Inget Force Unleashed till pc
... Dö LucasArts. Ingen gillar er längre!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Jag tror helt klart pc versionen skulle dra in mer pengar än de förlorar på att utveckla det till ett till format, det jag tror dom är rädd för är att folk som har t.ex. både en 360 och en PC laddar ner det till PCn och spelar där och sen inte köper till 360, vilket dom skulle göra om dom inte kunde ladda ner det på PC. Dom förlorar alltså pengar på alla versionen genom att ge ut det på PC, även fast PCn drar in mer pengar än vad konverteringen kostar.
subterranean homesick alien
Att Force Unleashed inte utvecklas på PC har i allra högsta grad med piratkopieringen att göra och inte så mycket annat. Därmed inte sagt att det är mindre jobbigt att göra till PC än till en annan plattform men Piratkopieringen är orsak No1. Varför utveckla till minst 5 olika plattformar och skylla på att PC:n är mest krävande, samtidigt som Lucasarts gjort spel till PC exklusivt tidigare.
Vad dom har för ursäkter spelar dock inte någon roll. Vill man inte utveckla till PC så "fuck you right back" eller nått, fast vem bryr sig i slutändan. Ett jäfla gnäll om det men i det långa loppet kvittar det eftersom dom antingen får betalt eller inte, fast nu kan dom få mer betalt och samtidigt få fler som spelar det till skillnad från hur det var på PC-plattformen där många spelade men färre betalade (än mot konsollversionerna). Fast det finns ju chippade boxar mm mm (för er som inte trodde jag visste det).
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Jag tror helt klart pc versionen skulle dra in mer pengar än de förlorar på att utveckla det till ett till format, det jag tror dom är rädd för är att folk som har t.ex. både en 360 och en PC laddar ner det till PCn och spelar där och sen inte köper till 360, vilket dom skulle göra om dom inte kunde ladda ner det på PC. Dom förlorar alltså pengar på alla versionen genom att ge ut det på PC, även fast PCn drar in mer pengar än vad konverteringen kostar.
Fler personer har ju PC än konsol så även om de skulle förlora något till piraterna så skulle de ändå ligga bra till i försäljning. Mest troligt är att de vet att spelet suger så pass att de vågar inte att tillräckligt många "testar" spelet innan de köper det. Eftersom det finns färre konsolpirater är risken inte lika stor på konsol.
Därför ser jag som PC spelare detta som att det är onödigt att gnälla eftersom jag inte har lust att slösa tid och pengar på ett skitspel.
"Good riddance"!
"I sense fail"!
Jobba 2-3 år på ett projekt och sen tro att de ska få betalt för arbetet!! Har de ingen skam i kroppen...
Snarare investera 3 miljarder och inte få 20% avkastning, alla programmerarna och grafikerna har redan fått betalt. Dessutom så är ju bland annat EA duktig på att lägga ner studios, och köpa upp nya.
De har inte mycket att klaga på.
Så du menar att ingen har jobbat för att göra spelen? Lucas Arts är inte EA heller så vad har dom med detta att göra? Förstår inte riktigt ditt inlägg.
Welcome to the Manglerdome
Hmm, optimering. Låter som SKITSNACK. Ska ju för tusan komma på PS2'an och DS samt även Wii. Tja, där ser man. En tillverkare som lämnat PC bakom sig. Varför inte vara ärlig och bara säga att NEJ vi tillverkar inte spel för PC längre. Tack för att ni gav oss tillräckeligt med pengar för att vända er ryggen.
Varför måste dom som enbart har en PC säga samma sak i varje tråd som handlar om att ett visst spel ej kommer till PC?
Såfort det står något om "ej till PC", blir det alltid "jaa det gör inget det så skitdåligt ut, PCn äger woohoo!" eller "Jaaa vi vet ju hur det blir, kommer till PC så småning om".
Har folk inget nytt att säga, eller är det bara dumdristighet?
Vi säger bara som det är.
Varför måste dom som enbart har en PC säga samma sak i varje tråd som handlar om att ett visst spel ej kommer till PC?
Såfort det står något om "ej till PC", blir det alltid "jaa det gör inget det så skitdåligt ut, PCn äger woohoo!" eller "Jaaa vi vet ju hur det blir, kommer till PC så småning om".
Har folk inget nytt att säga, eller är det bara dumdristighet?
pc kidsen är avis så klart, dom skjuter sig själva i foten, man måste anpassa sig lite.
"på slutet brinner vi som vackrast"
har för mig jag såg en demo-video i början av force unleashed's utveckling där dom körde på pc och visade hur DMM och Euphoria fungerade, miss mycket väl att dom hade fryst ner Jar-Jar i carbonite och böjde o hade sig med det
kan förstå dem då det är bra mycket krångligare. Se bara på Mercenaries 2. Till pc är det hemsk
Det är "hemskt" på 360 också, fick 5.0 på gamespot, fått väldigt dålig kritik överallt.
Av en del recensenter har de fått det betyget men om du besöker metacritic som sammanställer ALLA recensioner så ligger snittet på 75 av 100 så det är mycket bra betyg. 8/10 i user review.
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/mercenaries...
kan förstå dem då det är bra mycket krångligare. Se bara på Mercenaries 2. Till pc är det hemsk, allt är bara fel men på PS3 eller XB360 är allt som det ska och det ser snyggare ut. Kan vara en av många anledningar till pc plattformen inte känns intressant?
Så utvecklare ska sluta släppa spel till PCn för de misslyckades med porten till Mercenaries 2?
nej, jag tog M2 som ett exempel som visar på svårigheterna att kunna skapa ett bra spel på PC då det är bra mycket krångligare. För att kunna skapa bra spel på PC (ID,blizzard) så tendenserar det att man måste man koncentrera sig bara på PC som plattform för att det ska bli bra.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.