart . Du hade genom att göra det skapat en helt ny tidsålder som forskarna inte trodde fanns!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

fast star trek är väl större möjligtvis DET skulle fan kunna bli en religion


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det är det redan för vissa


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Muslim world inflamed by Rushdie knighthood

"Yep...a "peaceful" religion..."


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Drar man alla över en kam så är det dags o kamma sig.

eod..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rissan:

Muslim world inflamed by Rushdie knighthood

"Yep...a "peaceful" religion..."

Jag vill inte öppna ett till tjat med dig men jag tycker att du har redan bevisat vad du tycker om islam, så sluta fortsätta hacka på religionen.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Så därför ska jag sluta ta upp aktuella händelser? Nope, skulle inte tro det. Jag slutar kritisera religon när dom slutar bete sig som idioter så fort nån gör det minsta dom inte tycker om.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Om du inte gillade The Times artikeln kommer du inte gilla det här men jag tycker du ska kolla på det ändå:
http://www.break.com/index/arab-woman-takes-on-muslim-cleric2...

Tyvärr får man inte höra nåt från dom andra gubbarna (förutom när han säger att han inte vill prata med henne fär att hon inte är troende) men kvinnan kommer med några bra grejer iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Men vad har det med islam att göra?...Hon snackar om att muslimerna har skapat kriget men det betyder inte att Islam har tillåtit det. Jag vet att det finns alltid en anledning varför kriget har skapats och jag vet att det hon säger stämmer. Det jag inte fattar är att hur du kan dra alla människor inom islam över en kant. Sen när hon säger att hon inte sett judar bränna kyrkor och döda barn stämmer inte nånstans..Hon har inte sett vad judarna gjorde med quds(den stora moskén i jerusalem) när dom tog över det i slutet av 90-talet. Dom urinera i hela moskén som är ännu värre, Du får inte glömma heller att Moskén i Malmö har bränts ner utav gud vet vem. Och jag tror jag har bevisat tillräckligt vad Judarna gjort med barnfamiljer osv. i dom andra inläggen jag lagt innan. Jag tycker du ska kolla stradegiskt och inte inom al-qaida, hamas eller hizbollah. Kolla på vad Islam står för och vad som sägs inom själva religionen, sen ifall du kommer med att boken är gammal och påhittat så attackerar du alla andra religioner som finns i världen.
Iallafall jag är inte ett dugg övertygad på det du visat mig som är inriktad på själva religionen utan dina källor kommer bara med ett par muslimers agerande bland miljarder andra. Kom med nåt vettigt.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Jag tyckte att hon knappt nämnde i krigt, hon pratade mest om hur bakåtsträvande muslimer är.

Hur kan urinera i en moske vara värre än att spränga sönde den totalt?

Jag vet mycket väl att inte alla muslimer är så som hon säger. Och jag drar inte alla över en kant, jag sa bara att hon hade några bra saker att säga.

Citat:

Kolla på vad Islam står för och vad som sägs inom själva religionen, sen ifall du kommer med att boken är gammal och påhittat så attackerar du alla andra religioner som finns i världen.

Det trodde jag redan jag gjort flertalet gånger om många av dom religösa böckerna, men främst kristendomen och islams böcker.

Edit: Ett par muslimer? Hela muslimska länder och deras ledare har har ju blivit blodtörstiga pga Rushtie (stavning) och tex mohammed bilderna.

Och sen allt det här med "heders"-mord man ständigt hör om, det är inte bara ett "par" muslimer det handlar om.

Men jag vill igen påpeka innan du börjar gapa om dra folk över en kant att jag mycket väl vet att inte alla muslimer är så. Men du är väldigt naiv om du inte kan se att det är många som håller på så som kvinnan beskriver.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Muslim world inflamed by Rushdie knighthood

"Yep...a "peaceful" religion..."

Du drar alla över en kant, stå för det du säger...du attackerar religionen och då är det alla. så kom inte hit och säg att du inte gör det för det har du bevisat att du gör. Ett par muslimer är inte 2 st eller 10 st...då snackar jag om ett tusentals muslimer som är medlemmar inom alla rörelserna, Hedersmord har inget med islam att göra utan kultur...Läs innan du skriver, för det har man bekräftat flera gånger att religionen inte tillåter mord oavsätt(att försvara sig är ett undantag).


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Nope, jag attackerar bara dom som försöker tvinga på sin religion på andra genom diverse hemskheter. Folk får tro på vad dom vill sålänge det inte påverkar nån annan.

Och ändå så använder så många religion till att berättiga sina hemskheter.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Så är det med alla religion, Men det är det att Islam är lite mer inne nu. Sverige är medlem med västvärlden och får det info dom vill ge dig och tyvärr så är Islam deras största fiende, sen så får vissa muslimer skylla sig själva pga vad dom gör när det gäller all attentat och terrorism, men det jag menar att Israelierna och Amerikanerna är inte direkt oskylldiga. Dom gör blodbadet större och dom gör mycket mer än vad du kan se på tv eller hitta på internet. Mellanöstern kommer inte att leva i fred och Islam kommer aldrig att sluta missuppfattas eller kritiseras på fel sätt och det inser jag. Men jag gör mitt bästa som muslim att dela med mig mina åsikter och varför jag tror på min religion. Sen vad andra gör är inget jag kan styra tyvärr och vad du gör som t ex attackera religionen vilt kan jag försöka lugna för jag blir inte glad när du kallar min religion att den är för hedersmord och terrorism för då har du läst för mycket times o sånt skit och då måste jag som själv är muslim ge dig mitt info om islam för jag vet mer om min religion än någon annan.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

/me ger Krayze en blindfanatismögonbindel och ett bombbälte.

- judarna är ditåt! →


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

/me ger Krayze en blindfanatismögonbindel och ett bombbälte.

- judarna är ditåt! ?

Du är ett bra exempel på vad Islamfobi och/eller omogenhet är.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

islamofob? ha, jag urinerade ju i quds i förrgår. det skulle jag aldrig vågat om jag hade islamofobi... tänk bara hur nippriga arachnofobiker blir för en enda liten spindel.
muslimer är både fler, större och har horn i pannan.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av Krayze:

Dom gör blodbadet större och dom gör mycket mer än vad du kan se på tv eller hitta på internet.

Kan du utveckla dina konspirationsteorier något ytterligare?

Medlem
Skrivet av Krayze:

Så är det med alla religion, Men det är det att Islam är lite mer inne nu. Sverige är medlem med västvärlden och får det info dom vill ge dig och tyvärr så är Islam deras största fiende, sen så får vissa muslimer skylla sig själva pga vad dom gör när det gäller all attentat och terrorism, men det jag menar att Israelierna och Amerikanerna är inte direkt oskylldiga. Dom gör blodbadet större och dom gör mycket mer än vad du kan se på tv eller hitta på internet. Mellanöstern kommer inte att leva i fred och Islam kommer aldrig att sluta missuppfattas eller kritiseras på fel sätt och det inser jag. Men jag gör mitt bästa som muslim att dela med mig mina åsikter och varför jag tror på min religion. Sen vad andra gör är inget jag kan styra tyvärr och vad du gör som t ex attackera religionen vilt kan jag försöka lugna för jag blir inte glad när du kallar min religion att den är för hedersmord och terrorism för då har du läst för mycket times o sånt skit och då måste jag som själv är muslim ge dig mitt info om islam för jag vet mer om min religion än någon annan.

Jag tycker mina "attacker" på religon är ganska väl berättigade, hade det inte varit för religon hade mellanöstern sett väldigt annorlunda ut.

'Religion poisons everything' Christopher Hitchens

Väldigt ofta när man blandar in religion i något så blir allt bara värre.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Krayze:

....

Jag tycker mina "attacker" på religon är ganska väl berättigade, hade det inte varit för religon hade mellanöstern sett väldigt annorlunda ut.

'Religion poisons everything' Christopher Hitchens

Väldigt ofta när man blandar in religion i något så blir allt bara värre.

Och utan olja så skulle västvärlden inte bry sig ett dugg om mellanöstern.

Som Cheney sa, "By 2010 we will need [a further] 50 million barrels a day. The Middle East, with two-thirds of the oil and the lowest cost, is still where the prize lies."

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Krayze:

Dom gör blodbadet större och dom gör mycket mer än vad du kan se på tv eller hitta på internet.

Kan du utveckla dina konspirationsteorier något ytterligare?

Det är hemligstämplade fakta dom inte ger ut idag som jag och du inte vet om. Saker och planeringar om "hur vi ska ta in oss i gaza och få folket tro att vi vill ta bort hamas bara" men meningen med invasionen är att förminska gränserna ytterligare, kom ihåg kartan idag och jämför med några år framåt. Samma sak hände i 80-talet angående PLO som ursäkt. Sen så under Libanon kriget är det mycket svenska tidningar och tv missat vad som hänt i Libanon och hur många missar Israel gjorde under kriget. Det arabiska kanalen visade nya bilder vart 2:a timma pga så många täta bombningar det har skett under det kriget. Medan den svenska kanalen visade vad som hänt igår i 3 min men det var som "världskris" i t ex franska kanaler o sidor och inte bara arabiska. Så på så sätt har du missat mycket och då menar jag med bilder och aktuella info om "hur kunde dom göra ett sånt misstag" när man tänker på vad för vapen dom har som inte missar med 15 cm men i kriget missade dom med några kilometer. Jag och min flickvän har läst böcker om detta angående hemliga operationer osv. som skrevs av en CIA agent själv(inte är längre CIA agent) han samlade all fakta från CIA byrån och släppte en bok om vad dom har gjort sen dom grundades.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Skriv svar