Då är det snart julafton!

Medlem

Man kan fira jul som en ren familje sammankomst utan religion och presenter.

Gjort det dom senaste 10åren


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag firar att jag inte behöver jobba


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

jag önskar mig att alla ska säga de magiska orden: vi skiter i julklappar i år. det finns inga barn i familjen, och varför ska vuxna människor sitta och byta pengar med varandra?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Har inte en enda gång firat Jul pga vår familjs religion. Min mamma håller hårt på datumen med advent och de andra helgerna, inga adventljusstakar innan första advent och allt ljuppynt ska ut på tredje dag knut, men det ser jag mer som att upprätthålla en tradition än ett religiöst förbud.

Hwergelmer;

Varför vuxna ska byta pengar? För mig är det mer än ett utbyte av pengar. Man ger och får gåvor som man uppskattar. Ibland saker man inte visste man behövde. Att den man ger gåvan till blir glad är trevligt bara det. Visst kan det bli fel och vill man absolut undvika det kan man säkert bli undantagen i julklapps utdelningen. Min bror önskade detta t.ex eftersom han tyckte det var hopplöst att köpa bra presenter men vi köper till han iaf.

Vila i frid

Vi lever i ett konsumtionssamhälle. Högtider är till för att ge folk anledningar att konsumera och på så vis utvecklas samhället. Utan folkets konsumtion skulle nästan alla I-länder gå under.

Så, stöd sverige - köp svenska produkter till varandra. (Självimport = farligt!)


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av teX:

Hwergelmer;

Varför vuxna ska byta pengar? För mig är det mer än ett utbyte av pengar. Man ger och får gåvor som man uppskattar. Ibland saker man inte visste man behövde. Att den man ger gåvan till blir glad är trevligt bara det.

men det är ju därför man firar födelsedagar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

japp, presis!:P


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

1. Att komma in på teknikhumanism utbildningen
2. fett headset
3. en snällare syster
4. mp3
5. pengar
6. böcker
sen lite mer

Inaktiv
Skrivet av the_maxx:

Vi lever i ett konsumtionssamhälle. Högtider är till för att ge folk anledningar att konsumera och på så vis utvecklas samhället. Utan folkets konsumtion skulle nästan alla I-länder gå under.

Så, stöd sverige - köp svenska produkter till varandra. (Självimport = farligt!)

haha
kamrat maxx


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
  • Hårtrimmer för hår, skägg och övrigt kroppshår

  • Razer Copperhead i Tempest Blue

  • Sexy, sexy underwear

  • Armbandsur (Årets pryl?)

  • Ett ex-jobb

  • En 2:a på Södermalm (eller liknande)

  • Presentkort på glasögonbågar

Vissa items är lite dyrare eller svårare att ge

Medlem

hoppas jag kan jobba under jul, gotta get them benjamins!

Inaktiv

kanske ska dra en sistaminuten-grej på juldagen med några polare.. kan bli en trevlig julklapp till mig själv, en billig enveckas-semester på nåt randomställe vi bestämmer på julafton


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

kanske ska dra en sistaminuten-grej på juldagen med några polare.. kan bli en trevlig julklapp till mig själv, en billig enveckas-semester på nåt randomställe vi bestämmer på julafton

Ta fram en karta, blunda, kasta en pil och se vart den hamnar. Dit åker ni. Roligaste sättet att välja på


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

MITT I HAVET YAY!


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

LET'S GO DIVING


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Cyklopet och simfötterna är på!
Vilka charterbolag har "mitt i havet" som resmål förresten?

Önskar mig också något som tar bort hår... *näshåren kliar*
Filmer
Musik
En tidsmaskin (fortfarande)
En resa ut i rymden
Fred
Att mitt nikotinbegär försvinner
god hälsa och massvis med glädje

Inte mer än så

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Cyklopet och simfötterna är på!
Vilka charterbolag har "mitt i havet" som resmål förresten?

Alla som flyger över havet såklart, bara att ta på sig en fallskärm och hoppa


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av prikk:

kanske ska dra en sistaminuten-grej på juldagen med några polare.. kan bli en trevlig julklapp till mig själv, en billig enveckas-semester på nåt randomställe vi bestämmer på julafton

Ta fram en karta, blunda, kasta en pil och se vart den hamnar. Dit åker ni. Roligaste sättet att välja på

Eller hur, kul om man hamnar på Antarktis.

Medlem

Rena paradiset om man gillar snö och pinviner


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Slår aldrig fel, så fort någon nämner karta, bindel och pil som ett sätt att välja resmål så kommer kommentarerna såsom "Mitt i havet" och "Nord/Sydpolerna" upp.
Men vem vet, Irak kanske är fint så här års

Önkelistor ja, hm. Hitills innehåller den bara fyra boktitlar, men inte länge till, snart kommer det två titlar till!

Tjoho!!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Slår aldrig fel, så fort någon nämner karta, bindel och pil som ett sätt att välja resmål så kommer kommentarerna såsom "Mitt i havet" och "Nord/Sydpolerna" upp.

IronHides lag? Bra komplement till Godwins lag


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Cyklopet och simfötterna är på!
Vilka charterbolag har "mitt i havet" som resmål förresten?

Alla som flyger över havet såklart, bara att ta på sig en fallskärm och hoppa

Fallskärm? Åh, så du reser first class?

Medlem

Självklart, fallskärmen är gjord av siden med ett tunt guldöverdrag, och repen är täckta med diamant damm. Utlösnings grejen är givetvis gjord av rent silver.

That's first class for ya


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

ostmjuk hamster: du kan ju inte ta bort näshåren.. fatta vad mkt insekter du kommer sniffa in i näsan när du cyklar!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

hahahaha:X


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

1. Motivation
2. Basketskor
3. Kondition
4. God choklad
5. TV. Gärna runt 30". Så donera din gamla tjock-tv till mig om du får en plattjävel.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

5. TV. Gärna runt 30". Så donera din gamla tjock-tv till mig om du får en plattjävel.

en riktigt bra 100Hz 32" WS (Thomson, Sony, Philips etc.)får du på blocket för 2500. något att fundera över om du inte är fanatiskt besatt av HD, vilket du inte verkar vara


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Vad ska man köpa till sin flickvän som är 17år?? :S


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Vad ska man köpa till sin flickvän som är 17år?? :S

Beror väl på hur hon är som person
Finns ingen universal mirakel gåva som funkar på alla, inte vad jag iaf! :S

Kanske blommor, är väl iaf en majoritet av unga damer som finner det uppskattande.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Skulle nog inte satsa endast på blommor

Kanske beror lite på hur länge ni varit ihop och så också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skriv svar