SD 22.3% i Landskrona kommun

Inaktiv
Skrivet av Greger:

reset2 att göra så gör ju bara sverige till en falsk demokrati, där man bara får ha vissa tankar det är ju bra på ett sätt att dom får vara i valet men sen att folk röstar på dom pga att dom känner en som känner en som blivit attackerad av ett invandrargäng är ju bara absurt.
håller med chief red cloud

Man kan väl fråga sig om demokrati igentligen representerar folket, och om Sverige är en demokrati där _alla_ är representerade och får säga och göra precis vad man vill. En ytterligare fråga är om folket _måste_ bli representerat. Som jag ser det så leder det bara till ineffektivitet och tjafs.

Fast jag skulle inte vilja ha en diktatur i Sverige, så länge jag inte var diktatorn, givetvis.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av reset2:

En ytterligare fråga är om folket _måste_ bli representerat. Som jag ser det så leder det bara till ineffektivitet och tjafs.

Ja, tänk bara på all den tid vi lägger ner nu på att tjafsa istället för att arbeta i kolgruvan.

Inaktiv

Lol, ja faktist, då har jag jallfall nått att göra... denna skola är ju ett skämt i sig... borde inte en lärare komma fram och stänga ner datorn? Icke. Måste vara en bieffekt av att alliansen vann.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Budolicious:

Tragisk, verkligen

Det som är tragiskt är att folk hela tiden bortser ifrån _varför_ det finns väljare som röstar på dem, istället för att hela tiden spekulera i deras "onda" politik.

Om de etablerade partierna sköter sina kort rätt så händer inte sånt här.

Tack för mig.

Jag syftade väl mer att det är tragiskt att folk kan rösta på dem överhuvudtaget. Anledningen är struntsamma.

Hur menar du? Kan som i "har möjlighet", eller att de gör det?

Antar att du menade det senare, och att isf tycka att "anledningen är struntsamma"... Då gör du det lite för lätt för dig, att sd får nästan 1/4 av rösterna i en invandrartät stad som Landskrona - det är inget man kan blunda för.

Menade la mer att det är tragiskt att det gått så fel.
Men men, hörmed slutar jag all min inblandning i vad politik heter, jag blir bara trött.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Menade la mer att det är tragiskt att det gått så fel.
Men men, hörmed slutar jag all min inblandning i vad politik heter, jag blir bara trött.

Prat om politik brukar väl inte bidra till någon florerande vänskap? Låter klokt.

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Lol, ja faktist, då har jag jallfall nått att göra... denna skola är ju ett skämt i sig... borde inte en lärare komma fram och stänga ner datorn? Icke. Måste vara en bieffekt av att alliansen vann.

Har du ingen karaktär? Stäng av datorn själv och gör något produktivt istället för att gnälla. Sluta slösa med mina skattepengar.

Inaktiv

Jag har skrivit det jag skulle göra. Det var mest resten av lektionen som gick till FZ och annat. Är inte FZ forum produktivt?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Jag har skrivit det jag skulle göra. Det var mest resten av lektionen som gick till FZ och annat. Är inte FZ forum produktivt?

Inte när du ber läraren att stänga av din dator utan att han/hon vet om det.

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Menade la mer att det är tragiskt att det gått så fel.

Ok, men då är vi överens iaf.

Skrivet av Budolicious:

Men men, hörmed slutar jag all min inblandning i vad politik heter, jag blir bara trött.

Äh, det tror jag när jag ser det


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Är det bara jag som inte fått denna nazist och rasist känsla av partiet som ni flesta verkar ha?
Tycker de är ett parti som tar upp en del frågor som de flesta skiter i (och ja tyvärr får de nog en hel del nazistiska rasistiska påhängare)

Av det jag har sett och hört så vill de stoppa massinvandringen och se till så att de som väl kommer in tas hand om och inte bara blir slängda in i ett invandrartätt ghetto och får leva på bidrag.

Och de har ju rätt! de funkar inte att ha det så som vi har idag, vi MÅSTE ta hand om dom som tas in i landet och inte bara ta in dom och sedan skita i konsekvenserna.

Eller är jag ute och cyklar?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Skrivet av SeniiL:

Är det bara jag som inte fått denna nazist och rasist känsla av partiet som ni flesta verkar ha?
Tycker de är ett parti som tar upp en del frågor som de flesta skiter i (och ja tyvärr får de nog en hel del nazistiska rasistiska påhängare)

Av det jag har sett och hört så vill de stoppa massinvandringen och se till så att de som väl kommer in tas hand om och inte bara blir slängda in i ett invandrartätt ghetto och får leva på bidrag.

Och de har ju rätt! de funkar inte att ha det så som vi har idag, vi MÅSTE ta hand om dom som tas in i landet och inte bara ta in dom och sedan skita i konsekvenserna.

Eller är jag ute och cyklar?

Bra sagt!


signatur
Medlem

det SeniiL säger är vad de etablerade partierna inte vågar säga. när debatten saknas vänder sig folk till SD. det är helt naturligt att detta händer i invandrartäta Landskrona där man ser problemen med massinvandring i vardagen. det är oansvarigt, både mot svenskar och invandrare, att öppna gränserna utan att ha en plan för hur man ska ta hand om dem som anländer.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Är det bara jag som inte fått denna nazist och rasist känsla av partiet som ni flesta verkar ha?
Tycker de är ett parti som tar upp en del frågor som de flesta skiter i (och ja tyvärr får de nog en hel del nazistiska rasistiska påhängare)

Av det jag har sett och hört så vill de stoppa massinvandringen och se till så att de som väl kommer in tas hand om och inte bara blir slängda in i ett invandrartätt ghetto och får leva på bidrag.

Och de har ju rätt! de funkar inte att ha det så som vi har idag, vi MÅSTE ta hand om dom som tas in i landet och inte bara ta in dom och sedan skita i konsekvenserna.

Eller är jag ute och cyklar?

Kan hålla med om det du säger, som jag skrev i en annan tråd:

Skrivet av w4rhog:

Fick hem SD:s valpropaganda härom veckan, och deras officiella åsikter låter väldigt vettiga. Tyvärr så har de lite för många stolpskott på sina listor för att iaf jag ska kunna ta dem på allvar.

Många kommuner har problem med oreglerad invandring - någon form av åtgärd måste vidtas innan det går riktigt illa.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Många kommuner har problem med oreglerad invandring - någon form av åtgärd måste vidtas innan det går riktigt illa.

Jo, vem har glömt Frankrike?

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Är det bara jag som inte fått denna nazist och rasist känsla av partiet som ni flesta verkar ha?
Tycker de är ett parti som tar upp en del frågor som de flesta skiter i (och ja tyvärr får de nog en hel del nazistiska rasistiska påhängare)

Av det jag har sett och hört så vill de stoppa massinvandringen och se till så att de som väl kommer in tas hand om och inte bara blir slängda in i ett invandrartätt ghetto och får leva på bidrag.

Och de har ju rätt! de funkar inte att ha det så som vi har idag, vi MÅSTE ta hand om dom som tas in i landet och inte bara ta in dom och sedan skita i konsekvenserna.

Eller är jag ute och cyklar?

På papperet ser de hyfsat rumsrena ut nuförtiden, men tittar man lite under ytan hittar man många nazikopplingar. Se t.ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Kopplingar_t...

edit: http://www.expo.se/index_1.php?pg=http%3A//www.expo.se/www/1_...

Inaktiv
Skrivet av andman:

På papperet ser de hyfsat rumsrena ut nuförtiden, men tittar man lite under ytan hittar man många nazikopplingar. Se t.ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Kopplingar_t...

edit: http://www.expo.se/index_1.php?pg=http%3A//www.expo.se/www/1_...

Den första länken visar bara f.d kopplingar. Den andra länken är mer oroande, fast då det är expo vågar jag inte lita helt på den.

Medlem

Det är ingen här som har läst vad SD politik står för?
bara en sån sak att de tar avstånd ifrån nazismen och ren rasig rasssim, verkar många ha missat.
Och många partieter har en mörk brakgrund, tex V det är ingen som tänker på att det hette kommunsit partiet och hadde/har? en idiologi som har dödar miljoner osv...
SD var det ennda partiet som tog hårt på pansionärs frågorna i detta val, förutom SPI då


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

IceMan: har läst på deras hemsida ur deras partiprogram innan dom blev såpass rumsrena som dom är nu, med en ny söt liten blåsippa å allt
den är även idag helt hjärndöd och gnäller om svenskhet å traditioner som "måste bevaras" hit å dit... deras webshop säljer nästan inga grejer nuförtiden, dom har (in)effektivt rensat ut all "vikingarock" som har en egen avdelning osv osv

V har inte den mörka bakgrunden för V bestod inte av rasister, utan av folk som använde sig av ett förlegat ord för att beskriva sin tro på en utopi.. det är en skillnad, även om man tycker det är fel att kalla sig kommunist. sen är V _GAMMALT_, det är som att påstå att moderaterna är nazister för att vissa delar av högern var nassar förr. irrelevant.

SD är populister, och ni har rätt i att det är viktigt att tänka på varför folk röstar på dom - och att de etablerade stora partierna inte har vågat göra detta, men tyvärr röstar många på dom enbart för att dom är löjliga xenofober som är rädda för allt som inte ingår i de dagliga vanorna i deras patetiska liv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:

Är det bara jag som inte fått denna nazist och rasist känsla av partiet som ni flesta verkar ha?
Tycker de är ett parti som tar upp en del frågor som de flesta skiter i (och ja tyvärr får de nog en hel del nazistiska rasistiska påhängare)

Av det jag har sett och hört så vill de stoppa massinvandringen och se till så att de som väl kommer in tas hand om och inte bara blir slängda in i ett invandrartätt ghetto och får leva på bidrag.

Och de har ju rätt! de funkar inte att ha det så som vi har idag, vi MÅSTE ta hand om dom som tas in i landet och inte bara ta in dom och sedan skita i konsekvenserna.

Eller är jag ute och cyklar?

Du är ute och cyklar.

De som kommer in och bor i Sverige ska bli svenska, alltså sk assimileras. Han (Jimmy) tycker att Islam är en religon som inte passar i Sverige. Om en muslim är sekulariserad och inte troende och bra införstådd med svenska traditioner, så är han/hon svensk, om inte så har personen ingen rätt att stanna i Sverige.

Tycker du att det är rätt? Att om man inte är _lojal_ mot Sverige har man ingen rätt att vara här?

På frågan om andra muslimer, som är troende, men inte stödjer extrema åsikter (inom islam) så sa Jimmy Åkesson att:

"Det gjordes en undersökning i England om den muslimska minoritetens värderingar och lojalitet. Det var en väldigt hög andel som sympatiserade med terrorism och hade förståelse för terrorism och det finns väl ingen anledning att tro att det skulle vara annorlunda i Sverige. Jag är ganska övertygad om att en betydande del av de muslimer som finns här, som är troende, är väldigt lojala mot sina tidigare hemländer."

Detta stämmer inte. De unga muslimerna tycker _inte_ så här. Tensta & Rinkeby skulle vara fyllda med män med långa skägg och en ak47 på armen, så är det inte. Jag kan tänka mig att äldre, och då snackar vi över 60, har gamla åsikter osv, men inte att de stöder terrorism. Ledsen men jag tror att han drar alla över en kam.

Varända parti du frågar vill göra något åt invandringen, men Jimmys sätt är inte det rätta, och det hoppas jag att ni förstår (och inte röstar in dem i riksdagen).

På frågan vad svenskhet är för dig så sa han:

Det är en massa saker. Det är svårt att sätta fingret på något konkret när man själv befinner sig mitt uppe i det (!). Jag vet inte om jag kan ge något bra svar på den frågan. Svenskheten är ju det som har skapats och förädlats och förmedlas sedan det började leva människor här."

Han har väldigt lätt att peka ut vad som inte är svenskt, desto svårare blir det när han ska säga _vad_ som är svenskt.

Jag är svensk, jag är född här och det är mina föräldrar med. Vet jag vad svenska traditioner är, förutom julafton och påsk? Kan jag nationalsången? Nej. Men jag är fortfarande svensk.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Tycker du att det är rätt? Att om man inte är _lojal_ mot Sverige har man ingen rätt att vara här?

Jag tycker det är rätt. Vill man bli medborgare i Sverige och ska få ta del av den välfärd som vi har byggt upp med hårt arbete och miljarder av skattepengar då är det inte för mycket begärt att invandrare vill av egen fri vilja vara lojala och positiva till Sverige och svenskarna.

Inaktiv

Du menar sossarna som har byggt upp välfärden.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

är det sossarna eller alla som jobbar å sliter ink företagen som har byggt swe?:))


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

Ni kan säga vad ni vill om Sverigedemokraterna. Men ni måste erkänna en sak...

Visst fan kan dom festa


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

ush, måste de ge en där bilden av swe
ser ju ut som en bunt galna tyskar


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Ni kan säga vad ni vill om Sverigedemokraterna. Men ni måste erkänna en sak...

Visst fan kan dom festa

Vet inte riktigt, tyckte de snålade med spriten.

Inaktiv

jag är inte lojal mot sverige.
sue me.
jag bryr mig inte ett skit om svenskhet.
jag har all respekt i världen för traditioner av alla möjliga sorter från alla delar av världen, bara jag slipper ta del av dom själv. jag tycker inte om svenska traditioner.

likförbannat bor jag här och trivs med att vara mig själv och att vara med mina vänner, jag pluggar/arbetar här. jag hjälper gärna andra människor som behöver hjälp. utöver det.. näe.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Wth! Det är är ju bara en vanlig hederlig midsommarfest...

Youtube-proffs
Skrivet av teX:
Skrivet av Polish:

Ni kan säga vad ni vill om Sverigedemokraterna. Men ni måste erkänna en sak...

Visst fan kan dom festa

Vet inte riktigt, tyckte de snålade med spriten.

True true. Fast volvon va hederligt svensk.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av prikk:

jag är inte lojal mot sverige.
sue me.
jag bryr mig inte ett skit om svenskhet.
jag har all respekt i världen för traditioner av alla möjliga sorter från alla delar av världen, bara jag slipper ta del av dom själv. jag tycker inte om svenska traditioner.

likförbannat bor jag här och trivs med att vara mig själv och att vara med mina vänner, jag pluggar/arbetar här. jag hjälper gärna andra människor som behöver hjälp. utöver det.. näe.

Du säger emot dig själv. Om du hade "respekterat" svenska traditioner hade du inte skrivit det du skrev ovan imo.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

va? underlina var jag säger emot mig själv?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Skriv svar