Om att göra lumpen.

Inaktiv

asså "jag växte som människa".. shit.. ännu mera hämtat direkt ur reklambladen
när jag jobbade ett år fick jag nya vänner, knöt starkade band med mina gamla, lärde mig att slita för att tjäna pengar, varesig jag gillade det eller inte, fixade kontakter jag haft nytta av senare, fick några jobb att skriva på cvn, jag växte som människa och utvecklade min sociala kompetens

OJ


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

jobba har man gått om tid efter lumpen 1år hit eller dit gör ingen skillnad.

Jag mönstrade tack vare erfarenheter från min morfar som låg i flottan under andra världskriget 2morbröder som var jägare i lumpen,

Men visst finns det dom som inte har styrkan att göra lumpen som soldat men man kan söka inom civilförsvaret istället.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av prikk:

asså "jag växte som människa".. shit.. ännu mera hämtat direkt ur reklambladen
när jag jobbade ett år fick jag nya vänner, knöt starkade band med mina gamla, lärde mig att slita för att tjäna pengar, varesig jag gillade det eller inte, fixade kontakter jag haft nytta av senare, fick några jobb att skriva på cvn, jag växte som människa och utvecklade min sociala kompetens

OJ

urk, låter som något jag har läst och hört på arbetsförmeddlingen!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av prikk:

asså "jag växte som människa".. shit.. ännu mera hämtat direkt ur reklambladen
när jag jobbade ett år fick jag nya vänner, knöt starkade band med mina gamla, lärde mig att slita för att tjäna pengar, varesig jag gillade det eller inte, fixade kontakter jag haft nytta av senare, fick några jobb att skriva på cvn, jag växte som människa och utvecklade min sociala kompetens

OJ

urk, låter som något jag har läst och hört på arbetsförmeddlingen!

Se, hade du nu gjort lumpen hade du inte hängt på arbetsförmedlingen.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av prikk:

asså "jag växte som människa".. shit.. ännu mera hämtat direkt ur reklambladen
när jag jobbade ett år fick jag nya vänner, knöt starkade band med mina gamla, lärde mig att slita för att tjäna pengar, varesig jag gillade det eller inte, fixade kontakter jag haft nytta av senare, fick några jobb att skriva på cvn, jag växte som människa och utvecklade min sociala kompetens

OJ

urk, låter som något jag har läst och hört på arbetsförmeddlingen!

Se, hade du nu gjort lumpen hade du inte hängt på arbetsförmedlingen.

antagande IGEN! att ni orkar! Jag måste anmäla mig till arbetsförmeddlingen på sommar uppehåll i studier för att få ut a-kassa.

jag har gjort 15 månader på ING 2 och utlandstjänst.

Inaktiv

haha asså.. det är ganska "bold" att påstå att det är mkt lättare å få jobb när man gjort lumpen.. ärligt talat


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

haha asså.. det är ganska "bold" att påstå att det är mkt lättare å få jobb när man gjort lumpen.. ärligt talat

ganska bold att säga att det inte gör det heller, eftesom du antagligen inte är en "arbetsgivare"

Inaktiv

näe men jag känner till hur svårt det är att få ett jobb. vissa andra gör det tydligen inte.

"Se, hade du nu gjort lumpen hade du inte hängt på arbetsförmedlingen" <-var mest det jag tänkte på

men det var på skoj så vafan


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Alltså, det där med att den är en "så himla viktig merit" är rätt uppskruvad.
Som sagt innan dissade jag ju lumpen, trots att jag kunde få vara jägare som jag verkligen, verkligen skulle vilja göra egentligen.
Så jag frågade lite gubbar där på stället om det var så himla viktigt som de själva påstår, de sa alla ungefär: "Mellan oss två, det är bra att ha gjort det, men verkligen inget livsviktigt, jag vet att vi försöker intala er ungdomar det men det är inte så, och eftersom du har papper på att du kunde få göra det men inte ville pga personliga angelägenheter så är det nästan samma sak"
Så det känns rätt lugnt för min del.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Alltså, det där med att den är en "så himla viktig merit" är rätt uppskruvad.
Som sagt innan dissade jag ju lumpen, trots att jag kunde få vara jägare som jag verkligen, verkligen skulle vilja göra egentligen.
Så jag frågade lite gubbar där på stället om det var så himla viktigt som de själva påstår, de sa alla ungefär: "Mellan oss två, det är bra att ha gjort det, men verkligen inget livsviktigt, jag vet att vi försöker intala er ungdomar det men det är inte så, och eftersom du har papper på att du kunde få göra det men inte ville pga personliga angelägenheter så är det nästan samma sak"
Så det känns rätt lugnt för min del.

haha om någon på mönstringen sa sådär åt dig, så får dom fan byta jobb

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

haha om någon på mönstringen sa sådär åt dig, så får dom fan byta jobb

Asch, jag lovade ju att vara tyst om det :x


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

"... och eftersom du har papper på att du kunde få göra det men inte ville pga personliga angelägenheter så är det nästan samma sak ..."

say what? fattar inte


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Budolicious:

"... och eftersom du har papper på att du kunde få göra det men inte ville pga personliga angelägenheter så är det nästan samma sak ..."

say what? fattar inte

Alltså, jag har papper där det står vad jag kunde få göra det som osv

Nuuuuuuu drar jag till arvika, ytterligare frågor besvaras på söndag


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Skriv svar