Filmer som var svåra att släppa.

Medlem

Brokeback Mountain - Om ni inte kan lista ut varför är ni empatilösa svin

Medlem

Irreversible. Den filmen fick mig att se våldtäkt ur ett annat perspektiv. Den glorifierar inte direkt våldtäkter vilket hollywood tenderar till att göra.

Dessutom får våldtäktsmannen i filmen vad han förtjänar.

Men behind the sun - Japanska forskare experimenterar med kinesiska barn och kvinnor i Manchuriet under kriget. Fruktansvärd film. Japanernas grymheter har alltid hamnat i skymundan av nazismen.

Inaktiv

Klappjakten


signatur

Rail or Die

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:

Irreversible. Den filmen fick mig att se våldtäkt ur ett annat perspektiv. Den glorifierar inte direkt våldtäkter vilket hollywood tenderar till att göra.

Dessutom får våldtäktsmannen i filmen vad han förtjänar.

Irreversible kan jag bara hålla med om. Se till att försöka se "Seul contre tous" också, av samma regissör. Väldigt otäckt provocerande film, precis som Irreversible.

Så mycket som Hollywood glorifierar våld, misshandel och mord är det inte speciellt förvånande att de gör samma sak med våldtäkt. Hemskt.

Men behind the sun har jag inte sett än, men planerar att göra det.

Inaktiv

Nu kom jag på en till, Brothers of War. En syd(antar jag)koreansk film om koreakriget som är helt opartiskt. Se den.

Inaktiv

Filmen Radio. Otroligt bra film. Inte sorglig men den berörde verkligen.

Baserad på en riktig historia.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Nu kom jag på en till, Brothers of War. En syd(antar jag)koreansk film om koreakriget som är helt opartiskt. Se den.

Taegukgi: The Brotherhood of War heter den, riktigt bra kan jag hålla med om!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Salo - 120 days of soddom. Varför kan ni lista ut själva:P

Iuuuuh! Såg hela tillsammans med två polare.
Huvaligen sicken sjuk rulle. :evil:
Värre var det nog i och för sig för en annan polare när han och några polare såg den.
Runt slutet på filmen kom grabbens morsa in med chokladbollar!
Ja, ni som sett filmen förstår poängen. :>


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Mer extrema filmer är väl À Ma Soeur (Fat Girl) och La Casa Sperduta nel Parco (House on the Edge of the Park).

Och har någon tipsat om Baise-Moi?

Inaktiv

Säger som flera andra, Donnie Darko satt som fastspikad i huvudet i säkert en vecka efter jag såg den för första gången.


signatur

\o/

Medlem

Tackar för dom som tipsade om Donnie Darko. Den var riktigt bra! Får den att flyta ihop lite med Butterfly Effect...

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Budolicious:

Salo - 120 days of soddom. Varför kan ni lista ut själva:P

Iuuuuh! Såg hela tillsammans med två polare.
Huvaligen sicken sjuk rulle. :evil:
Värre var det nog i och för sig för en annan polare när han och några polare såg den.
Runt slutet på filmen kom grabbens morsa in med chokladbollar!
Ja, ni som sett filmen förstår poängen. :>

Jo har sett den. Det är väl en av få filmer som verkligen använder befogat våld och "hemskheter". Man använder våldet och "hemskheterna" i filmen för att beskriva den djupt primitiva människan.

Pasolini var ju en övertygad kommunist, så att det utspelar sig i fascist-italien är inte förvånande. Filmen skall dock inte misstolkas. Det är ingen politisk film. En av de bästa filmerna någonsin, då den berättar en sanning som människor inte vill kännas vid, nämligen att människor innerst inne kan vara djupt, djupt primitiva, och okänsliga.

Medlem
Skrivet av SkruMp:

Filmen Radio. Otroligt bra film. Inte sorglig men den berörde verkligen.

Baserad på en riktig historia.

Ojsan, såg den I morse på TV1000. Jo den var verkligen bra.

Annars: Wolf Creek
Starship Troopers (låt det komma ett riktigt spel)
The Matrix
Pearl Harbour
Schindlers list
Saw
Who framed roger rabbit? (fråga inte)

Får ta fler senare.

Medlem

Cannibal Holocaust kan jag ju också lägga till, har dock bara sätt lite av den, ville inte se resten :|.

Mådde illa efter det jag såg, och det var inte änns i närheten så brutalt och perverst som det blev senare i filmen. Får Braindead se ut som Bolibompa.

Most disturbing movie ever...
http://www.imdb.com/title/tt0078935/

Edit: t.ex så slaktar de riktiga djur i filmen, medans de lever :down:.


signatur

<3

Medlem

All Anal, All Accessories Authorized

Hur man kan ta så mycket *** och **** var helt ofattbart. Jag bara gick runt som i en dimma i flera dagar och försökte förstå.

Medlem
Skrivet av urken:

Cannibal Holocaust kan jag ju också lägga till, har dock bara sätt lite av den, ville inte se resten :|.

Mådde illa efter det jag såg, och det var inte änns i närheten så brutalt och perverst som det blev senare i filmen. Får Braindead se ut som Bolibompa.

Most disturbing movie ever...
http://www.imdb.com/title/tt0078935/

Edit: t.ex så slaktar de riktiga djur i filmen, medans de lever :down:.

lol

"Trivia: The special effects in the film were so realistic that director Ruggero Deodato reportedly had to go to court and prove that it was just make-up and fake blood and guts."

Får väl ta en titt, skyller på dig Urken om jag börjar härja galet omkring efteråt.

Är det ens tillåtet att slakta levande djur i filmer? De har jue orginisationer för "djurens rättigheter i film".

Inaktiv

Den nya versionen av Douglas Adams' HHGTTG. Den var otroligt dålig, och den hemsökte mina tankar och drömmar ett bra tag efter att jag tittat på skiten. Jag ryser vid blotta tanken på hur dålig den är... Men men, några bra filmer som man bara inte kunnat sluta tänka på är:

Hundhotellet
Nightmare Before Christmas
Asterix Tolv Stordåd
We Were Soldiers
Sagan Om De Två Tornen
The Rock

Finns nog många andra jag inte kunnat/velat släppa, men det där får nog duga.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

En av de bästa filmerna någonsin, då den berättar en sanning som människor inte vill kännas vid, nämligen att människor innerst inne kan vara djupt, djupt primitiva, och okänsliga.

"People can suck"? Det budskapet har vi ju aaaldrig hört förut


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Chief Red Cloud:

En av de bästa filmerna någonsin, då den berättar en sanning som människor inte vill kännas vid, nämligen att människor innerst inne kan vara djupt, djupt primitiva, och okänsliga.

"People can suck"? Det budskapet har vi ju aaaldrig hört förut

Betänk då att filmen är 31 år gammal. Ny formulering? En slags snuff-film med mening?

Cannibal Holocaust är inte den enda film där de dödar riktiga djur. I Men behind the sun kastar de ner en katt bland några tusen råttor, som långsamt sliter den samman. Det är det mest brutala jag sett. Enligt regissören var det äkta i alla fall.

Inaktiv

De flesta filmer av Stanley Kubrick, som t ex:

The Shining
2001: A Space Odyssey
A Clockwork Orange


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv

flåt för bump men...
såg Salo igår..
jag trodde den skulle vara värre faktiskt.. allt kändes så otroligt på låtsas och tillgjort, det intressanta och skrämmande jag såg var "ondskan" i fascisterna, helt klart..
men själva våldet, sodomin och bajset var imho inte så trovärdigt (vet inte om jag önskat att dom vart det, just saying..)

tycker den är lite överreklamerad.. men det är klart, den har över 30 år på nacken


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

flåt för bump men...
såg Salo igår..
jag trodde den skulle vara värre faktiskt.. allt kändes så otroligt på låtsas och tillgjort, det intressanta och skrämmande jag såg var "ondskan" i fascisterna, helt klart..
men själva våldet, sodomin och bajset var imho inte så trovärdigt (vet inte om jag önskat att dom vart det, just saying..)

tycker den är lite överreklamerad.. men det är klart, den har över 30 år på nacken

Vill du bli shockad och äcklad rekommenderar jag Cannibal Holocaust, du lär inte bli besviken.:<


signatur

<3

Inaktiv

Kom just på en som jag inte tror någon nämnt: Gummo. En konstig upplevelse som saknar story, visar inga våldsamma eller äcklande scener, men som ändå som sätter sig i huvudet.

Skrivet av prikk:

flåt för bump men...
såg Salo igår..
jag trodde den skulle vara värre faktiskt.. allt kändes så otroligt på låtsas och tillgjort, det intressanta och skrämmande jag såg var "ondskan" i fascisterna, helt klart..
men själva våldet, sodomin och bajset var imho inte så trovärdigt (vet inte om jag önskat att dom vart det, just saying..)

Om man vill ha något mer trovärdigt (som i äkta), kan man se "Otmar Bauer Zeigt". Har inte sett den själv ännu, men av vad jag har läst innehåller den rätt otrevliga scener. Dock är det regissören själv som utsätter sig för det.

Inaktiv

hm.. okej.. men jag är inte riktigt ute efter det där om jag ska vara ärlig..
var bara nyfiken på Salo och tycker den var överreklamerad


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Perl Harbour den är så himla gripande

Medlem
Skrivet av Tårtan:

Pearl Harbor den är så himla gripande

amerikansk menar du?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

lol
vet inte vilket av de 2 senaste inläggen som var skummast.. den dåligt uttryckta ironin eller den ännu sämre uppfattade ironin (och rättstavningen i quoten)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Okej då, du fick mig Har faktiskt inte sett Perl Harbour, är den bra?

Medlem
Skrivet av prikk:

...och rättstavningen i quoten


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Jag brukar ha lätt för att släppa filmer när jag väl sett dem. Så lustigt nog är de enda två filmer jag kan komma på animes.

Jin-Roh: The Wolf Brigade är så realistisk och nedstämd att den skulle kunna vara en otecknad film. Grym, sorgsen berättelse vars huvudkaraktärer jag helt sympatiserade med. Lever man sig in i den... ja, jäklar.

Millennium Actress är den andra och som motsats till Jin-Roh skulle den aldrig kunna bli otecknad. Den utnyttjar det animerade mediet likt ingen annan film, helt enkelt. Men hursomhelst, efter att jag såg den hade jag ingen aning om vad jag skulle göra av den. Hur mycket gillade jag den? Jag visste inte. Så jag såg om den direkt. Och nästa kväll. Och funderade, länge. Jag kom fram till att den var en mycket bra film, ungefär 8/10. Men jag älskar den också helt fullständigt. Jag var förbannat jävla förvirrad på mig själv och kunde inte sluta tänka på filmen under resten av veckan. Vafan liksom?

123
Skriv svar