"Nu måste människans förtryck av djur få ett slut"

Inaktiv

sorry, jag missade det inlägget. sidbyten och saker...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

hehe, np


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hela min jävla kostcirkel är en enda brist på rätt saker
troligen era också
tror fan veganer som har stenkoll på vad dom äter mår bättre och lever längre asså


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

hela min jävla kostcirkel är en enda brist på rätt saker
troligen era också
tror fan veganer som har stenkoll på vad dom äter mår bättre och lever längre asså

Nädå, de dör bara av andra orsaker


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

jag är ganska säker på att jag får i mig allt jag behöver, problemet är att jag får en massa skit på köpet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

samma här...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

hela min jävla kostcirkel är en enda brist på rätt saker
troligen era också
tror fan veganer som har stenkoll på vad dom äter mår bättre och lever längre asså

Man kan faktiskt leva längre i teorin om man ger fan i kött och har ett väldigt måttligt dagligt intag av energi. Och där borde veganer ligga bättre till än oss casuals. Men det finns inget som hindrar ödet från att spela oss ett spratt vid 45 via en nöt i luftstrupen eller något annat lika löjligt.

Inaktiv

näe, det är lite det där också
och man kan dra det ännu längre... typ "folk som röker kan inte klaga på veganers kost" osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

men nu påstår inte rökare att det är vidare nyttigt eller att man blir en bättre människa heller.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

näe, men det jag menar är att folk är inte sena på att tokhoppa på veganer och säga "din mat är inte nyttig!!!", även fast dom själva skiter i vad dom äter och gör i allmänhet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ni har pratat en del om vad som är nyttigt och inte och vad som får människan att leva länge osv och jag vill bara skjuta in min teori...

Jag är fullständigt övertygad om att man mår bäst och lever längst av att äta och drick och göra det man vill så länge man inte mår illa av det.

Om jag tänker på folk jag känner som dött i cancer eller sjukdom så är "renlevnadsmänniskor" faktiskt överrepresenterade.

Jag var ihop med en tjej en gång vars yngre bröder fick vitaminer och kosttillskott vid varje måltid, de analyserade håret på dessa barn för att få reda på vilka kosttillskott de behövde... Har aldrig träffat så klena barn i hela mitt liv - alltid sjuka, klena och bleka och trötta.

Ät det DU vill när DU vill det. Det är min erfarenhet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nåja man behöver ju inte proppa i sig skräpmat


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hm Castor, correlation is not causation som jänkarna säger.. och skiten rullar av tungan så jävla underbart också. Hoppsan, ontopic. Jag misstänker att det är andra faktorer som spelar in i blekatrötta grejen, ungarnas föräldrar är kanske nötter för övrigt, ultrarent hem utan några som helst bakterier eller virus som bidrar till att ungarna får svagare immunsystem, eller så är ungarna genetiskt svaga och det enda som gör att de mår så bra som de gör är behandlingen de får. Analysera hår för att ge eventuella kosttillskott är ju inte något man gör "just in case".
Men jag tycker att om man lever shysst så kan det vara värt att par år mindre, vem fan vill bli gammal ändå? "If I'm gonna knock seven years off my life span atleast I'll be looking cool all the way" -Bill Hicks angående rökning. Som vanligt citerar jag fel men det är fett sent.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Bill Hicks dog i cancer när han var 33. Om det var pga rökningen vet jag inte, men isåfall blev det lite mer än 7 år.....


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jovars, han dog av lungcancer


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Onekligen föds vi med gener som begränsar vår livslängd redan innan vi föds. Men det betyder inte att man kan försöka äta nyttigt och må bättre.
D v s ät kött!


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Hm Castor, correlation is not causation som jänkarna säger.. och skiten rullar av tungan så jävla underbart också.

Förvisso, det kan ju ändå betyda att det inte hjälper att äta en massa skit i tron om att man skall bli det ena eller det andra.

Skrivet av sno0zer:

Hoppsan, ontopic. Jag misstänker att det är andra faktorer som spelar in i blekatrötta grejen, ungarnas föräldrar är kanske nötter för övrigt, ultrarent hem utan några som helst bakterier eller virus som bidrar till att ungarna får svagare immunsystem, eller så är ungarna genetiskt svaga och det enda som gör att de mår så bra som de gör är behandlingen de får. Analysera hår för att ge eventuella kosttillskott är ju inte något man gör "just in case".

Jo, de har släkt som jobbar med denna typen av analyser så det är... äsch, de gör så bara.
De får bra nyttig mat annars och även om jag målar en diger bild så var det inga jättefel på dem... de borde varit "uberkids" efter all behandling men de var snoriga sjuka och allmänt slemmiga barn.

Skrivet av sno0zer:

Men jag tycker att om man lever shysst så kan det vara värt att par år mindre, vem fan vill bli gammal ändå? "If I'm gonna knock seven years off my life span atleast I'll be looking cool all the way" -Bill Hicks angående rökning. Som vanligt citerar jag fel men det är fett sent.

Njae... Jag tycker inte att man skall behöva välja på ett "shysst" liv eller ett kort liv, eller kortARE. Man kan nog både röka lite, dricka en del, trycka i sig en blodig biff lite då och då och ändå leva tills man tröttnar...

På samma sätt som en sjukdom hittar en väg, ett sätt att mutera för att ta sig förbi de mediciner och botemedel vi hittar på tror jag att om man håller på att mota bort allting hela tiden så slutar kroppen att jobba för att hålla skit borta... Man måste våga vara sjuk, ha ont osv...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Problemet med kött är att man blir jkla trött av det främst rött kött pratar jag då dom.

Man ska självklart unna sig av livets goda men man bör göra det med måtta.

Själv mår jag mycket bättre av att dra ner på gosaker men det betyder inte att jag slutat äta det..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Skulle aldrig falla mig in att äta kemiska tillskott, bieffekterna är inte att leka med...

Liksom många andra i denna tråden, avskyr jag djurplågeri. Att dra en övergripande definition över vad som är djurplågeri, tycks dock vara svårare. Du är ingen djurplågare bara för att du äter en bit kött, lika lite som du är en terrorist bara för att du är muslim.

Jag hoppas verkligen att man ökar kontrollen och ser över hur vår ekologiska uppfödning fungerar. Att släppa ut enstaka minkar här och där, gör dock ingen skillnad, än mindre att elda upp hönsgårdar, tillsammans med hönorna.

edit:stavfel

Medlem

Det du pratar om är precis det jag pratar om .
Sen om man inte vill äta kemiska tillskott är ju upp till var o en.

Finns bra och dåliga tillskott som allt annat

Däremot säger jag inte att man är en djurplågare för att man äter kött i sig men om du äter kött från en fabrik där man erkänt har usla metoder för själva slakten så lär inte den fabriken inte ändra sig om inte konsumenten tar avstånd från ett sånt sätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

hade tyskarna vunnit kriget så hade vi sluppit en skitlång tråd som i princip står och slötrampar på samma ställe i 6 sidor. i'm lovin' it. det är inte bara jesusrunkare, vänsteridioter, feministslynor och veganjävlar det är fel på - det är mänskligheten i sin helhet som är ett jävla smutsigt släkte.

erkänn att du själv är en råtta som förmodligen hade gjort mer för hela världen (och din omgivning) död än levande och att det enda rätta hade varit om Jesus i egen hög person kom nerseglandes på en träbåt fullproppad med djur och tog slut på eländet med ett dussintal välriktade nackskott. ingen av er som skriver här på forumet är ett dugg bättre än de där 3 idioterna som det första inlägget i tråden handlade om. det gäller mig också. det kan finnas skillnader liksom likheter oss emellan, men vi är samma vidriga människor likförbannat. att tro annat är bara löjligt, men även så typiskt mänskligt. stfu o släpp ut lite hönor nu sen drar vi ut på stan och demonstrerar med tända facklor och vita huvor och sjunger "kumbaya my lord".

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

hade tyskarna vunnit kriget så hade vi sluppit en skitlång tråd som i princip står och slötrampar på samma ställe i 6 sidor. i'm lovin' it. det är inte bara jesusrunkare, vänsteridioter, feministslynor och veganjävlar det är fel på - det är mänskligheten i sin helhet som är ett jävla smutsigt släkte.

erkänn att du själv är en råtta som förmodligen hade gjort mer för hela världen (och din omgivning) död än levande och att det enda rätta hade varit om Jesus i egen hög person kom nerseglandes på en träbåt fullproppad med djur och tog slut på eländet med ett dussintal välriktade nackskott. ingen av er som skriver här på forumet är ett dugg bättre än de där 3 idioterna som det första inlägget i tråden handlade om. det gäller mig också. det kan finnas skillnader liksom likheter oss emellan, men vi är samma vidriga människor likförbannat. att tro annat är bara löjligt, men även så typiskt mänskligt. stfu o släpp ut lite hönor nu sen drar vi ut på stan och demonstrerar med tända facklor och vita huvor och sjunger "kumbaya my lord".

Åh, positiva inlägg


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

denbästaantisocial beöver nyktra till märks det..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

hade tyskarna vunnit kriget så hade vi sluppit en skitlång tråd som i princip står och slötrampar på samma ställe i 6 sidor. i'm lovin' it. det är inte bara jesusrunkare, vänsteridioter, feministslynor och veganjävlar det är fel på - det är mänskligheten i sin helhet som är ett jävla smutsigt släkte.

erkänn att du själv är en råtta som förmodligen hade gjort mer för hela världen (och din omgivning) död än levande och att det enda rätta hade varit om Jesus i egen hög person kom nerseglandes på en träbåt fullproppad med djur och tog slut på eländet med ett dussintal välriktade nackskott. ingen av er som skriver här på forumet är ett dugg bättre än de där 3 idioterna som det första inlägget i tråden handlade om. det gäller mig också. det kan finnas skillnader liksom likheter oss emellan, men vi är samma vidriga människor likförbannat. att tro annat är bara löjligt, men även så typiskt mänskligt. stfu o släpp ut lite hönor nu sen drar vi ut på stan och demonstrerar med tända facklor och vita huvor och sjunger "kumbaya my lord".

visst kan vi vara det, men önskar ändå för mänsklighetens skull på bättring, att alltid försöka sträva efter att bättra på sig själv.. ingen är fullkomlig och väljer alltid rätt beslut i alla situationer, men är man ärlig till sig själv och försöker se kritiskt på sina egna dåliga beslut, så brukar man vilja börja ändra på sig själv.

kanske.

dags att natta, skittrött.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

hahaha
antisocial får fan en tia i utförande


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Att man är vegan är inget fel bara man ger fan i böndernas djur och egendom och inte försöker pracka på oss deras åsikter på ett sätt som vi ogillar.
(Samma gäller Jehovas, ge fan i min dörr!):evil:


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

lite lustigt.. rätt många här som verkar bli ambushade av militanta veganer dagligen.. hrm.. själv fick jag söka mig till dem för att få reda på nåt om saken, för å säga det så


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Man behöver väl inte bli det dagligen, men känner man att man måste det behöver man bara åka in till stockholm och hänga vid närmaste pälsaffär. F ö är det väl ingen som direkt påstått att de personligen blir antastade av veganer i någon större utsträckning?

Jag tycker illa om Jehovas också. Inte för att de söker upp mig varje dag, utan för när de gör det och förklarar att mitt ständiga onanerande kommer skicka mig till skärselden (vilket inte är bra för krämen jag använder är tydligen lättantändlig). För att nu tolka det rätt så har jag inga problem med veganer som sköter sitt. Det stör mig när de anser att de får ta till vad som helst för metoder för att de har "moraliskt" rätt. Det gäller alla grupper.

Medlem

skillnad på miltanta djuraktivister och inte militanta.

veganer som vegetariska är som vilken person som helst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av prikk:

lite lustigt.. rätt många här som verkar bli ambushade av militanta veganer dagligen.. hrm.. själv fick jag söka mig till dem för att få reda på nåt om saken, för å säga det så

Jag känner lite samma sak även om jag i brist på intresse inte letat efter några...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar