Google lanserar webbläsare

gnu
Medlem
Citat:

Internet explorer 8 har också denna funktion som Chrome ha

konstigt.. trodde IE eller vista skulle meddela mig om en ny version var ute, använder chrome nu iaf och det funkar fint!

Medlem
Skrivet av TruB:

fick ner det för ett par timmar sen, riktigt snabb, dock så verkade som att FZ.se var den enda sida som buggade, inte mycket till bug men delar av första sidan var längre ner än dom ska vara.

har för mig att det finns en adblock med, och påtvingat störigt tema? hur skönt som helst. allt annat än störigt skulle jag säga.

Programmet har bara varit ute i några timmar så skulle bli väldigt förvånad om det kommit något än.

Medlem

Bygger ju till viss del på FireFox, klart den rockar!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

*stryker min eldräv över ryggen och skrattar ondskefullt*

Medlem

ÄÄH, Chrome drar för mkt. Den drar i idle 8-15% av min cpu??? Samtidigt som firefox drar 0-3%. synd

Observera att mina tester är gjorda med 5 st flikar i båda webläsarna (samma flikar) och datan är tagen efter alla sidor var laddade.

Jag noterade också att Chrome var något snabbare på att ladda sidorna, men bara marginellt.

Pröva själv och skriv om mina resultat stämde. (PLXXXXX!?)

Updatering:
Firefox drar också mindre internminne 117 000 kb vs ca 180 000 kb vid samma test i idle

Inaktiv

Hehe, kul att se folk klaga på en beta-webläsare som inte ens varit ute i mer än knappt ett dygn. Vilket folk det finns.

Jag gillar den redan och ser fram emot vad de kommer att komma med framöver.

Medlem

Alla snackar om IE och FF men jag håller mig till det bästa som finns, Opera 9.5!:up:
Dem har haft allt ovanstående i mycke längre tid och hunnit perfekterat det.

Chrome känns som en rippoff på alla andra browsers och FF3 kan hälla en spann vatten över sig

Opera for the win:heart:

Medlem

Ser onekligen bra ut och den laddar snabbt. Men i dagsläget så är den inget hot mot vare sig FF eller Opera för min del. Men jag kommer definitiv att följa utvecklingen och det ska bli kul att testa en full version. Så pass innovativa idéer som Google brukar ha så kommer Chrome säkert att ta en betydande del av marknaden.

Skrivet av TruB:

sugen på att förklara skillnaden?

Adblock blockerar reklamen som finns i form av banners på websidorna. Du hänvisar till s23 där dom pratar om pop-up fönster, det vill säga, extra fönster som öppnas när man besöker en sida och som i de allra flesta fall innehåller reklam dom också men är ändå inte samma sak som de banners Adblock stoppar. Oavsett vilket så är dom irriterande.

Medlem

Ett riktigt monster på att käka minne, mer än dubbelt av firefox med fem tabbar uppe (orkar inte räkna exakt eftersom det hamnar i olika processer).

Men riktigt snygg iaf!

Medlem

tyvärr Firefox 4 ever för Rolle.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

hade RSS fungerat lika bra som i firefox så hade jag testat det vidare. Använder RSS funktionen mycket i Firefox, Fz Inkluderat.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Lägg till NoScript, Adblock plus & Piclens så kanske det kan funka...

Medlem

Tycker att den är snabb, smidig och "clean", men som många påpekat saknas scrollen och adblock. En annan sak är att jag inte hittat något sätt att få HELA favoritraden synlig. Någon som vet hur man får bort "Övriga bokmärken??" Eller hur man får favoriterna i bokstavsordning om man har dom som mappar?

Aja, mycket ska nog hända innan jag byter från IE. Har inte haft mkt problem med den, som många här tycks ha haft...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

gnu
Medlem
Skrivet av MenacE:

Tycker att den är snabb, smidig och "clean", men som många påpekat saknas scrollen och adblock. En annan sak är att jag inte hittat något sätt att få HELA favoritraden synlig. Någon som vet hur man får bort "Övriga bokmärken??" Eller hur man får favoriterna i bokstavsordning om man har dom som mappar?

Aja, mycket ska nog hända innan jag byter från IE. Har inte haft mkt problem med den, som många här tycks ha haft...

Du kan sätta favoriterna direkt under sökfältet bara klicka och dra över bokmärken dit. Går också att högerklicka under sökfältet och lägga till mappar.

Medlem

Gillar mycket med browsern... men man är helt beroende av Firefox extensions vid det här laget.

Plus en del små saker som att man scrollar igenom bookmarks allt för sakta. Man kan antingen muspekaren över neråt pilen eller scrolla med musljulet, båda två går för sakta och hittar inget sätt att ändra det.

Ett annat tema hade inte gjort något heller, färgerna ser ut som nånslags XP och designen som Vista. Lite konstigt val.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Gillar mycket med browsern... men man är helt beroende av Firefox extensions vid det här laget.

Är man ?!

Medlem
Skrivet av Zaphood:

Någon som får universalscrollen att funka vid stora bilder? Klickar jag med scrollhjulet på en bild som täcker mer än hela fönstret så ändras bara storleken på bilden. Måste använda scrollbarerna. Annars är jag lite smått förtjust, blir att testa ett tag o lägga firefox på hyllan (sorry)

ex:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/8/8en7vsihtl9x102zr4qjdg3a6fow5...

Fungerade alldeles utmärkt här. Bilden scrollar upp och ner. Du kanske har några konstiga drivare till råttan?

Medlem
Skrivet av klegg:

Hehe, kul att se folk klaga på en beta-webläsare som inte ens varit ute i mer än knappt ett dygn. Vilket folk det finns.

Jag gillar den redan och ser fram emot vad de kommer att komma med framöver.

varför ska man kunna säga att man gillar den men inte tvärtom?

Jag vet inte riktigt vad jag skulle gilla med den. Den har liksom inget speciellt.
Lägger Chrome på is och återkommer typ vid version 10 när den är någorlunda klar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Detta verkar bli en toppenwebbläsare, när den fått lite tid att komma ur växtvärken. Bara detaljer som att man kan ändra storleken på input-fält (som det jag skriver i just nu) är ju enastående!

Största saknaden första minuterna efter att använda den är extensions från firefox - mousegestures, en hemlig form av addon som alla vill ha men ingen får tala om, downthemdall, bara för att nämna några.
Ser verkligen fram emot nästa iteration av denna till synes eminenta webbläsare

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Zaphood:

Någon som får universalscrollen att funka vid stora bilder? Klickar jag med scrollhjulet på en bild som täcker mer än hela fönstret så ändras bara storleken på bilden. Måste använda scrollbarerna. Annars är jag lite smått förtjust, blir att testa ett tag o lägga firefox på hyllan (sorry)

ex:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/8/8en7vsihtl9x102zr4qjdg3a6fow5...

Fungerade alldeles utmärkt här. Bilden scrollar upp och ner. Du kanske har några konstiga drivare till råttan?

jag tror han menar att du ska trycka på mittenknappen (hjulet) för att scrolla utan att snurra på hjulet.
Det fungerar i alla fall inte för mig heller, utan bilden ändrar bara storlek - men att scrolla genom att rulla på hjulet fungerar utmärkt.

Medlem

Chrome äger. Därmed basta! Den som säger annat, har FEL

Medlem

Jag kör med Chrome tills jag känner att det är värt att byta till FF igen.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Antikvitet

Sluta diskutera annonsblockerare. Har ni en så är det er egen ensak. Men genom att uppmana andra att skaffa det åstadkommer ni två saker:

1) Färre recensioner, förhandstittar och nyheter på FZ
2) Mer irriterande reklamformat som inte kan spärras

Tänk. Tryck. Tala.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Kör Chrome nu på jobbet, funkar utmärkt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av John:

Sluta diskutera annonsblockerare. Har ni en så är det er egen ensak. Men genom att uppmana andra att skaffa det åstadkommer ni två saker:

1) Färre recensioner, förhandstittar och nyheter på FZ
2) Mer irriterande reklamformat som inte kan spärras

Tänk. Tryck. Tala.

Personligen har jag aldrig adblockat FZ. Finner ingen anledning till att göra det, då reklamen heller aldrig är störande. Go FZ


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Haha ingen mac eller linux version? Värdelös browser.


signatur

Meep!

Medlem

Va fan ska dom ens kontra med nåt som det finns gott om ? firefox, opera, ie fan dom håller på att bli mer maktgalna än microsoft dom ska precis finnas överralt och lansera precis så gott som allting.

Medlem

Saxat från Chromes TOS:
"By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any content which you submit, post or display on or through, the services. This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the services and may be revoked for certain services as defined in the additional terms of those services."

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men bygger inte en stor del av Google:s affärsidé på att spåra användare?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av POOCAP:

ÄÄH, Chrome drar för mkt. Den drar i idle 8-15% av min cpu??? Samtidigt som firefox drar 0-3%. synd

Observera att mina tester är gjorda med 5 st flikar i båda webläsarna (samma flikar) och datan är tagen efter alla sidor var laddade.

Jag noterade också att Chrome var något snabbare på att ladda sidorna, men bara marginellt.

Pröva själv och skriv om mina resultat stämde. (PLXXXXX!?)

Updatering:
Firefox drar också mindre internminne 117 000 kb vs ca 180 000 kb vid samma test i idle

Njae, stämmer väl delvis. När jag kör Chrome med 5 tabbar så får jag följande:
~ 195Mb RAM används
~ 0-3 % CPU load.

Firefox m. 5 tabbar:
~ 111Mb RAM används
~ 0-3 % CPU load.

För mig så är det ingen större skillnad - däremot upplever jag Chrome som snabbare med att ladda sidor. Och sen har det fördelen att den kör varje tab som en egen process - vilket äger. Om en tab i FF hänger sig så måste jag starta om hela FF - det behöver jag inte göra i Chrome.

Skriv svar