Robot
SoulCalibur IV

Och jag som trodde att fighting-genren var utdöd. Och så kommer Soulcalibur ut i ny tappning och försöker visa hur fel jag har. Typiskt.

#namco


Medlem
Testfajtat - Soulcalibur IV

"ett par fjantiga karaktärer"
håller med, finns några löjliga karaktärer med i detta spel *host* yoda *host* tex


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Yoda är ju bäst. Blir ett klart köp när pengen har talat


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bra recension, om än lite konstigt skriven.
T.ex: "Du blir således straffad för att slåss defensivt. Perfekt. Det är mesigt att försvara sig. Anfall är alltid bästa försvar." Inte för att jag klagar på hur du skrivet, tycker det blir lite roligare o personligare, men recensioner på FZ brukar väl inte vara så eller? (Känns som jag gräver ned mig själv i en grop)
Samt att du missat på sida1, [/]Soulcalibur[/i] funkar ej.

Medlem

var igentligen tänkt att jag skulle köpa det på releasen till ps3, men som den fattiga student jag är så blev det inte som tänkt får vänta in studiebidraget.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.


signatur

???????????????

Medlem

Yoda är det enda som gör att detta spelet är värt att skaffa.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Yoda är det enda som gör att detta spelet är värt att skaffa.

Yoda finns bara till xbox360 och Dart vader finns bara till ps3an.

Så jag tycker att bilden på yoda som går till recensionen borde ändras.

Men väldigt trevligt att ni har recenserat spelet på ps3an

Medlem

special battles online ( med custom karaktärer, vapen och skills) är hur kul som helst, tummen upp till namco.

Medlem

"Soulcalibur IV är en uppföljare till det genialiska spel som kom 1999 och hette... eh... Soulcalibur."

Kanske värt att nämna att "Soulserien" startade med Soul Edge 1996. Det portades till playstation och döptes om till Soul Blade i Europa, USA och Australien.

Inaktiv

jag skulle vilja säga att även de cheesy dialogerna är lite av SC's charm, och något jag tror de vill ha kvar, för att påminna om den gamla goda tiden när japanerna inte kunde engelska.
kommer inte ihåg hur det var i soul calibur 1, men i soul blade kunde man slå sönder motståndarens vapen! känns bra att de har tagit tillbaka lite av det konceptet.

edit. LordSmurf hade redan tagit upp det ja. gj


signatur

YOU LIE!!!

Skribent
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Medlem

Det är ett bra spel, men tyvärr inte lika snabbt som sina föregångare vilket är rätt trist. Men bra kontroller och stort utbud. Synd fightingspel numera ska vara så jävla långsamma :/

Medlem

En kompis köpte det här till X360 och det är tokgrymt. Yoda kanske sticker ut bland mängden, likaså Apprentice, men det funkar riktigt bra ändå.
Du kanske skulle nämnt mer om "Create a character" där man kan sätta ihop en egen karaktär, eller flera stycken snarare (Tror att det fanns 10+ platser).
Han har det till X360 och jag funderar på att köpa det till mitt PS3

_78
Medlem

Har varit enormt tveksam till om detta är något att lägga sina surt förvärvade på eller inte, nu efter att läst Er recension av spelet är installationen i full gång.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Det skulle inte skada att göra en FZ TV recension på detta lir!
:heart:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör

FZ.tv kommer tillbaka när sommar, semestrar och mässor är över. Det vill säga, så fort vi hinner.


signatur
Skrivet av Tompa:

FZ.tv kommer tillbaka när sommar, semestrar och mässor är över. Det vill säga, så fort vi hinner.

:up::up::up:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Jag antar att snittnivån på FZs läsares japanska är ganska låg...
Fast det hade klart varit roligt att höra Darth på japanska.

Recensionen var nice, kul med lite personligt språkbruk.

PS. Buuuuu för att ni alltid testar spel på PS3! DS.

Medlem

Det var den skräpigaste recensionen jag har läst på år och dar tror jag. Mycket besviken. =/ Jag borde återkomma med varför jag tycker så, jag ska försöka komma ihåg att göra det. Dock så har jag inte tid just nu.

Medlem

Lite av en besvikelse. Kontrollmässigt är det ett steg bakåt. Behöver MAX bara använda kanske fyra olika attacker. Thats it.

Soul Calibur är fortfarande bäst i serien.

Medlem

Jag vet inte ja. Tycker att spelet känns exakt likadant som merparten av fightingspelen de senaste 10 åren, kanske något långsammare. Sitter man på gamla Soul Calibour behöver man inte uppgradera sig.

Inaktiv

"Du blir således straffad för att slåss defensivt. Perfekt. Det är mesigt att försvara sig. Anfall är alltid bästa försvar."

Det är precis vad som ger SC4 en 3.5/5 istället för 5/5. Ingen skicklighet bara 2-3 skills på BUTTOMMASH,

Cervantes:
<-, B+K
B, B, <-B+K
->, -> P

Vinner över 95% av spelarna. :/


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

"Du blir således straffad för att slåss defensivt. Perfekt. Det är mesigt att försvara sig. Anfall är alltid bästa försvar."

Det är precis vad som ger SC4 en 3.5/5 istället för 5/5. Ingen skicklighet bara 2-3 skills på BUTTOMMASH,

Cervantes:
<-, B+K
B, B, <-B+K
->, -> P

Vinner över 95% av spelarna. :/

Funkar inte sidestep ganska bra mot det?
Har inte spelet så jag kan inte testa.

Kan förstå att det blir lite roligare med mer offensivt gameplay, gillade inte riktigt att man så gott som alltid var tvungen att vänta tills man blockat nåt innan man kunde börja attackera igen.

Sen sättet dom gjort det på vet jag inte om jag gillar dock.

Medlem
Citat:

En annan spelform är Story-läget, där man får en liten historia kring varje karaktär genom att slå sig genom fem olika nivåer där den sista alltid är en starkare boss. Det är intressanta och spännande berättelser, om än lite tunn story i de flesta fall.

Story-läget är helt patetiskt, berättelserna är inte alls spännande eller intressanta.

Citat:

ibland sitter man bara och häpnar av filmsekvenserna

Häpnad av vad?
Grafiken är helt okay med plus i kanten men über bra tycker jag inte att den är.
Och filmsekvenserna är väldigt korta också tyvärr.

Jag blev helt klart besviken på Soul Calibur 4 eftersom dess story-mode är inget att ha.
Och som recensenten sa, det finns flertal fjantiga karaktärer i spelet.

Det enda bra med spelet är multiplayer läget men jag är en person som föredrar att köra genom story-mode för att se snygga slutsekvenser (men så var det inte med detta spel...).

Medlem

Mitt argument för att köpa spelet = Jag gillar alla andra Soul-Calibur spel
Tror inte att detta kommer svika mig.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av tootey:
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Idiot. I 99% av fallen är originalrösterna bättre än de dubbade, oavsett språket.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av tootey:
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Idiot. I 99% av fallen är originalrösterna bättre än de dubbade, oavsett språket.

Idiot är väl att ta i lite även om jag håller med dig.

Medlem

Jag tycker det var mycket passande. Är man recensent och skriver något så idiotiskt så får man faktiskt finna sig i att bli kallad för en idiot också.

Sen att säga att det är mesigt att försvara sig, vafan? Låter som recensenten är typen som aldrig blockar, dvs kanonmat för någon som faktiskt vet vad han sysslar med.

Fighting-genren var dessutom långt ifrån död redan innan SC4 släpptes.

Det absolut sämsta med spelet är berättarrösten... det går att utveckla men jag menar... spela vilket annat soulcailbur och ni kommer förstå vad jag menar. Ananrs skulle man kunna klaga på att hela världen inte längre känns som våran (vilket är synd). Man kanske inte ska påstå att det är vår värld men i denna står det inte mycket om indien, frankrike eller england, något som jag skulle säga tillhör vår värld... skulle ändå ge det 3 av 5 toasters. PS necrid är tillbaka, även om det är i form av annan grafik, attacker och röst... men i alla fall


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar